Luisteren we binnen vijf jaar alleen nog digitaal naar de radio? Als het van minister van Media Sven Gatz (Open VLD) afhangt wel. Hij wil werk maken van een versnelde digitalisering van het radiolandschap en mikt op 2022 om de FM-radio uit te schakelen. Dat blijkt uit zijn conceptnota voor een nieuw radiolandschap dat net goedgekeurd is door de Vlaamse regering. De radio's staan alvast achter zijn plannen.
Toch een straf verhaal... wat met mensen zoals ik? Pas nieuwe auto gekocht met gewoon FM-tuner. Auto waarmee ik binnen 6j toch nog denk/hoop te rijden?
Brute pech of gaat er after-market nog iets te regelen zijn door na-installatie DAB+-tuner? Of verschillen de systemen daarvoor technisch te sterk?
Toch een straf verhaal... wat met mensen zoals ik? Pas nieuwe auto gekocht met gewoon FM-tuner. Auto waarmee ik binnen 6j toch nog denk/hoop te rijden?
Brute pech of gaat er after-market nog iets te regelen zijn door na-installatie DAB+-tuner? Of verschillen de systemen daarvoor technisch te sterk?
Comment