Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zit ik vanaf 2022 in een auto zonder radio?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door chaosGP Bekijk Berichten
    De verdeelstekkerfabrikanten lachen nog steeds in hun vuistje.

Die maatregel neem ik Bourgeois (destijds Vlaams minister van media) nog steeds kwalijk. DVB-T ontvangst in huis is hier 0. Met antenne ging dat prima. Leve de vooruitgang...
    Ik heb al een jaar of 5 een DVB-T (USB) stick met een eenvoudige korte antenne met magneetvoet aan om in de laptop te pluggen. Kostte me een 40 euro in de mediamarkt. Ik heb daar binnen ontvangst mee, ook al is het soms wat zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      als er iemand in belgie ergens een dab ontvanger te koop weet staan via usb, laat het weten ik ga het gelijk halen

(ik ben nog een ouwen belg die geen ervaring heeft met online kopen )
      let wel op met zomaar een usb ontvanger te kopen hé. op een laptop gaat dat direct werken, maar een autoradio is geen laptop. vaak zijn die ook maar beperkt in het herkennen van een flash drive (zijne usb stick als flash geheugen, of een telefoon die zich voordoet als externe schijf).

ik zou het simpel houden en via een aux werken als je dat hebt.

zo een dingske

Comment

welja, maar das alleen online te krijgen

Comment

welja, maar das alleen online te krijgen
          Vraag aan een familielid om dat dan online te kopen als je zelf niet durft / weet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Vroeger bashte jij toch altijd op jouw oud-werkgever, aandelen gekocht?

Anyway, voor iemand die enkel analoog kijkt is 16,30€ wel duur imo.
            TV Vlaanderen is geen optie, moet je een schotel plaatsen en dat is verboden hier tegen het gebouw.
            Eigenlijk is die 16,30€voor uw kabel, met zowel de analoge als de digitale zenders op. De meeste flatscreens zijn de laatste jaren uitgerust met een DVB-C tuner ook, dus om digitaal te kijken. Je kan dus enkel via de kabel in digitale kwaliteit (dus dezelfde als via een Digibox/Digicorder) kijken, maar zonder kaart enkel naar de vrije zenders (Een, Canvas, RTBF 1, RTBF 2 & Arte), maar mits éénmalig 69,- euro aan telenet te betalen, kijk je ook Digitaal zonder huur van een Digibox/Digicorder dan. De Tv's in huis bij mij hebben allemaal zo'n kaart, zowel de living, keuken als slaapkamer. En dan werk je gewoon met de afstandsbediening van de Tv en een programmagids zit er ook in, op mijn Tv's (Sony) kan je ook een harde schijf aansluiten en zelfs opnemen dan. Maar dus geen bakje van Telenet niet meer.

En het DVB-T hebben ook veel Tv's aan boord, enkel antenne aansluiten en scanner via DVB-T en je kan Een, canvas, RTBF 1&2 ook ontvangen. En voor de mensen langs de Franse grens heb je wat franse zenders ook dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
              Eigenlijk is die 16,30€voor uw kabel, met zowel de analoge als de digitale zenders op. De meeste flatscreens zijn de laatste jaren uitgerust met een DVB-C tuner ook, dus om digitaal te kijken. Je kan dus enkel via de kabel in digitale kwaliteit (dus dezelfde als via een Digibox/Digicorder) kijken, maar zonder kaart enkel naar de vrije zenders (Een, Canvas, RTBF 1, RTBF 2 & Arte), maar mits éénmalig 69,- euro aan telenet te betalen, kijk je ook Digitaal zonder huur van een Digibox/Digicorder dan. De Tv's in huis bij mij hebben allemaal zo'n kaart, zowel de living, keuken als slaapkamer. En dan werk je gewoon met de afstandsbediening van de Tv en een programmagids zit er ook in, op mijn Tv's (Sony) kan je ook een harde schijf aansluiten en zelfs opnemen dan. Maar dus geen bakje van Telenet niet meer.

En het DVB-T hebben ook veel Tv's aan boord, enkel antenne aansluiten en scanner via DVB-T en je kan Een, canvas, RTBF 1&2 ook ontvangen. En voor de mensen langs de Franse grens heb je wat franse zenders ook dan.
              Weet ik, alleen vertellen ze je dat niet. Ik stond vorig jaar in een Telenet shop achter een oude man en wat ze die sukkelaar allemaal wijsmaakten zodat ze hem toch maar het duurste abo konden aansmeren. Het enige wat die mens wou was om de Duitse zenders die ze van de analoge afgezwierd hebben terug kunnen ontvangen, digitaal of internet interesseerden hem niet. Ik heb nu nog altijd spijt dat ik die verkoop toen niet onderbroken heb, de man ging buiten met een abo van 72€/pm
              Ze vertelden hem bv. dat hij verplicht was om ook een router te plaatsen terwijl dat helemaal niet waar is.

Ik heb 2 in promo gekochte digiboxen (50€ per box) van Telenet en kijk ook digitaal zonder router, ik heb net als die arme man al de andere brol niet nodig.

Buiten dieven zijn het inderdaad ook nog oplichters, het is gemakkelijk om die vele onwetende mensen iets aan te smeren dat ze niet nodig hebben
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Zijn er eigenlijk geen grotere wereldproblemen dan dit?
                Waar de politiek zich toch allemaal mee bezig houdt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                  Daar zijn andere fora voor
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                    Vraag aan een familielid om dat dan online te kopen als je zelf niet durft / weet?
                    die kunnen NOG minder per pc als ik

maar ik heb wel online-shopverslaafde vriendin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                      ze gaan er vanuit dat de vluchtelingenprobleematiek toch pas opnieuw in de zomer begint dus kunnen ze zich nu met dit bezighouden
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Het is toch wel spijtig dat je binnenkort een extern bakske/plug-in zult moeten aansluiten op een dashboard zoals dit...

Of zou Radio Nostalgie uit nostalgie op FM blijven uitzenden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corignio Bekijk Berichten
                          Het is toch wel spijtig dat je binnenkort een extern bakske/plug-in zult moeten aansluiten op een dashboard zoals dit...

Of zou Radio Nostalgie uit nostalgie op FM blijven uitzenden ?
                          Maakte je dezelfde overweging toen de GPS op de markt kwam? De CD-speler? MP3-ondersteuning? iPhone-connectiviteit? Als je er echt aan hecht, installeer dan iets onder het dashboard. Je kan er in die bakken vlot aan.
                          Last edited by ; 24/05/2016, 14:02.

Comment

het heeft er allemaal niet veel mee te maken

mijn oma is 102, toen ze jong was zag ze dit op de velden, de goeie ziel heeft veel zien veranderen in haar leven

(was weer naar best klinkende motoren aan het zoeken )

Comment

het heeft er allemaal niet veel mee te maken

mijn oma is 102, toen ze jong was zag ze dit op de velden, de goeie ziel heeft veel zien veranderen in haar leven

(was weer naar best klinkende motoren aan het zoeken )
                              Best klinkend zou ik dit niet nomen, maar je kan er wel een walske op placeren

Comment

1-2-3 1-2-3 1-2-3

Comment

De DAB die nu toch al een jaar of 7 in de huidige auto's zitten geven nog steeds problemen.
                                  Het zal toch snel moeten veranderen dan.

Ik luister radio van als ik op sta.
                                  Thuis 80G aan muziek staan maar wordt enkel op feestjes eens bovengehaald.
                                  In de auto zit er ook 20G voor als ik eens goesting heb om naar iets specifiek te luisteren.

Waarom iets afschaffen dat heel populair is.
                                  Vergelijkingen maken met cassettes/video en cd/dvd's kan je hier niet doen.
                                  Toen stierven de cassettes een snelle dood door de populaire nieuwe dingen.
                                  Nu is hier geen sprake van, 80% weet niet eens waarover je praat als je DAB vernoemt.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Het is ook weer zoiets dat ons onbewust veel geld. Als ik ga tellen vanaf ik uit mijn bed kom: in ons slaapkamer 2wekkerradio's, vorig jaar bij nieuwe slaapkamer vernieuwd, maar enkel FM. Er staat ook een kwalitatievere (350euro) docking op de kast, daar zit Fm in en een oudere Apple fiche zo nog een brede (dus ook vuilbak).
                                    In de badkamer zit ingebouwde radio in plafond, is FM, vuilbak. In de keuken, living en overkapping met terras zit een duur multiroom systeem met nog twee eindverstekers op voor de andere zones, zoek maar eens een nieuwe basis om daar heel mijn boel werkend op te krijgen. In mijn werkplaats staat een oude versterker + tuner, ook vuilbak, in stoffige ruimte wil ik precies geen nieuw toestel gaan zetten, achter een week is het toch kapot van stof te vreten en garantie moet je dan ook niet gaan vragen.

Comment

dab thuis op de bose, en dab in de skoda van mam...werkt perfect en klinkt toch beter als de fm...kan wel enkel mijn eigen mening geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                        Maakte je dezelfde overweging toen de GPS op de markt kwam? De CD-speler? MP3-ondersteuning? iPhone-connectiviteit? Als je er echt aan hecht, installeer dan iets onder het dashboard. Je kan er in die bakken vlot aan.
                                        Das toch iets anders he. De zaken die jij opnoemt heb je helemaal niet nodig om een rustig toertje te doen met muziek op de achtergrond. CD, MP3 gedoe, iphone shizzle, da’s voor wie dat per sé wil. Daar zie ik de gemiddelde oldtimer liefhebber hun wagen niet mee verkrachten. Een GPS op de voorruit, dat heb je enkel nodig als je ergens de weg niet weet, en dan nog.

Mijn punt is: Nu kan je nog in je classic car rondtoeren met muziek door de radio - die soms een kunstwerk is in sommige Cadillacs en dergelijke - zoals je dat 50 jaar geleden deed.

Eens FM radio wegvalt zal je voor de keuze staan:
                                        a) zonder muziek rijden, wat in sommige wagens zeker geen straf is.
                                        b) ofwel inderdaad mogen boren, solderen en kabels bijleggen, een DAB+ bakje hebben zitten. Met andere woorden: een mint exemplaar oldtimer kan dan niet meer 100% origineel zijn door deze onozele afschaffing van FM.

Kunnen de formaten gewoon niet naast elkaar bestaan? Een FM antenne die uitzendt, hoeveel kost dat om in gang te houden? Miljoenen per jaar per zender? Aan elektriek of aan zendrechten?
                                        Ik vraag me echt af of dat niet mogelijk is om toch enkele FM zenders on air te houden.
                                        Last edited by ; 24/05/2016, 16:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corignio Bekijk Berichten
                                          Eens FM radio wegvalt zal je voor de keuze staan:
                                          a) zonder muziek rijden, wat in sommige wagens zeker geen straf is.
                                          b) ofwel inderdaad mogen boren, solderen en kabels bijleggen, een DAB+ bakje hebben zitten. Met andere woorden: een mint exemplaar oldtimer kan dan niet meer 100% origineel zijn door deze onozele afschaffing van FM.
                                          Op pagina 1 van dit topic worden er toch oplossingen getoond waarvoor je niet moet "boren, solderen en kabels bijleggen" (FM).

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          De bedoeling is dat je vanaf 2022 (ongeveer) geen landelijke radiostations meer kan ontvangen via FM (VRT radios en commerciële)
                                          Je gaat nog wel locale stations kunnen ontvangen via FM.

Je gaat waarschijnlijk wel toestellen kunnen kopen om via een ingang op je bestaande radio DAB+ stations te kunnen ontvangen.
                                          Net zoals je vroeger zo'n cassette in je radio kon steken om op de audio uitgang van je MP3 speler aan te sluiten.
                                          Niet ideaal qua bediening, maar het kan wel werken.

USB: http://www.benl.ebay.be/itm/DENSION-...oAAOSwqu9VDB8w
                                          Aux Ingang: http://www.benl.ebay.be/itm/AutoDAB-...EAAOxyVLNS-jjG
                                          AV Ingang: http://www.benl.ebay.be/itm/CK-O-DAB...IAAOSwstxVAZTO
                                          FM: http://www.benl.ebay.be/itm/Pama-Plu...cAAOSw~CRTotrp
                                          Pure Highway In-Car DAB Digital Radio | Sound & Vision, Portable Audio & Headphones, Portable AM/FM Radios | eBay!

prachtig toch, "betere" kwaliteit ontvangen in DAB en dan zelf via FM aan de radio doorgeven!

Of gewoon een nieuwe radio kopen met DAB+
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                          X