Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Statische Kentekenplaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Statische Kentekenplaat

Beste,

ik zou graag mijn huidige nummerplaat vervangen door een statische sticker vanvoor, ik vraag me nu af of deze wel legaal zou zijn?

mvg

Stein

Neen die zijn niet legaal. Maar sommige agenten laten het toe, anderen weer niet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ik heb al verschillende sites opgezocht. Maar ik vind helemaal niks erover. Ik vind gewoon dat ze leesbaar moet zijn van 30meter. Dat ze in het midden of aan de kant van bestuurder moet zijn en 30cm boven het wegdek maar staat niks over stickers of etc.

Comment

Hey,
        Neen niet legaal

Ik heb een sticker en ben er onlangs nog voor langs de baan gehaald, een waarschuwing gekregen. Ik heb een sticker op 75%
        Sticker en statische plaat heb ik wel een adresje voor.

Let wel op een statische plaat is leuk maar als je auto wat vuiler is zou het eraf durven vallen.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Provsen Bekijk Berichten
          Ik heb al verschillende sites opgezocht. Maar ik vind helemaal niks erover. Ik vind gewoon dat ze leesbaar moet zijn van 30meter. Dat ze in het midden of aan de kant van bestuurder moet zijn en 30cm boven het wegdek maar staat niks over stickers of etc.
          Klopt omdat de wetgeving zegt dat het een exacte kopie moet zijn van de achterste nummerplaat.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oke. mijn bumper moet hersteld worden vanvoor en op een alfa heb je een opzet stuk voor je kentekenplaat maar ik zou dat weg willen en eventueel een statische kentekenplaat op zetten. maar als dit niet mag dan zal het helaas een nee worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Comment

§ 4. De reproductie van de kentekenplaat die voldoet aan de bepalingen van dit besluit dient eveneens te voldoen aan volgende vereisten :
              de reproductie is vervaardigd uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42, conform de norm EN-485 en met een dikte tussen 0,95 en 1,25 millimeter, of uit een acrylaatplaat van minimum 3,00 millimeter. De hoeken van de platen zijn afgerond : de straal van deze afrondingen bedraagt 10 ± 2 millimeter.
              Elke hoek van de plaat is voorzien een gat, met een diameter van 6 mm en met het middelpunt op 12 mm van de buitenranden van de plaat voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk III en met een diameter van 5 mm en met het middelpunt op 9 mm van de buitenranden van de plaat voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk IV;

Mag dus niet: art 16 paragraaf 4.
              Flauwe zever natuurlijk.

Comment

Mijn pa heeft al 70.000km afgelegd met een sticker vanvoor en nooit iets van gehoord.
                Gewoon doen...

Comment

ken ook verschillende die met een sticker rijden of met een europese layout op een belgisch formaat en geen problemen, ik denk dat je gewoon de verkeerde flik moet tegenkomen

zo heb ik zelfs al gehoord dat vroeger met die oudere platen er een boete was uitgekeerd voor 25 euro voor het niet beschikken over een landsticker ... maar daarmee wijken we af
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Working...
                  X