Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrog in het kwadraat: Opel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tja, als er zo'n onlogische testcyclus toegestaan is, is het logisch dat ze gaan foefelen.

Wat te zeggen van al die hybrids die tot 4x meer verbruiken dan de officiële cijfers?

Comment

dit kon gewoon mee in de algemene sjoemeldraad

hoeveel zuipt draadopener zijn benzine-volvo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        dit kon gewoon mee in de algemene sjoemeldraad
        +1
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Ik leef zo vrij en onbezorgd mogelijk, trek me er allemaal niets van aan. Als mijn auto in realiteit 1 ton CO² per km uitstoot -> don't care.
          Daar is een woord voor hoor: egoïsme
          Zolang jij het maar goed hebt...

Niet te geloven wat ik hier allemaal lees eigenlijk.
          De opwarming ontkennen Als het je maar goed uitkomt hé... 't Zijn toch maar de arme stakkers in Bangladesh of de eilandengroepjes in de Stille Oceaan die het zullen voelen als eerste. Net diegenen die er voor 0% medeplichtig aan zijn.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
            Allemaal dieselen dus?

GDI met DPF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              22222

Comment

Mja... Ik kan het niet 100% ontkennen: ik vind het inderdaad heel belangrijk dat ikzelf, mijn familie en mijn naasten het heel goed hebben...
                Misschien iets belangrijker dan een persoon aan de andere kant van onze wereldbol die ik niet ken, en die nooit zal kennen.

Ik zie geen bewijzen voor het feit dat de opwarming van de aarde door toedoen van de mens gebeurt. Voor elke studie die iets bevestigd is er een die ontkent. Vandaar: Je m'en fou.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Zolang jij het maar goed hebt...

Niet te geloven wat ik hier allemaal lees eigenlijk.
                  De opwarming ontkennen Als het je maar goed uitkomt hé... 't Zijn toch maar de arme stakkers in Bangladesh of de eilandengroepjes in de Stille Oceaan die het zullen voelen als eerste. Net diegenen die er voor 0% medeplichtig aan zijn.
                  Langs de andere kant:als het zeeniveau een meter of 40 stijgt kan ik te voet naar het strand....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                    Langs de andere kant:als het zeeniveau een meter of 40 stijgt kan ik te voet naar het strand....

Schitterend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      Als het 50 m stijgt kan je snorkelen in huis, nog beter !
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Mja... Ik kan het niet 100% ontkennen: ik vind het inderdaad heel belangrijk dat ikzelf, mijn familie en mijn naasten het heel goed hebben...
                        Misschien iets belangrijker dan een persoon aan de andere kant van onze wereldbol die ik niet ken, en die nooit zal kennen.

Ik zie geen bewijzen voor het feit dat de opwarming van de aarde door toedoen van de mens gebeurt. Voor elke studie die iets bevestigd is er een die ontkent. Vandaar: Je m'en fou.
                        Maar allez. Er is op aarde een atmosfeer waarin leven mogelijk is. De aarde was aanvankelijk grotendeels bebost.
                        Planten groeien eigenlijk niet uit de grond maar uit de lucht, hout onstaat uit de lucht en in die bomen die miljoenen jaren lang groeiden zat dus een gigantische hoeveelheid CO2 die vrijkomt als je ontbost.
                        Als je daarenboven nog eens een gigantisch volume aardolie gaat verbranden dat miljoenen jaren onder de grond zat, die miljoenen jaren waarin alle leven de kans kreeg om te onstaan, dan spreekt het toch voor zich dat dit implicaties zal hebben voor dat leven? Daarvoor is toch geen studie nodig om dat te bewijzen?
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          Maar allez. Er is op aarde een atmosfeer waarin leven mogelijk is. De aarde was aanvankelijk grotendeels bebost.
                          Planten groeien eigenlijk niet uit de grond maar uit de lucht, hout onstaat uit de lucht en in die bomen die miljoenen jaren lang groeiden zat dus een gigantische hoeveelheid CO2 die vrijkomt als je ontbost.
                          Als je daarenboven nog eens een gigantisch volume aardolie gaat verbranden dat miljoenen jaren onder de grond zat, die miljoenen jaren waarin alle leven de kans kreeg om te onstaan, dan spreekt het toch voor zich dat dit implicaties zal hebben voor dat leven? Daarvoor is toch geen studie nodig om dat te bewijzen?
                          Idd. Het is niet bepaald racket wetenschap. Maar voor sommigen is het nu eenmaal echt te moeilijk, hoe je het ook uitlegt. Er zijn er nu eenmaal die niet in staat zijn het te begrijpen. Net als dat er ook een aantal zijn die het niet willen snappen.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik denk niet dat, moesten we toen geleefd hebben, we de ijstijd zouden kunnen tegenhouden hebben, en ik denk ook niet als het nu warmer aan het worden is, dat we dat gaan kunnen tegenhouden. Een vervuilende auto meer of minder gaat dat natuurfenomeen niet tenietdoen.
                            Spijtig voor de mensen op die kleine eilandjes in Polynesië, maar ik denk niet dat er iets aan te doen is. Het waren in de ijstijd ook de neanderthalers die het niet uitgezongen hebben als ik mij niet vergis. Misschien waren ze te dom om naar het zuiden te gaan ? Misschien moeten de Polynesiërs ook maar beginnen moven ? En de Nederlanders nog hogere dijken gaan bouwen :-D Da's toch om problemen vragen .. Grond winnen op de zee :-S
                            Op termijn gaat die dat altijd terugnemen. Dat is de natuur. Op eletrik rijden of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                              Ik denk niet dat, moesten we toen geleefd hebben, we de ijstijd zouden kunnen tegenhouden hebben, en ik denk ook niet als het nu warmer aan het worden is, dat we dat gaan kunnen tegenhouden. Een vervuilende auto meer of minder gaat dat natuurfenomeen niet tenietdoen.
                              Spijtig voor de mensen op die kleine eilandjes in Polynesië, maar ik denk niet dat er iets aan te doen is. Het waren in de ijstijd ook de neanderthalers die het niet uitgezongen hebben als ik mij niet vergis. Misschien waren ze te dom om naar het zuiden te gaan ? Misschien moeten de Polynesiërs ook maar beginnen moven ? En de Nederlanders nog hogere dijken gaan bouwen :-D Da's toch om problemen vragen .. Grond winnen op de zee :-S
                              Op termijn gaat die dat altijd terugnemen. Dat is de natuur. Op eletrik rijden of niet.
                              Wees gerust, er komen de volgende 50 jaar héél veel klimaatvluchtelingen onze kant op
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                Idd! We zullen wel voor een deel de oorzaak zijn, maar de natuur is de natuur. Het lukt ons zelf nog altijd niet om het weer precies te voorspellen, laat staan dat we dan gaan weten wat de aarde met ons van plan is.

Comment

Nu komt er een opwarming aan van een paar graden in 100-150 jaar tijd.
                                  De ijstijd kwam er aan in een paar duizend jaar....
                                  In Indie is het nu op sommige plaatsen 50°C, waar het 10 jaar geleden niet boven de 40°C ging...
                                  En al die gletjers die afnemen.... Allemaal toeval zeker.

Klimaatopwarming ontkennen is even dom als de holocaust ontkennen.
                                  Zodra ik electrisch kan rijden doe ik het.

Comment

En wat kunnen wij daaraan veranderen? Wat nu gebeurd is het gevolg van het verleden. We kunnen wel beperken, maar niet terugdraaien. Ikzelf ben geen verkwister, maar hoeveel mensen zijn er niet waarbij het beste niet goed genoeg meer is?

Waarom zouden wij ons iets moeten laten terwijl andere gewoon het tienvoud en zelf meer vervuilen?

Gewoon een straatje zonder einde en het gevolg zullen wij en ons toekomstigen wel zien, zonder dat we er iets gaan kunnen aan veranderen.
                                    Last edited by ; 21/05/2016, 14:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                      En wat kunnen wij daaraan veranderen? Wat nu gebeurd is het gevolg van het verleden. We kunnen wel beperken, maar niet terugdraaien. Ikzelf ben geen verkwister, maar hoeveel mensen zijn er niet waarbij het beste niet goed genoeg meer is?

Waarom zouden wij ons iets moeten laten terwijl andere gewoon het tienvoud en zelf meer vervuilen?

Gewoon een straatje zonder einde en het gevolg zullen wij en ons toekomstigen wel zien, zonder dat we er iets gaan kunnen aan veranderen.

Ik volg je. Ook al krijg je dan van overal kritiek.

Comment

Ik volg je. Ook al krijg je dan van overal kritiek.
                                        Ieder zijn menig daarover. Maar wie daarop kritiek geeft wil de waarheid ni onder ogen zien. Als we er iets willen aan veranderen moet iedereen mee, heel de wereld! Da gaat nooit gebeuren.
                                        Elektrisch rijden is ook de oplossing niet. Onrechtstreeks blijft het ook een vervuiler.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                          Als het 50 m stijgt kan je snorkelen in huis, nog beter !
                                          Ik woon meer dan zestig meter hoog, maar dan heb ik wss een boot nodig om naar de winkel te gaan.

Comment

Working...
                                          X