Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrog in het kwadraat: Opel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Nu komt er een opwarming aan van een paar graden in 100-150 jaar tijd.
    De ijstijd kwam er aan in een paar duizend jaar....
    In Indie is het nu op sommige plaatsen 50°C, waar het 10 jaar geleden niet boven de 40°C ging...
    En al die gletjers die afnemen.... Allemaal toeval zeker.

Klimaatopwarming ontkennen is even dom als de holocaust ontkennen.
    Zodra ik electrisch kan rijden doe ik het.

En wat denk je daarmee te veranderen? De plaats van de uitstoot niet meer bij jouw auto maar richting electriciteitscentrale?

Electrisch rijden is geen oplossing, het net is nu al nauwelijks toereikend. Hernieuwbare energie is nog meer een probleem dan een oplossing door onvoorspelbaarheid. zowel teveel als te weinig productie van electriciteit veroorzaakt een hoop problemen en kan tot uitval van de voorziening leiden.

De enige echte oplossing is U niet meer verplaatsen.

Comment

zelf zonder u te verplaatsen blijft het probleem. ge vertraagd het.

de algemen oorzaak: er zijn teveel mensen die van O2 => CO2 maken, en er zijn te weinig boompjes die van CO2 => O2 maken.
      en de mens, een paard, ne mens op de fiets, ne mens in den auto, een koe voor diene mens zijn steak... die produceren allemaal CO2.
      zelf al wordt ge vegetarier, dan gaat ge plantjes opeten (die O2 maken uit CO2) en zit ge zelf de plantjes tegen te werken.

mijn theorie:op de aarde was niks, veel CO2, goeie temperatuur en veel water => de ideale plantenserre.
      alleen kwamen er teveel plantjes, en te weinig CO2 waardoor de dino's kwamen. die waren wat groot en produceerden teveel CO2 dus de natuur roeide die uit. er moesten kleinere schepsels komen. en toen kwam diene neanderthaler.

alleen zitten wij nu op een punt dat er TEVEEL van die kleine schepsels rondlopen en weer teveel CO2 in de lucht. het gaat warmer worden en meer stormen (=water) de plantjes gaan beter groeien, en wij worden uitgeroeid...

oorzaak: wij leven te lang, krijgen teveel kindertjes die het overleven, en we hebben geen natuurlijk vijand meer. en die komt wel terug
      Last edited by andydv; 21/05/2016, 20:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Nu komt er een opwarming aan van een paar graden in 100-150 jaar tijd.
        De ijstijd kwam er aan in een paar duizend jaar....
        In Indie is het nu op sommige plaatsen 50°C, waar het 10 jaar geleden niet boven de 40°C ging...
        En al die gletjers die afnemen.... Allemaal toeval zeker.

Klimaatopwarming ontkennen is even dom als de holocaust ontkennen.
        Zodra ik electrisch kan rijden doe ik het.
        lol we hebben recent een paar 100 jaar geleden nog maar een mini ijstijd gehad.
        de mens heeft niks met de opwarming of afkoeling te maken... misschien dat we het in lichte mate beinvloeden maar daar stopt het ook. we zijn wel onze planeet aan het vergiftigen
        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Ieder zijn menig daarover. Maar wie daarop kritiek geeft wil de waarheid ni onder ogen zien. Als we er iets willen aan veranderen moet iedereen mee, heel de wereld! Da gaat nooit gebeuren.
          Elektrisch rijden is ook de oplossing niet. Onrechtstreeks blijft het ook een vervuiler.
          vooral ook niet te hard proberen...
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

OMG. Als ik het zo lees zou Trump of Palin hier bij sommigen ook hoog scoren.

Dochtertje van bijna 6 hier. Van wie ik hoop dat ze heel oud en gelukkig mag worden en heel gezond mag blijven.
            Ik probeer mijn best te doen. Geen behoefte aan vliegvakanties hier, bio-ecologisch energieneutraal passiefhuis en een zuinige en toch aangename auto (voor ons) waar het kan. Want eerlijk is eerlijk, ik rijd graag met de auto. Dat is mijn kleine zonde.
            Maar ik ga nooit ontkennen dat de mens niet zelf mee verantwoordelijk is voor de klimaatopwarming. Ik zou niet durven.

Ter aanvulling:
            Ik ben de eerste om te begrijpen dat er hier op het autoforum mensen zijn die rijden met een zeer vervuilende wagen. En dat kan ook niet echt kwaad volgens mij - zolang de vervuiler eerlijk betaalt. Een passie mag nu eenmaal wat kosten en iedereen heeft recht op een hobby. Dus ik gun het hen van harte. Ik kan ook een mooie oldtimer waardezen. Of een ami pick-up. En ik denk ook niet dat de autofreaks van het forum representatief zijn voor de bevolking die gewoon zijn/haar wagen gebruikt op van A naar B te rijden. Maar ik ben er wel van overtuigd dat autofabrikanten en consumenten voor wie de wagen louter een gebruiksvoorwerp/statusobject is, aangespoord moeten om voor het meest milieubeschermende te gaan. Dat is onze plicht.
            Last edited by gpdude; 23/05/2016, 11:42. Reden: aanvulling
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Gans die klimaatlobby IPCC, Greenpeace etc. is op zich geen haar beter dan pakweg de petrol-lobby of de tabaklobby.
              Allemaal maffiose organisaties.
              Planeten en sterren doven op de heel lange termijn allemaal uit. Zo zal het de aarde ook vergaan, tenminste als er niet al veel eerder een meteorenstorm of een kernramp komt
              Onze grootouders staken ook de houtkachel aan wanneer ze het koud hadden...
              Het boeit me eerlijk gezegd vrij weinig wat er binnen een paar honderd jaar gaat gebeuren. Niemand kan dit voorspellen. Zelfs van de voorspellingen uit de jaren '70 is meer dan de helft niet uitgekomen...
              2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Gans die klimaatlobby IPCC, Greenpeace etc. is op zich geen haar beter dan pakweg de petrol-lobby of de tabaklobby.
                Allemaal maffiose organisaties.
                Planeten en sterren doven op de heel lange termijn allemaal uit. Zo zal het de aarde ook vergaan, tenminste als er niet al veel eerder een meteorenstorm of een kernramp komt
                Onze grootouders staken ook de houtkachel aan wanneer ze het koud hadden...
                Het boeit me eerlijk gezegd vrij weinig wat er binnen een paar honderd jaar gaat gebeuren. Niemand kan dit voorspellen. Zelfs van de voorspellingen uit de jaren '70 is meer dan de helft niet uitgekomen...
                Iemand die het snapt.

Comment

Het is allemaal een ver van mijn bed show tot je zelf iets aan je longen hebt (zoals ik).
                  Ik kan geen weken aan één stuk in brussel of antwerpen verblijven, dat lukt mij gewoon niet door de slechte kwaliteit van de lucht.
                  En ik heb jaren geleden eens verkondigd dat ik vooral met voorbijkomende VAG producten vrij veel last hier van had, toen werd ik uitgemaakt als randdebiel (ik weet nochtans goed wat ik voel), maar toen het sjoemelen uitkwam was ik niet meer verbaasd..
                  Of we nu nog 30 of 50 jaar leven, ik zou graag hebben dat m'n kinderen, kleinkinderen en alles daarna ook gezond mag leven en dat die generatie niet kijkt naar onze generatie en zegt "toen konden ze nog iets doen, en deden ze niks". Pas op, ik ben tegen subsidies en belachelijke ecomaatregelen (kerncentrales sluiten in duitsland staat met stip op 1), maar er mag weldegelijk iets gedaan worden voor het milieu. En alle sjoemelaars moeten keihard aangepakt worden (wat niet simpel is als de regelgeving hieromtrent ook krom is)
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                    Ik ben de eerste om te begrijpen dat er hier op het autoforum mensen zijn die rijden met een zeer vervuilende wagen. En dat kan ook niet echt kwaad volgens mij - zolang de vervuiler eerlijk betaalt. Een passie mag nu eenmaal wat kosten en iedereen heeft recht op een hobby. Dus ik gun het hen van harte. Ik kan ook een mooie oldtimer waardezen. Of een ami pick-up. En ik denk ook niet dat de autofreaks van het forum representatief zijn voor de bevolking die gewoon zijn/haar wagen gebruikt op van A naar B te rijden. Maar ik ben er wel van overtuigd dat autofabrikanten en consumenten voor wie de wagen louter een gebruiksvoorwerp/statusobject is, aangespoord moeten om voor het meest milieubeschermende te gaan. Dat is onze plicht.
                    Dikke +1!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Het meest recente nieuws uit België en het buitenland, economie en geld, cultuur, sport en lifestyle. Lees online de krant en DS Avond.

Kwart van kindersterfte onder vijf jaar veroorzaakt door milieuverontreiniging

Jaarlijks sterven wereldwijd zeven miljoen mensen aan luchtvervuiling. Ter vergelijking: ongeveer 840.000 mensen sterven aan de gevolgen van diarree bij gebrek aan proper water.

In 2012 werd 23% van de sterftes bij kinderen onder vijf jaar toegeschreven aan de verslechterende milieuomstandigheden, zo staat in het rapport “Healthy Environment, Health People” van de United Nations Environmental Programme (UNEP), de Wereldgezondheidsorganisatie en een reeks andere organisaties. Vooral Zuidoost-Azië en de Westelijke Stille Oceaan scoren slecht, gevolgd door de sub-Sahara in Afrika.
                      Voorts blijkt ook dat luchtvervuiling verantwoordelijk is voor 234 keer meer premature sterftes dan conflicten, zo klinkt het.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                        Ter aanvulling:

inderdaad! echt waar! de liefhebbers die samen mss 0.00001% van de astand maken moeten niet worden gestraft maar die simpele astrakes en golfkes van mensen die niets om een auto geven die moeten wel koosjer zijn en Opel zijn vette leugenaars. Eerst mss goede auto's maken Opel en dan leren liegen
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          inderdaad! echt waar! de liefhebbers die samen mss 0.00001% van de astand maken moeten niet worden gestraft maar die simpele astrakes en golfkes van mensen die niets om een auto geven die moeten wel koosjer zijn en Opel zijn vette leugenaars. Eerst mss goede auto's maken Opel en dan leren liegen
                          Volgens mij probeer jij hier alleen maar een anti Opel topic van te maken. Dat laatste wat jij schrijft heeft weer totaal geen zin want er zijn wel meer merken, zo niet allemaal, die stront aan de knikker hebben.
                          En wat is er mis met een simpel Golfke of Astrake? Er zijn ook mensen die met andere autotypes rijden en niks om een auto geven.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Volgens mij probeer jij hier alleen maar een anti Opel topic van te maken. Dat laatste wat jij schrijft heeft weer totaal geen zin want er zijn wel meer merken, zo niet allemaal, die stront aan de knikker hebben.
                            En wat is er mis met een simpel Golfke of Astrake? Er zijn ook mensen die met andere autotypes rijden en niks om een auto geven.
                            Is maar als voorbeeld voor de gemiddelde automombilist hé. Maar vind het cru te stellen dat dit een anti-Opel topic is. Opel heeft een serieuze fout begaan en dat mag en moet aan de kaak gesteld worden. Of gaan we het Dutroux proces een anti Dutroux actie noemen omdat er mss nog andere gelijke rondlopen?..... Opel heeft met opzet gesjoemeld en het blijven ontkennen tot het bewezen is. Erg mooie journalistiek trouwens van vrt om zelf proeven te doen om dit boven te halen.
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Is maar als voorbeeld voor de gemiddelde automombilist hé. Maar vind het cru te stellen dat dit een anti-Opel topic is. Opel heeft een serieuze fout begaan en dat mag en moet aan de kaak gesteld worden. Of gaan we het Dutroux proces een anti Dutroux actie noemen omdat er mss nog andere gelijke rondlopen?..... Opel heeft met opzet gesjoemeld en het blijven ontkennen tot het bewezen is. Erg mooie journalistiek trouwens van vrt om zelf proeven te doen om dit boven te halen.
                              Man, man wat een vergelijking met Dutroux

En die andere merken? Die hebben niet met opzet gesjoemeld en geen serieuze fouten gemaakt? Op het eind moeten ze het toch allemaal toegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Man, man wat een vergelijking met Dutroux

En die andere merken? Die hebben niet met opzet gesjoemeld en geen serieuze fouten gemaakt? Op het eind moeten ze het toch allemaal toegeven.
                                Bewijs het hé! Die andere merken zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is! Opel niet,dat is bewzen!
                                Maar goed,je gaat het niet snappen want je rijdt een Mercedes dus heb je in de verste verte geen idee wat voor meuk wagens en slechte service Opelrijders moeten ondergaan....

Comment

Bewijs het hé! Die andere merken zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is! Opel niet,dat is bewzen!
                                  Maar goed,je gaat het niet snappen want je rijdt een Mercedes dus heb je in de verste verte geen idee wat voor meuk wagens en slechte service Opelrijders moeten ondergaan....
                                  Met deze laatste opmerking is het wel heel duidelijk dat je er een anti-opel topic van maakt! Als je er niets moet van weten, koop dan geen.
                                  Wat de gewone mens in de media te zien en te horen krijgt is maar een minuscuul topje van de ijsberg. We zullen het nooit allemaal weten dus waar maak je je druk in?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                    Met deze laatste opmerking is het wel heel duidelijk dat je er een anti-opel topic van maakt! Als je er niets moet van weten, koop dan geen.
                                    Wat de gewone mens in de media te zien en te horen krijgt is maar een minuscuul topje van de ijsberg. We zullen het nooit allemaal weten dus waar maak je je druk in?
                                    nee,is niet de bedoeling maar waarom nu mijn vraag: waarom wordt hier zo weinig belang aan gehecht? Die fabrikant bedriegt duidelijk in uitstoot. Als ze het daar doen gaan ze het op andere punten ook doen hé....
                                    in de wereld anno 2016 mogen problemen toch duidelijk gesteld worden?

Comment

Heeft wel een punt, aldus een ex Opel eigenaar.

Je moet 2 keer chance hebben als je een Opel koopt.
                                      1. De wagen moet gebouwd zijn door arbeiders die er die dag wel zin in hadden (En dan nog)
                                      2. De dealer moet echt één zijn die voor zijn klanten leeft (In mijn streek al niet te vinden, en heb er een paar aangedaan).

Als klant ben je niets voor de klantendienst van Opel, ik heb zelf deze zomer een mail gehad waar er in stond dat ik maar moest leven met het feit dat mijn waterpomp zo luid was dat je ze van 25meter ver kon horen... Dat was de druppel voor mij.

Soit, ik heb mijn les geleerd. Op zich was het geen slechte auto qua rijden, maar voor een jaar oud te zijn had hij al te veel problemen die ze niet wouden herstellen (ondanks het nog 1 jaar durende garantie). Auto verkocht en maar iets anders gezocht.

Comment

nee,is niet de bedoeling maar waarom nu mijn vraag: waarom wordt hier zo weinig belang aan gehecht? Die fabrikant bedriegt duidelijk in uitstoot. Als ze het daar doen gaan ze het op andere punten ook doen hé....
                                        in de wereld anno 2016 mogen problemen toch duidelijk gesteld worden?
                                        Akkoord, problemen mogen duidelijk gesteld worden.
                                        Daaruit echter afleiden dat ze op andere punten ook bedriegen is hypothetisch en niet bewezen.

Ivm uw vraag: ik denk dat er achter de schermen heel veel aan het gebeuren is. Zowel rond VAG, GM, en alle andere merken...
                                        Er wordt tot op vandaag gewoon weinig gecommuniceerd naar de bevolking omdat het merendeel er toch niet in geïnteresseerd is. Duidelijk te merken aan de verkoop van VAG, die is niet echt spectaculair gedaald omdat ze bedrog gepleegd hebben. Zo ook bij andere merken.

Comment

Ikzelf heb in een Opel garage gewerkt en ga akkoord dat er veel probleemwagens zijn. Er zijn echter ook heel veel degelijke wagens.
                                          Het gras is altijd groener aan de andere kant... of denk je dat andere merkgarages overleven op verkoop en onderhoud (zonder herstellingen)?

Comment

Working...
                                          X