Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrog in het kwadraat: Opel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
    Ikzelf heb in een Opel garage gewerkt en ga akkoord dat er veel probleemwagens zijn. Er zijn echter ook heel veel degelijke wagens.
    Het gras is altijd groener aan de andere kant... of denk je dat andere merkgarages overleven op verkoop en onderhoud (zonder herstellingen)?

Gras is niet altijd groener... maar daar doen ze te minste wel moeite om het op te lossen.
    Ik werd bij Opel altijd van het kastje naar de muur gestuurd, ook al was die kar nog geen jaar oud. Nog nooit meegemaakt en ik ben daar eigenlijk achteraf gezien veel te braaf tegen geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Nee,maar ik moet geen auto van een bedrieger....ook simpel hé. Wie liegt over uitstoot liegt ook over andere dingen....
      inderdaad! echt waar! de liefhebbers die samen mss 0.00001% van de astand maken moeten niet worden gestraft maar die simpele astrakes en golfkes van mensen die niets om een auto geven die moeten wel koosjer zijn en Opel zijn vette leugenaars. Eerst mss goede auto's maken Opel en dan leren liegen
      Bewijs het hé! Die andere merken zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is! Opel niet,dat is bewzen!
      Maar goed,je gaat het niet snappen want je rijdt een Mercedes dus heb je in de verste verte geen idee wat voor meuk wagens en slechte service Opelrijders moeten ondergaan....
      Even bewijzen dat het jou alleen maar te doen is om te bashen is niet moeilijk hé

Iedereen heeft wel een merk dat 'm niet ligt, ik ook. Maar, onder het mom van, een bashtopic met zo'n titel aanmaken vind ik niet kunnen. Er is genoeg plaats in de bestaande topics van het merk om je frustraties kwijt te kunnen. Dit topic zou mogen samengevoegd worden met het reeds bestaande topic over de sjoemelsoftware.

Nu je mijn Mercedes er toch bij betrekt kan ik jou zeggen dat ik jou niet aanraad om bij een MB dealer in België een stap binnen te zetten, dan ga je pas weten wat oplichting betekent. Daar open ik hier ook geen speciaal topic voor

Mijn zoon rijdt trouwens met een Adam, totaal geen klagen van, integendeel!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Heeft wel een punt, aldus een ex Opel eigenaar.

Je moet 2 keer chance hebben als je een Opel koopt.
        1. De wagen moet gebouwd zijn door arbeiders die er die dag wel zin in hadden (En dan nog)
        2. De dealer moet echt één zijn die voor zijn klanten leeft (In mijn streek al niet te vinden, en heb er een paar aangedaan).

Als klant ben je niets voor de klantendienst van Opel, ik heb zelf deze zomer een mail gehad waar er in stond dat ik maar moest leven met het feit dat mijn waterpomp zo luid was dat je ze van 25meter ver kon horen... Dat was de druppel voor mij.

Soit, ik heb mijn les geleerd. Op zich was het geen slechte auto qua rijden, maar voor een jaar oud te zijn had hij al te veel problemen die ze niet wouden herstellen (ondanks het nog 1 jaar durende garantie). Auto verkocht en maar iets anders gezocht.
        Dat is iets dat je bij elk merk moet hebben. Ik heb nu al 5 Opels in bezit gehad, vier nieuwe en een tweedehands, waarvan buiten regulier onderhoud en occasioneel eens een waterpomp (2 pompen op 4 auto's, een op de tweedehands die toen 7jaar was & een andere op 4jaar). Maar ik heb een dealer die ik blind vertrouw en op kan rekenen. Vroeger had ik Wim's in Gent, zowel binnen als buiten waarborg altijd correct, flexibel en direct geholpen geweest). Ondertussen na verhuis zit ik bij Dhont in Deinze en de service is er zelfs nog beter. Op een zaterdagavond in de verlofperiode voor de eerste keer terecht gekomen met de waterpomp op die tweedehands en direct geholpen geweest alsof we al jaren klanten waren. Altijd persoonlijk, correct, vriendelijk en snel. Ondertussen al nieuw ook gekocht, de garantiegevalletjes zijn ook altijd van de eerste keer direct opgelost, met zelfs een extra op.
        Ik heb twee VAG's gehad, daar werden mijn garantiedingen nooit opgelost, pannes waren willekeurig, met de Opels nooit ergens stil gestaan, de Vw's daartegenin... en nooit, maar dan ook nooit werd er iets opgelost dat effectief de oplossing was. Ik zou mijn soldeerbout nog in die vent zijn ogen steken. En dat ging dan over auto's die in aankoop dubbel zo duur waren.

Comment

Op die Astra hebben ze 4 waterpompen geïnstalleerd op 3 weken tijd en altijd het zelfde geluid... Vermoed dat ze 'nooit vervangen geweest is, maar kan het niet bewijzen.

Is dit bij andere merken zo? Mss, maar bij Audi, Citroën, Seat en VW heb ik dit soort praktijken nooit meegemaakt.

Chance hebben zeker?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
            Ikzelf heb in een Opel garage gewerkt en ga akkoord dat er veel probleemwagens zijn. Er zijn echter ook heel veel degelijke wagens.
            Het gras is altijd groener aan de andere kant... of denk je dat andere merkgarages overleven op verkoop en onderhoud (zonder herstellingen)?
            Er is wel iets belangrijk als een probleem ratio. Ik heb zelf ook 10 jaar in een merkgarage gewerkt (Volvo). Pakweg 70% zijn onderhouden zonder meer. 25% zijn slijtage gevoelige herstellingen (koppelingen,schokdempers,lekjes bij hoge kmstanden,...) en dan die overige 5% zijn elektronische problemen of problemen bij jonge wagens. Deze worden dan wel steeds serieus ter harte genomen door de invoerder en in geval van gekende problemen zelfs bij hoge kmstanden en leeftijd nog met tussenkomst van de invoerde hersteld. Dat vind ik een belangrijk gegeven,dat een merk als er problemen zijn hun verantwoordelijkgeid neemt.....en dat doet Opel niet.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Zoals ik al schreef, dit topic heeft niks meer met de van de pot gerukte titel te maken maar is verwaterd in een pro/contra topic. Tijd om hier weg te blijven!
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Mss hebben de pro Opel mensen het wel uit zijn context getrokken hé?
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Op die Astra hebben ze 4 waterpompen geïnstalleerd op 3 weken tijd en altijd het zelfde geluid... Vermoed dat ze 'nooit vervangen geweest is, maar kan het niet bewijzen.

Is dit bij andere merken zo? Mss, maar bij Audi, Citroën, Seat en VW heb ik dit soort praktijken nooit meegemaakt.

Chance hebben zeker?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                  Mij lijkt het alsof de dealer niet van goede wil was...
                  Invoerder Opel is niet slechter dan bvb 'd Ieteren.

Comment

Mss hebben de pro Opel mensen het wel uit zijn context getrokken hé?
                    Ik ben zeker niet pro Opel. Rij er niet mee en zou op dit moment geen kopen (zeg nooit nooit natuurlijk).
                    Afgaande op enkele ervaringen van individuen kan je een merk gewoon niet beoordelen. Dat zou als gevolg hebben dat alle merken slecht zijn. Er is altijd wel iemand te vinden met slechte ervaringen.
                    Veralgemenen is altijd al gemakkelijk geweest...

Comment

daar heb je wel een punt....en idd is de discutie een beetje veralgemeent (door mij) naar alle problemen die Opel tegenwoordig heeft. Maar kritiek moet kunnen hé. En er is niet die gaat ontkennen denk ik dat Opel grote problemen heeft op dit moment

Comment

Nooit nog een Opel. Heb eens vectra gekocht en kwam steeds op scherm ' probleem linker pinker' sinds we die hadden.Steeds vermeld als we die wagen binnenreden en steeds 'factuur linkerlamp vervangen). Na de garantie binnen gedaan en dan was het 'moeten heel de koplamp vervangen daarvoor prijs was 800 euro. Mijn vader reed er mee naar zijn onafhankelijke garage en ik ging mee. Die haalde dat houdertje van die pinker eruit en liet mij de aanslag/roest zien op dat houdertje dat je er met een halve slag kon uitdraaien. Hij verwisselde links en rechts van plaats en probleem was opgelost. Die garage is na paar jaar dicht gegaan voor 'gesjoemel'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                          Nooit nog een Opel. Heb eens vectra gekocht en kwam steeds op scherm ' probleem linker pinker' sinds we die hadden.Steeds vermeld als we die wagen binnenreden en steeds 'factuur linkerlamp vervangen). Na de garantie binnen gedaan en dan was het 'moeten heel de koplamp vervangen daarvoor prijs was 800 euro. Mijn vader reed er mee naar zijn onafhankelijke garage en ik ging mee. Die haalde dat houdertje van die pinker eruit en liet mij de aanslag/roest zien op dat houdertje dat je er met een halve slag kon uitdraaien. Hij verwisselde links en rechts van plaats en probleem was opgelost. Die garage is na paar jaar dicht gegaan voor 'gesjoemel'.
                          Terug een duidelijk voorbeeld van een slechte dealer!

Comment

ha, das mijn dorp, schat ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                              Je beschrijft een probleem waar de garage in de fout is gegaan.
                              Uw besluit 'Nooit nog een Opel' is wel zeer kort door de bocht.

Comment

Inderdaad bobo

Comment

Maar goed,je gaat het niet snappen want je rijdt een Mercedes dus heb je in de verste verte geen idee wat voor meuk wagens en slechte service Opelrijders moeten ondergaan....
                                  LoooooooooooooooooooL! Ben je zeker dat daar niets anders moet staan?
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

vw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      vw?
                                      Bijna goed.
                                      Je mag wel niet meer gokken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Las vandaag in de standaard een artikel over welke trucs alle merken gebruiken voor die testen en welke modellen specifiek. Zag daar ook een 530d en macan dieseltje passeren. Het zou niet illegaal zijn, maar het al dan niet inschakelen van zo'n reinigingssysteem is dus afgesteld op temperatuur (hoog in een lab), warme/koude motor (test koud) en het feit dat de wagen kan herkennen dat hij op een bank staat, maar dat laatste is vooral VW dacht ik.

Comment

• Heb gelezen dat VW heeft gesjoemeld met Opelsoftware. Dus speciale sjoemelsoftware van Opel gekocht om te sjoemelen bij hun eigen wagens.
                                          Opel is door en door slecht.

Comment

Working...
                                          X