Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel combo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel combo

Hallo kan iemand mij een beetje helpen ik heb een opel combo van 1997 en zou daar graag andr velgen op willen zetten weet iemand daar de juiste maten voor dank u

Steekwijzer in google ingeven.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Goed. Ik zal even helpen door er leesbare zinnen van te maken.

Hallo. Kan iemand mij een beetje helpen ? Ik heb een opel combo van 1997, en ik zou daar graag andere velgen op willen zetten. Weet er iemand daar de juiste maten voor ?
      Dank u.

Comment

Wat bedoel je met steekwijzer

Comment

Ik heb hier de maten
          Combo 4x100 45 56

Comment

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Weet er hier ook iemand waatr ik onderdelen kan vinde van opel combo b

Comment

Wilde gok, maar bij de Opel dealer al is geprobeerd?
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ja het probleem is dat mijn voertuug van 1997 is en daar vind je niet zo snel stukken meer voor ????

Comment

Zal is horen in het magazijn, ik werk bij een Opel dealer. Wat heb je specifiek nodig?
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

1997... oud...zo een jon beestje

een velg bestaat uit een paar getallen
                      de groote (13",14",15",....)
                      de breedte (6j, 7j, 8j...)
                      het boutenpatrook: 4x100 (VW, opel enzo), 4x108 (ford), 5x120, ....
                      de groote van het centergat (57mm voor VW dacht ik, 60mm, 63mm...)
                      ETwaarde: hoever steekt een velg naar binnen of buiten

uw gevonden getallen
                      Combo 4x100 45 56
                      zullen waarschijnlijk boutenpatrook 4x100 zijn, ET45, 56mm centergat.
                      ge moet dus velgen vinden die ongeveer dezelfde maten zijn. ge zult nauutlijk begrijpen dat wielen met een centergat van 50mm niet over uw naaf zullen passen van 56mm.
                      meer info: http://fcapri.homelinux.com/rimdefault.htm

nu kunt ge dus andere velgen gaan zoeken om bv u kleine 13" velgjes te vervangen door 15". en dan moet je opletten.
                      je moet nieuwe banden zoeken voor die velg, die wel dezelfde omtrek heeft als je oude banden. k geloof dat je 2% groter en 1.5% kleiner mag zitten voor de keuring. ook goe dopletten met de snelheidsindex en loadindex van de banden.
                      bandentoolke http://fcapri.homelinux.com/toolz/tyre/tyre.htm

ik zou niet bij de dealer gaan horen, veel te duur. gewoon ergens een okkasie setje zoeken
                      106 aanbiedingen in februari - Koop en verkoop 4x100 opel eenvoudig op 2dehands ✅ Lokale aanbiedingen - Voor iedereen een voordeel.
                      Last edited by andydv; 27/05/2016, 15:56.

Comment

Comment

Opel combo b 1997

Weet hier iemand welke maat van banden en velgen mag zetten op een opel combo b van 1997

Comment

Wordt dat niet vermeld in je instructieboekje ?

Comment

normaal staat dat op u keuringsbewijs ergens, maar dat zijn de gewone bandenmaten waar de fabrikant de auto ook mee leverde.
                              je mag gewoon alle banden monteren zolang ze niet buiten de wielkassen komen of ergens aanlopen en
                              -de wieldiameter nagenoeg gelijk is met één van de originele bandenmaten (+2% en -1,5% zoals ik al vermelde)
                              -correcte load index
                              -correcte speed index.
                              als ge daar 18" wielen onder duwt, en ge kunt een bandenmaat vinden die daarop past en binnen uw getallen van de auto valt, mag de keuring niks maken, maar t is niet altijd eenvoudig.
                              kan dan ook eens op één of andere bandenwebsite of die maat we bestaat en regelmatig voorkomt (veel voorkomende bandenmaat is goedkoop)

Comment

Working...
                              X