Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zin en onzin van een 6e versnelling in België...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Forumleden haantjes noemen en een uitdrukking als "strot duwen" is allesbehalve neutraal!
    Ik heb evenveel respect voor de manuele keuze, een kwestie van persoonlijke smaak.
    Je hebt gelijk, en het werd me dan ook teveel... Ik zal er dan ook sorry aan toe voegen... Als je je aan gesproken voelde. En vervang in je strot duwen door mening opdringen en haantjes door mannen. En nu terug ot!!

best eens gaan testrijden aan verschillende snelheden... En hernemingen uitvoeren.
    Last edited by ; 29/05/2016, 10:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Je hebt gelijk, en het werd me dan ook teveel... Ik zal er dan ook sorry aan toe voegen... Als je je aan gesproken voelde.
      No worries, een prettige zondag gewenst, en tot het volgende gesprek!
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Misschien kunnen voorwiel of achterwielaandrijving er nog bij halen en wel of geen badge en dan is het compleet...
        Man! Ben ik blij dat je er over begint!

Iedereen weet dat echte patsers met dikke FWD bmw M diesels rijden!

Wearing reflective sunglasses!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Man! Ben ik blij dat je er over begint!

Iedereen weet dat echte patsers met dikke FWD bmw M diesels rijden!

Wearing reflective sunglasses!

Comment

Om on topic te blijven.
            Geen idee of ik zuiniger ben in zesde, mr auto maakt minder toeren en dus stiller. Vanaf 90kmu rij ik in 6de. Als ik moet versnellen schakel ik terug nr 4de. 5de versnelling gebruik ik nooit. Van mij mogen ze die 5de er tussenuitlaten :-)

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              ...de grootste manuele liefhebbers veranderen van kant als ze met een potente auto met snelle automaat rijden.
              ...bewijst dat je nog nooit met een krachtige wagen met een goede automaat gereden hebt.

Dat is best mogelijk, ik spreek dat helemaal niet tegen, Gixxer. En inderdaad, order66. Ik heb geen krachtige, potente wagen, en in mijn 160pktje ben ik heel tevreden met een manuele bak. Jullie tevreden met je automaat in je krachtige potente wagen, ik tevreden met mijn manuele in mijn roadstertje. Laten we daarom elkaar toch niet domme helden noemen ? Dat is wat mij stoort. Een klein beetje respect voor elkaar ?

Comment

Zo kan je wel alles in twijfel trekken.

Wat is bv de zin/onzin van een in de hoogte verstelbaar stuur?
                Dat gebruik je juist 1 keer en voor de rest nooit meer.

En zo zijn er nog meerdere snufjes waar je veel geld voor geeft en amper gebruikt.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Dat is best mogelijk, ik spreek dat helemaal niet tegen, Gixxer. En inderdaad, order66. Ik heb geen krachtige, potente wagen, en in mijn 160pktje ben ik heel tevreden met een manuele bak. Jullie tevreden met je automaat in je krachtige potente wagen, ik tevreden met mijn manuele in mijn roadstertje. Laten we daarom elkaar toch niet domme helden noemen ? Dat is wat mij stoort. Een klein beetje respect voor elkaar ?
                  Waar heb ik dat gedaan dan? Integendeel :

Ik heb evenveel respect voor de manuele keuze, een kwestie van persoonlijke smaak.
                  Ik neem hetzelfde woord als jou in de mond. Ik ben het hier dus volmondig met je eens
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                    Zo kan je wel alles in twijfel trekken.

Wat is bv de zin/onzin van een in de hoogte verstelbaar stuur?
                    Dat gebruik je juist 1 keer en voor de rest nooit meer.

En zo zijn er nog meerdere snufjes waar je veel geld voor geeft en amper gebruikt.
                    In mijn vrouw haar wagen gebruiken wij dat continu. Zij is dan ook veel kleiner dan mij.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

order66, dat laatste deel van mijn vorige post slaat niet op jou hoor ;-)

Comment

Helemaal waar. Maar vind het toch maar stom dat omdat je een krachtige wagen wil. Je moet laten rijden door een automaat. Dan heb ik liever minder en zelfcontrole over de wagen. Als ik het manueel niet kan koop ik liever iets met minder pk's. Zal het als autoliefhebber nooit begrijpen en ja heb al met automaten gereden! Saai! Sorry.
                        Trouwens wat doen jullie automaat rijders eigenlijk in een topic waar het over manueel schakelen gaat? En ja 6de versnelling is de moeite waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Als autokenner zou je weten dat een F30 330d of 335xd uitsluitend met automaat te verkrijgen is.

Daarnaast associeer ik honderden keren die pedaal instampen en in die pot staan roeren niet met "plezier" .

Ik geniet nu veel meer van het autorijden met een snelle en efficiënte automaat.

Zit jij te heel and toe'en? Left foot braking? Zit je te pedaaldansen zoals Walter Röhrl in de group B rally?
                          Als autokenner hoef je niet alle merken te kennen. Ik heb mijn interesses, jij de uwe.
                          En nee ik ben geen Walter Röhrl als ik met de auto rij. Ik vind het gewoon plezant, het schakelen. Om de motor soms is in toeren te jagen als het nodig is. Zelfcontrole! Optrekken vanaf een stoplicht, juiste timing bij schakelen. Ik denk dat jullie vergeten zijn hoe plezant het wel is.

Comment

Bof, zij die niet kunnen rijden hebben gelijk dat dat nergens voor nodig is

De meest vloeiende manier om een verkeersdrempel te nemen is nog altijd met links remmen ipv rechts. Als ge niet van derde moet terugschakelen.

En dat de zesde nut heeft, ik heb in het begin al met een kaartje aangetoond dat meestal de versnelling met de laagste toeren zuiniger is voor constante snelheid(laag vermogen). Aan 90 zit ik normaal in 6e. Maar bij optrekken daarentegen is het interessant tamelijk - maar niet te veel- door te trekken.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

order66, dat laatste deel van mijn vorige post slaat niet op jou hoor ;-)
                              Ok

@Geert : het is onbegrijpelijk dat je als autoliefhebber geen begrip kan opbrengen voor mensen die graag een automaat rijden. Gebrek aan ervaring? Persoonlijk heb ik een half leven manueel gereden, dus ervaring genoeg zou ik zeggen. Ik zie het punt ervan wel. Het is alleen niet meer voor mij. Er zijn nu eenmaal omstandigheden en mensen die graag rijden zonder zelfs steeds te moeten koppelen. Alsof je trouwens geen controle meer hebt over een wagen met een automaat
                              Als laatste : De topics waar ik reageer kies ik zelf

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                              Om de motor soms is in toeren te jagen als het nodig is. Zelfcontrole! Optrekken vanaf een stoplicht, juiste timing bij schakelen. Ik denk dat jullie vergeten zijn hoe plezant het wel is.
                              Al deze zaken kan je met bvb een ZF8 ook! Mijn wagens halen af en toe eens 8000rpm indien gewenst Je moet het echt eens proberen zou ik zeggen.

Comment

Ok
                                Alsof je trouwens geen controle meer hebt over een wagen met een automaat
                                Als je niet verder kan zien dan je koppelingspedaal ver is....

Trouwens, de helft die manueel rijdt kan het eigenlijk niet... Bij automaten idem, maar dat gaat langer goed als het geen dubbelkoppelingsautomaat betreft.

Comment

Moraal van het verhaal .5en 6 bak manueel zuigt onwijs ga voor een automaat.

Comment

Ja da's wel juist, zo'n dubbelkoppelingsautomaat moet je ook leren om optimaal te gebruiken. Kom van een traditionele automaat en dat rijdt toch anders. Maar... de traditionele blijft wel mijn voorkeur hebben wegens comfortabeler eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ja da's wel juist, zo'n dubbelkoppelingsautomaat moet je ook leren om optimaal te gebruiken. Kom van een traditionele automaat en dat rijdt toch anders. Maar... de traditionele blijft wel mijn voorkeur hebben wegens comfortabeler eigenlijk.
                                      Huh, heb al meegereden met int3x0r z'n 330d met ZF8 en meer comfortabel dan dat wordt het toch bijna niet? Ge voelt die gear shifts nauwelijks, bijna niet zelfs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                        Huh, heb al meegereden met int3x0r z'n 330d met ZF8 en meer comfortabel dan dat wordt het toch bijna niet? Ge voelt die gear shifts nauwelijks, bijna niet zelfs.
                                        Een ZF8 is ook een gewone automaat.

Comment

• Ik heb, net zoals veel automaatrijders in dit topic, honderdduizenden kilometers manueel gereden. Ik van m'n 18 tot m'n 33 manueel. Dus kom niet elitair doen alsof je met manueel tot de überchauffeurs behoort lol. Die doorsnee trut met haar Renault Clito rijdt ook manueel.

En controle over de wagen? Dus die piloten met hun nieuwe GT3 op circuit hebben geen controle over hun voertuig?

En als je dan bv een Aventador kan kopen, kan je eigenlijk per definitie niet rijden en ben je geen autoliefhebber omdat je dan met een automaat rijdt?

Echte mannen gebruiken een choke trouwens.

Comment

Working...
                                          X