Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zin en onzin van een 6e versnelling in België...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bizar dat mensen nog schakelen in deze moderne tijden.

Comment

denk dat bij lease automaat soms nog wel taboe is

Comment

schakelen of niet, zal wel altijd een persoonlijke keuze blijven denk ik... ik doe 40 tot 50000 km per jaar en heb nog nooit een automaat gehad, mis het ook helemaal niet en heb er ook de meerprijs NIET voor over.... De dag dat ik in overname de meerprijs van een automaat er uit krijg, wil ik wel een automaat overwegen maar tot op heden is dit niet het geval... misschien dat een automaat er wel voor zorgt dat uw oude auto sneller verkocht raakt, dat kan wel, maar er méér geld voor krijgen, zal toch beperkt zijn... maar we wijken af :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
          schakelen of niet, zal wel altijd een persoonlijke keuze blijven denk ik... ik doe 40 tot 50000 km per jaar en heb nog nooit een automaat gehad, mis het ook helemaal niet en heb er ook de meerprijs NIET voor over.... De dag dat ik in overname de meerprijs van een automaat er uit krijg, wil ik wel een automaat overwegen maar tot op heden is dit niet het geval... misschien dat een automaat er wel voor zorgt dat uw oude auto sneller verkocht raakt, dat kan wel, maar er méér geld voor krijgen, zal toch beperkt zijn... maar we wijken af :-)
          En toch geloof ik dat je bij 2 identiek uitgeruste wagens- ene met automaat en andere zonder- je meer kan terugkrijgen voor die automaat dan voor de manuele.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

schakelen of niet, zal wel altijd een persoonlijke keuze blijven denk ik... ik doe 40 tot 50000 km per jaar en heb nog nooit een automaat gehad, mis het ook helemaal niet en heb er ook de meerprijs NIET voor over....
            Wat je nooit gehad hebt, kan je ook niet missen.

Maar ik begrijp u wel hoor, ik was ook altijd van die ingesteldheid, tot ik automaat ben beginnen rijden.

Comment

Kijk eens naar de overbrengingsverhouding van de 5de versnelling... en vergelijk deze eens met de 6 versie.. de kans is groot dat het dezelfde is... nu zijn het allemaal gissingen en veronderstellingen.

Comment

renault

skoda

skoda zijn 5 is langer dan de megane zijn 6, eindverhouding scheelt beetje

(niet alle gegevens op carbase zijn altijd juist)

Comment

De Audi A6 C5 (Avant) was zo'n model dat (met de 130 PK TDI motor) zowel met een manuele 5-bak als met een manuele 6-bak verkrijgbaar was.

Motorisch gezien waren beide modellen gelijk, maar bij de 6-bak had je 25 Nm meer koppel.

Overbrengingsverhouding in hoogste versnelling: bij de 5-bak 0.69:1 en 0.60:1 bij de 6-bak.

Bij 120 km/u zit je met de 6-bak aan 2350 tr/min en met de 5-bak aan 2400 tr/min wat op zich een verwaarloosbaar verschil is ... heb met beide versies gereden, het verbruik was nagenoeg identiek en mijn persoonlijke voorkeur ging naar de 5-bak.

Mijn huidige auto heeft een manuele 6-bak, 6e versnelling wordt meestal pas gebruikt > 120 km/u.

Comment

Hadden ze al niet een manuele 7 bak op bepaalde merken? Porsche dacht ik?

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Bizar dat mensen nog schakelen in deze moderne tijden.

Waarom ?

Ik vind het bizar dat een MX-5 met automaat aangeboden wordt. Misschien - nee, hoogstwaarschijnlijk - zou ik er zelfs geen gekocht hebben indien die niet beschikbaar was met manuele bak. Wat een plezier om te schakelen daarmee ! En om zelf te kiezen in welk toerental je wil rijden op welk moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          Waarom ?

Ik vind het bizar dat een MX-5 met automaat aangeboden wordt. Misschien - nee, hoogstwaarschijnlijk - zou ik er zelfs geen gekocht hebben indien die niet beschikbaar was met manuele bak. Wat een plezier om te schakelen daarmee ! En om zelf te kiezen in welk toerental je wil rijden op welk moment.
                          Als ik, als automaatrijder, toch nog eens zin heb om volledige controle over m'n toerental te hebben. Dan zet ik 'm in manueel. Maar, vermits het hier overal aanschuiven en bumperen is, heb ik die behoefte nog bijzonder weinig.

Comment

Goed hoor. Ik begrijp wel dat er mensen zijn die daar behoefte aan hebben, maar niet dat er mensen zijn die het bizar vinden dat er mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben. Ik sta namelijk niet elke dag aan te schuiven en te bumperen ;-)

Comment

Heb Mercedes 180CDI break van 2011 en in perfecte staat. Krijg die niet verkocht, tenzij ik 3000 onder de prijs ga dan ik zie dat die overal verkocht worden. Die verkocht geraken zijn met automaat, mijne is manueel.

Rij nu een nieuwe Espace met automaat en wil nooit nog manueel, tenzij ze me een buitenkans aanbieden in perfecte staat en onder de normale prijs.

Je krijgt dus volgens mij altijd de meerwaarde terug in herverkoopwaarde tweedehands.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                Waarom ?

Ken perfect met een goeie automaat. Gewoon in manueel zetten en hendel boven en onder duwen om op en terug te schakelen. Ik ben zeker dat ik sneller manueel schakel met automaat dan jij manueel.

Comment

Behoefte? Het is zoiets als airco (in een auto die als serre fungeert) of stuurbekrachtiging, of een elektrostarter in plaats van de auto in gang te duwen.
                                  Doe mij maar de fiets of trein als je met die koppeling moet zitten knoeien en voortdurend op die pedaal stampen.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Als ik, als automaatrijder, toch nog eens zin heb om volledige controle over m'n toerental te hebben. Dan zet ik 'm in manueel. Maar, vermits het hier overal aanschuiven en bumperen is, heb ik die behoefte nog bijzonder weinig.
                                    Ik deel je mening 100% sinds een paar maanden gelukkig met mijn automaat, maar volgende keer een 6 cil met automaat, iets meer koppel ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                      Behoefte? Het is zoiets als airco (in een auto die als serre fungeert) of stuurbekrachtiging, of een elektrostarter in plaats van de auto in gang te duwen.
                                      Doe mij maar de fiets of trein als je met die koppeling moet zitten knoeien en voortdurend op die pedaal stampen.
                                      Inderdaad

Comment

Ik rij 25 jaar met de auto. Ik heb nog de tijd gekend van de vervelende en traag reagerende viertrapsautomaten. Maar, we leven in 2016, en de automaten van 2016 zijn niet meer die van 1990. Persoonlijk vind ik voor dagdagelijks gebruik, zeker in drukkere regio's als Vlaanderen, dat er niets beters is dan het rijden met een (moderne) automaat die je toelaat sporadisch nog eens zelf met het pookje te spelen.
                                        Last edited by Jakkel; 28/05/2016, 14:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          zelf met het pookje te spelen.
                                          Klinkt fout.

Comment

Working...
                                          X