Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De zin en onzin van een 6e versnelling in België...
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHij bedoelt dat er mensen zijn die manueel verkiezen uit een soort van snobisme, het staat stoer om dat te kunnen zeggen voor sommigen, omdat dat zgz sportiever is, heel-toe shit enz...
Dus ik ben een domme snob en een stoere held :-P
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenEen automatische versnellingsbak verlaagt de betrokkenheid bij het rijden. Als je efficiënt wil rijden, of comfortabel: neem dan een automaat. Wil je daarentegen meer fun, doe dan maar een handgeschakeld exemplaar. Om exact dezelfde reden: een auto met een laag gewicht, lage zitpositie, achterwielaandrijving, goeie gewichtsverdeling, met benzinemotor, liefst zonder turbo.
Laag gewicht : check
lage zit : check
achterwielaandrijving : check
50/50 gewichtsverdeling : check
benzine : check
geen turbo : check
Dobber maar aan met jullie SUV automaat in de file, gasten. Ik zal in de binnenbaantjes eens aan jullie denken :-D
Oh nee, daar zal ik geen tijd voor hebben, te druk bezig met schakelen :-P
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenToch iemand die het snapt !
Laag gewicht : check
lage zit : check
achterwielaandrijving : check
50/50 gewichtsverdeling : check
benzine : check
geen turbo : check
Dobber maar aan met jullie SUV automaat in de file, gasten. Ik zal in de binnenbaantjes eens aan jullie denken :-D
Oh nee, daar zal ik geen tijd voor hebben, te druk bezig met schakelen :-P
Wa plezier is er nog aan autorijden als de auto alles automatisch doet??? Straks moeten we helemaal niets meer doen en rijd de auto met ons, weg fun! Ik kan wel begrijpen als je veel lange ritten doet, veel in de file staat en een auto een object is dat u van a naar b moet brengen, een automaat de betere keuze is. Voor mij moet autorijden leuk blijven en dat kan alleen maar met een manuele bak! Beter zou zelf zijn zonder al die moderne shit tegenwoordig, esp, tractiecontrole, noem maar op. Wie met de auto kan rijden heeft dit allemaal niet nodig. Ik heb op de wagen waar ik nu mee rij geen esp en tractiecontrole en heb het ook nog nooit nodig gehad, in tegendeel, soms kan het is leuk zijn als de wielen spinnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBizar dat mensen nog schakelen in deze moderne tijden.
Zijn miss mensen die wel nog plezier wil hebben in het autorijden, wat is er nu leuk aan gewoon gas te moeten geven en te remmen, NIKS!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenBrrrrr ....
Doet pijn aan mijn ogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenNee, van rillingen over mijn rug. Het uur lijkt bijvoorbeeld even belangrijk als het toerental :-O
En op 4000 in het rood ? ? ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenNee, van rillingen over mijn rug. Het uur lijkt bijvoorbeeld even belangrijk als het toerental :-O
En op 4000 in het rood ? ? ?
Toerenteller is niet noodzakelijk, ik hoef niet continu in de gaten te houden wanneer ik op die facultatieve pedaal moet stampen en simultaan aan die pook moet snokken alsof dat werkelijk ergens voor nodig zou zijn, behalve dan om van het gejank van de motor op hoog toerental verlost te zijn.Last edited by Gere; 29/05/2016, 03:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenBelachelijk en dan nog iemand die met BMW rijd!
Zijn miss mensen die wel nog plezier wil hebben in het autorijden, wat is er nu leuk aan gewoon gas te moeten geven en te remmen, NIKS!
Daarnaast associeer ik honderden keren die pedaal instampen en in die pot staan roeren niet met "plezier" .
Ik geniet nu veel meer van het autorijden met een snelle en efficiënte automaat.
Zit jij te heel and toe'en? Left foot braking? Zit je te pedaaldansen zoals Walter Röhrl in de group B rally?
Comment
-
Gaat het hier nu over de 6de versnelling of is dit een zoveelste discussie over manueel en automaten?
Die is hier al veel gepasseerd en wat hebben we daar al uit geleerd?
Dat de grootste manuele liefhebbers veranderen van kant als ze met een potente auto met snelle automaat rijden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichtenwat is er nu leuk aan gewoon gas te moeten geven en te remmen, NIKS!“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenGaat het hier nu over de 6de versnelling of is dit een zoveelste discussie over manueel en automaten?
Die is hier al veel gepasseerd en wat hebben we daar al uit geleerd?
Dat de grootste manuele liefhebbers veranderen van kant als ze met een potente auto met snelle automaat rijden.
je kan zo voorspellen, wie wat en waar gaat posten... Dit noem ik bijna neurotisch gedrag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIedereen grijpt gewoon zijn kans om hun mening over hun onderwerp te spuien... De ene begint over diesel, de andere over automaat... Je krijgt in een topic over 5 of 6 versnellingen gewoon de haantjes hun mening in je strot geduwd... Over onderwerpen, meningen waar je niet achter vraagt...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenEen forum dient toch om meningen uit te wisselen? Jammer als je je aangevallen voelt Dirk, alvast niet de bedoeling. Je hoeft niet te gaan bashen.
of ga jij goedpraten dat ieder topic uitdraait in denigratie van diesel, wel of geen automaat... Misschien kunnen voorwiel of achterwielaandrijving er nog bij halen en wel of geen badge en dan is het compleet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenNeen, ik noem het vorige bashen. En ik voel me helemaal niet aangevallen... Is een zo neutraal mogelijke vaststelling...
Ik heb evenveel respect voor de manuele keuze, een kwestie van persoonlijke smaak.
Eens afwijken van het onderwerp vind ik niet zo erg, dat klopt. Gebeurt erg veel op fora.
Meningen uitwisselen is er eigen aan, niets te maken met misprijzen...Last edited by order66; 29/05/2016, 10:09.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
Comment