Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zin en onzin van een 6e versnelling in België...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    tegenwoordig met die zone 30 en zone 50 is het zeer lastig omdat het net te hoog is voor de ene versnelling, en eigenlijk te laag voor de andere...vroeger was dit wel beter toen men de snelheid op 60km had. Ofzoals het in Nederland en Duitsland nog steeds is.

    60, 80, 100 en 130 dus al heb ik in Nederland aan scholen ook al wel zone 15 gezien, dat is gewoon op relantie de auto laten bollen!
    Awel da vind ik nu ook. Ik rij zelf nu meestal 60 omdat dit gewoon beter aanvoelt. 50 in 4de is wa weinig.

    Comment


    • Waarom moeten die diesel motoren altijd zo lage toeren draaien . Daar komt juist problemen van . Ik probeer ze altijd boven de 2000rpm te laten draaien .

      Comment




      • Nog een reden waarom liever manueel! Sorry, kon het mij ni laten!
        En om een beetje on topic te blijven, daarvoor heb je geen 6de versnelling nodig!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten


          Nog een reden waarom liever manueel! Sorry, kon het mij ni laten!
          En om een beetje on topic te blijven, daarvoor heb je geen 6de versnelling nodig!
          Geert, kan ook perfect met een automaat: https://www.youtube.com/watch?v=8mcAWjb0UY0 of https://www.youtube.com/watch?v=Jm8U4_gk-xA
          Last edited by Leoncupra; 31/05/2016, 20:22.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Waarom moeten die diesel motoren altijd zo lage toeren draaien . Daar komt juist problemen van . Ik probeer ze altijd boven de 2000rpm te laten draaien .
            omdat dat net zo fijn rijdt als je graag in alle rust zweeft

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
              Awel da vind ik nu ook. Ik rij zelf nu meestal 60 omdat dit gewoon beter aanvoelt. 50 in 4de is wa weinig.
              Toen ik de rijschool volgde, lang geleden... gold de regel: 50km/h in 3de... Was het een stuk moeilijker om te snel te rijden... Want dat voelde niet goed aan... zoals 50 in 4de ook niet goed aanvoelt...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Waarom moeten die diesel motoren altijd zo lage toeren draaien . Daar komt juist problemen van . Ik probeer ze altijd boven de 2000rpm te laten draaien .
                Is niet alleen bij diesels hoor. Mijn octavia vrs dsg draait bij snelheden van 50km/u amper 1100 toeren.

                Comment


                • octavia's kunnen er ook wat van

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    octavia's kunnen er ook wat van
                    dsg-bakken kunnen er wat van
                    als je amper vertrokken bent, zit dat al in tweede of derde. Schakelt zeer snel op. Nu geen problemen mee, in elke versnelling power genoeg

                    Comment


                    • Liever een DAF-automaat,even vlug achteruit als vooruit en een oneindig aantal fitessen (versnellingen),toen hete dat nog zo.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        Met een automaat dat manueel staat. Nee ma idd da gaat ook wel ma toch plezanter met manuele bak. Kunt ge wa spelen met de koppeling ook.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Toen ik de rijschool volgde, lang geleden... gold de regel: 50km/h in 3de... Was het een stuk moeilijker om te snel te rijden... Want dat voelde niet goed aan... zoals 50 in 4de ook niet goed aanvoelt...
                          Idd!

                          Comment


                          • heb eens een vervangwagen gehad, was een polo met DSG7, als je je voet stabiel hield in een zone 50 ging die naar 7e versnelling, je deed dan een kickdown en dat duurde 2 sec of langer tegen dat die helemaal naar 2e schakelde om vollebak vooruit te gaan...wat een kansloos iets was dat!
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                              heb eens een vervangwagen gehad, was een polo met DSG7, als je je voet stabiel hield in een zone 50 ging die naar 7e versnelling, je deed dan een kickdown en dat duurde 2 sec of langer tegen dat die helemaal naar 2e schakelde om vollebak vooruit te gaan...wat een kansloos iets was dat!
                              Rij dan in sport eh slimme . Mjjn wagen staat ook altijd in sport of sport+ buiten als de motor nog koud is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                heb eens een vervangwagen gehad, was een polo met DSG7, als je je voet stabiel hield in een zone 50 ging die naar 7e versnelling, je deed dan een kickdown en dat duurde 2 sec of langer tegen dat die helemaal naar 2e schakelde om vollebak vooruit te gaan...wat een kansloos iets was dat!
                                Wat?! 50 in z'n 7?! Dan bolt die toch gewoon op z'n ralenti?!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
                                  Liever een DAF-automaat,even vlug achteruit als vooruit en een oneindig aantal fitessen (versnellingen),toen hete dat nog zo.
                                  Variomatic kan je krijgen in een yaris etc

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
                                    Liever een DAF-automaat,even vlug achteruit als vooruit en een oneindig aantal fitessen (versnellingen),toen hete dat nog zo.
                                    Bij ons zeggen ze nog steeds vitesse.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      heb eens een vervangwagen gehad, was een polo met DSG7, als je je voet stabiel hield in een zone 50 ging die naar 7e versnelling, je deed dan een kickdown en dat duurde 2 sec of langer tegen dat die helemaal naar 2e schakelde om vollebak vooruit te gaan...wat een kansloos iets was dat!
                                      Instelling van de dsg. Die in m'n vrouw haar octavia staat ook heel eco ingesteld. In sport blijft hij dan te hoog in toeren draaien naar mijn zin.

                                      Een dsg zet de volgende versnelling klaar als je accelereert, maar als jij dan plots beslist om manueel terug te schakelen, moet de bak zijn voorspelling herzien en dat geeft sowieso vertraging.

                                      Daarom verkies ik mijn ZF8 boven een dsg. De dsg is dan wel enkele tientallen milliseconden sneller (quasi onmerkbaar) , maar mijn ervaring leert dat de ZF8 beter is in al de rest. Daarmee dat veel andere merken de ZF8 in hun modellen steken, zoals Aston Martin in hun nieuwe.

                                      Daarnaast, zoals eerder gezegd, leent een automaat zich beter tot een zwaardere motorisering.

                                      Comment


                                      • Wel ik heb een zf8 en een dsg6 en verkies toch echt de dsg, vind wel de zf8 de beste klassieke automaat op de markt, boterzacht en toch snel

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                          Wel ik heb een zf8 en een dsg6 en verkies toch echt de dsg, vind wel de zf8 de beste klassieke automaat op de markt, boterzacht en toch snel
                                          Welke motor hangt aan de ZF8 en welke aan de DSG?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X