Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De zin en onzin van een 6e versnelling in België...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Last edited by Leoncupra; 31/05/2016, 20:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenWaarom moeten die diesel motoren altijd zo lage toeren draaien . Daar komt juist problemen van . Ik probeer ze altijd boven de 2000rpm te laten draaien .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenAwel da vind ik nu ook. Ik rij zelf nu meestal 60 omdat dit gewoon beter aanvoelt. 50 in 4de is wa weinig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenWaarom moeten die diesel motoren altijd zo lage toeren draaien . Daar komt juist problemen van . Ik probeer ze altijd boven de 2000rpm te laten draaien .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenoctavia's kunnen er ook wat van
als je amper vertrokken bent, zit dat al in tweede of derde. Schakelt zeer snel op. Nu geen problemen mee, in elke versnelling power genoeg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenGeert, kan ook perfect met een automaat: https://www.youtube.com/watch?v=8mcAWjb0UY0 of https://www.youtube.com/watch?v=Jm8U4_gk-xA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenToen ik de rijschool volgde, lang geleden... gold de regel: 50km/h in 3de... Was het een stuk moeilijker om te snel te rijden... Want dat voelde niet goed aan... zoals 50 in 4de ook niet goed aanvoelt...
Comment
-
heb eens een vervangwagen gehad, was een polo met DSG7, als je je voet stabiel hield in een zone 50 ging die naar 7e versnelling, je deed dan een kickdown en dat duurde 2 sec of langer tegen dat die helemaal naar 2e schakelde om vollebak vooruit te gaan...wat een kansloos iets was dat!Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenheb eens een vervangwagen gehad, was een polo met DSG7, als je je voet stabiel hield in een zone 50 ging die naar 7e versnelling, je deed dan een kickdown en dat duurde 2 sec of langer tegen dat die helemaal naar 2e schakelde om vollebak vooruit te gaan...wat een kansloos iets was dat!buiten als de motor nog koud is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenheb eens een vervangwagen gehad, was een polo met DSG7, als je je voet stabiel hield in een zone 50 ging die naar 7e versnelling, je deed dan een kickdown en dat duurde 2 sec of langer tegen dat die helemaal naar 2e schakelde om vollebak vooruit te gaan...wat een kansloos iets was dat!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk BerichtenLiever een DAF-automaat,even vlug achteruit als vooruit en een oneindig aantal fitessen (versnellingen),toen hete dat nog zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk BerichtenLiever een DAF-automaat,even vlug achteruit als vooruit en een oneindig aantal fitessen (versnellingen),toen hete dat nog zo.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenheb eens een vervangwagen gehad, was een polo met DSG7, als je je voet stabiel hield in een zone 50 ging die naar 7e versnelling, je deed dan een kickdown en dat duurde 2 sec of langer tegen dat die helemaal naar 2e schakelde om vollebak vooruit te gaan...wat een kansloos iets was dat!
Een dsg zet de volgende versnelling klaar als je accelereert, maar als jij dan plots beslist om manueel terug te schakelen, moet de bak zijn voorspelling herzien en dat geeft sowieso vertraging.
Daarom verkies ik mijn ZF8 boven een dsg. De dsg is dan wel enkele tientallen milliseconden sneller (quasi onmerkbaar) , maar mijn ervaring leert dat de ZF8 beter is in al de rest. Daarmee dat veel andere merken de ZF8 in hun modellen steken, zoals Aston Martin in hun nieuwe.
Daarnaast, zoals eerder gezegd, leent een automaat zich beter tot een zwaardere motorisering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenWel ik heb een zf8 en een dsg6 en verkies toch echt de dsg, vind wel de zf8 de beste klassieke automaat op de markt, boterzacht en toch snel
Comment
Comment