Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zin en onzin van een 6e versnelling in België...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oei.. ben niet meer mee. Wat is het verschil?

    Comment


    • Wel je hebt twee-turbo systemen en dubbele turbo systemen (vb in 2trappen) moet je es googelen

      Comment


      • Nu het hier toch halvelings over automaten gaat.

        Zit er nog een verschil tussen de DSG7 en S-tronic 7? of enkel het verschil tussen gebruik bij VW en audi?
        Blijkbaar kan de DSG7 maar 250 NM aan? Hoe doen ze dit bij chiptuning dan? Of word het koppel niet verhoogd?
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

        Comment


        • Toch wel een must hier op langere ritten, 120/140 teller is net onder/boven 3000 in 6e, voor de 5 zit dat rond de 4000.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
            Toch wel een must hier op langere ritten, 120/140 teller is net onder/boven 3000 in 6e, voor de 5 zit dat rond de 4000.

            zou wel anders zijn als je maar 5 versnellingen had

            Comment


            • Ik heb 5 versnellingen en 120 is 3900 toeren.

              Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

              Comment


              • En wat voor motor hebben jullie beiden?

                3900 is normaal voor een kleinere benzine aan 120... een grotere doet misschien maar 3300, en een turbo minder dan 3000, allemaal in 5de (hoogste).

                Comment


                • 1600 16v.

                  Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

                  Comment


                  • Heb vroeger een Grand Scenic 1.6 16V gehad en die draaide bij 120 ook veel toeren. Bij de eerste facelift hebben ze een 6-bak geintroduceerd, wellicht wegens teveel klachten.

                    Comment


                    • Mijn 114i draait 1200 t/m in 6de bij 60 km/h en dit gaat perfect, draait lekker soepel of het goed is voor het 2de massawiel durf ik nie zeggen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jo2 Bekijk Berichten
                        Mijn 114i draait 1200 t/m in 6de bij 60 km/h en dit gaat perfect, draait lekker soepel of het goed is voor het 2de massawiel durf ik nie zeggen.
                        Dat bedoel ik met niet goed voelen...

                        Comment


                        • prachtig jo, een 1200tsi doet dat ook !

                          Comment


                          • En met een momentverbruik van 3.7l.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                              Nu het hier toch halvelings over automaten gaat.

                              Zit er nog een verschil tussen de DSG7 en S-tronic 7? of enkel het verschil tussen gebruik bij VW en audi?
                              Blijkbaar kan de DSG7 maar 250 NM aan? Hoe doen ze dit bij chiptuning dan? Of word het koppel niet verhoogd?
                              Das de oude dsg7 de nieuwe zal wel dezelfde zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jo2 Bekijk Berichten
                                En met een momentverbruik van 3.7l.
                                nog ne liter teveel voor 60 km/u

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                  Ik heb 5 versnellingen en 120 is 3900 toeren.

                                  Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
                                  4 versnellingen en 120 is 2400 rpm
                                  Bij 70km/u 1400rpm
                                  Last edited by Timmie; 06/06/2016, 21:40.

                                  Comment


                                  • 4200 toeren bij 120, iemand hoger?

                                    Comment


                                    • dat is net zoals die schakelindicator op het dashboard, als je die volgt dan doe je pas je massawiel naar de knoppen, de auto zit dan altijd te laag in toeren.
                                      Misschien wel goed voor het verbruik, maar slecht voor andere zaken.
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • mss gaan die bimassa vliegwielen wel kapot bij mensen die vooral in de hoge toeren rijden
                                        geeneen automaatrijder wiens auto in e staat en dus altijd zo rijdt, heeft daar last van

                                        Comment

                                        Working...
                                        X