automaten hebben dubbel massa vliegwiel....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De zin en onzin van een 6e versnelling in België...
Collapse
X
-
ook nog niet veel tegengekomen, een automaat met vliegwiel. waarschijnlijk zit die ergens verstopt in de koppel omvormer ofzo...
of t zou een gerobotiseerde bak moeten zijn, geen idee of die een vliegwiel hebben
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten4200 toeren bij 120, iemand hoger?
net geen 4500rpm voor 120km/h in 4de
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenAutomaten die ik ken hebben niet eens een vliegwiel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenook nog niet veel tegengekomen, een automaat met vliegwiel. waarschijnlijk zit die ergens verstopt in de koppel omvormer ofzo...
of t zou een gerobotiseerde bak moeten zijn, geen idee of die een vliegwiel hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmss gaan die bimassa vliegwielen wel kapot bij mensen die vooral in de hoge toeren rijden
geeneen automaatrijder wiens auto in e staat en dus altijd zo rijdt, heeft daar last van'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenauto's zijn gemaakt om laag te draaien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenKen perfect met een goeie automaat. Gewoon in manueel zetten en hendel boven en onder duwen om op en terug te schakelen. Ik ben zeker dat ik sneller manueel schakel met automaat dan jij manueel.
Wat een vergelijkingen soms
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn nog amper verkeerslichten, drempels en snelheidsbeperkingen ook zeker?
Vertel het me! Waar woon je?!
Heb in 2014 een oldtimerrit uitgestippeld met rijplezier in het achterhoofd...
Was het niet dat de startlocatie in Ieper zelf was en we daar bij start/aankomst 2 keer het zelfde verkeerslicht hadden, kwamen we op 165km welgeteld 2 x een verkeerslicht tegen en hoop en al 10 drempels. Voor de rest zeer veel bochten en leuke baantjes. Ja, dat kan nog in België...
Ik ga hier dikwijls in de streek gewoon effe gaan rijden met 1 van mijn oldies, gewoon voor het plezier, relaxed, rustig.
Ik werk voor een firma uit Turnhout en heb collega's over het ganse land (techniekers per regio) en soms lachen ze al eens met 'de westvlaming'. Dan denk ik : staan jullie maar in de file en schuif maar aan op al jullie steenwegen, hier is het nog heel goed te doen en kan je nog echt rijden.
Ohja, ik las hier iets van 'mijn 160pktje'... ik rij nu een half jaar met mijn Golf 1 diesel, 54pk met 5bak van GTI en als ik mij dan eens in de relatieve drukte van de ochtend- en avondspits begeef merk ik dat ik allesbehalve plankgas moet geven om mee te kunnen, integendeel. Waarom al die pk's ? Gaan jullie dan allemaal 'en masse' naar Duitsland ? Of de Nurburgring? Of zoveel circuitrijders hier ? En begin niet over de klein baantjes want daar is het helemaal dramatisch als ik al eens achter een dikke bak beland...
Allemaal overroepen, veel geblaat en weinig wol denk ik dan.
(de eerlijk gebiedt mij wel te zeggen dat ik met mijn moto met 115 achterwielpk voor 200kg rijklaar ook wel geniet van de sensatie van een stoplichtsprintje aan dat occassionele stoplicht, voorwiel zwevend boven het asfalt, het snel opschakelen, het blijven sleuren aan hoogst illegale snelheden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten4200 toeren bij 120, iemand hoger?.
Rij soms nog al redelijke dagritten der mee (3 à 400km) en dan is dat we nog zo aangenaam.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten... ik rij nu een half jaar met mijn Golf 1 diesel, 54pk met 5bak van GTI en als ik mij dan eens in de relatieve drukte van de ochtend- en avondspits begeef merk ik dat ik allesbehalve plankgas moet geven om mee te kunnen, integendeel. Waarom al die pk's ?)
ik kan in stadsverkeer gewoon in 5de blijven rijden. van 35-70km/h hoef ik niet te schakelen en moet ik zelf gas inhouden om de voorligger niet aan te tikken. en die rijden dan met dikke bakken en schakelen wel. en t is niet niet dat zo een 1.6D'ke masaal veel laagtoerig koppel heeft. t is natuurlijk wel een hoogcompressie diesel (23:1 zeker) en die vallen niet stil. zelf op 500rpm bokken ze wat maar halen dat nog altijd op
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenmerk net hetzelfde. zelf met een aanhanger vol steenpuin vertrek ik aan verkeerslichten van een 4vaks baan met middenberm nog steeds rapper op. aan sommige lichten passeert er mij zelf geenene tot ik op een 70-80km/h het gas los.
ik kan in stadsverkeer gewoon in 5de blijven rijden. van 35-70km/h hoef ik niet te schakelen en moet ik zelf gas inhouden om de voorligger niet aan te tikken. en die rijden dan met dikke bakken en schakelen wel. en t is niet niet dat zo een 1.6D'ke masaal veel laagtoerig koppel heeft. t is natuurlijk wel een hoogcompressie diesel (23:1 zeker) en die vallen niet stil. zelf op 500rpm bokken ze wat maar halen dat nog altijd op
Comment
-
Ik vertrek altijd met launch control.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVanaf nu trek ik knalhard op telkens ik een oude golf met aanhanger vol steenpuin zie.
Doe ik al jaaarenen altijd op het 2de vak. Veel van die kloefkappers rijden zonder afdekking, camions incluis. Dan weet je weer waar die pk's goed voor zijn, lol!
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenAls er zo ene achter mij zit houd ik mij strikt aan de snelheidslimiet in den bergaf en trek dan op in den bergop
ik hou me sowieso strikt aan de snelheidslimiet indien er andere verkeersdeelnemers zijn...
Comment
Comment