Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zin en onzin van een 6e versnelling in België...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • automaten hebben dubbel massa vliegwiel....

    Comment


    • Automaten die ik ken hebben niet eens een vliegwiel

      Comment


      • ook nog niet veel tegengekomen, een automaat met vliegwiel. waarschijnlijk zit die ergens verstopt in de koppel omvormer ofzo...
        of t zou een gerobotiseerde bak moeten zijn, geen idee of die een vliegwiel hebben

        Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        4200 toeren bij 120, iemand hoger?
        yep, ford capri 1.3 manueel uit 1978 waar een 2.0 scorpio motor in zit, 4bak van de 1.3, achteras met een diff van 4,125:1, 185/70R13 bandjes.
        net geen 4500rpm voor 120km/h in 4de

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          Automaten die ik ken hebben niet eens een vliegwiel
          idd, enkel een lichtere constructie die de starterkrans moet dragen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
            ook nog niet veel tegengekomen, een automaat met vliegwiel. waarschijnlijk zit die ergens verstopt in de koppel omvormer ofzo...
            of t zou een gerobotiseerde bak moeten zijn, geen idee of die een vliegwiel hebben

            de koppelomvormer is idd erg zwaar, en de vloeistof erin werkt ook wel dempend.

            Comment


            • Ik vind 9 versnellingen toch wel aangenaam moet ik zeggen. Maar de 7 hiervoor waren ook aangenaam dus ja...ik heb nooit gehad dat ik met 6 versnellingen een 7de miste, maar wel met 5 dat ik een 6de miste...


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                mss gaan die bimassa vliegwielen wel kapot bij mensen die vooral in de hoge toeren rijden
                geeneen automaatrijder wiens auto in e staat en dus altijd zo rijdt, heeft daar last van
                Ik denk vooral volle belasting in lage toeren bobo... Je mag best heel lage toeren rijden, maar niet als je veel gas geeft.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Ja, da's juist... komen enorme krachten vrij bij zo'n sterke diesel.

                  Comment


                  • auto's zijn gemaakt om laag te draaien

                    Comment


                    • ja vliegtuigen draaien hoog, net als torenkranen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        auto's zijn gemaakt om laag te draaien
                        Neen ze zijn gemaakt om tussen 700 en 5000 tr/min te draaien (diesel).

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                          Ken perfect met een goeie automaat. Gewoon in manueel zetten en hendel boven en onder duwen om op en terug te schakelen. Ik ben zeker dat ik sneller manueel schakel met automaat dan jij manueel.
                          Nogal een prestatie dat je sneller tegen de hendel kan tikken dan dat iemand dan ontkoppelen, schakelen en de koppeling kan loslaten.
                          Wat een vergelijkingen soms

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            En nog amper verkeerslichten, drempels en snelheidsbeperkingen ook zeker?

                            Vertel het me! Waar woon je?!
                            Tussen Ieper en Roeselare....
                            Heb in 2014 een oldtimerrit uitgestippeld met rijplezier in het achterhoofd...
                            Was het niet dat de startlocatie in Ieper zelf was en we daar bij start/aankomst 2 keer het zelfde verkeerslicht hadden, kwamen we op 165km welgeteld 2 x een verkeerslicht tegen en hoop en al 10 drempels. Voor de rest zeer veel bochten en leuke baantjes . Ja, dat kan nog in België...
                            Ik ga hier dikwijls in de streek gewoon effe gaan rijden met 1 van mijn oldies, gewoon voor het plezier, relaxed, rustig.

                            Ik werk voor een firma uit Turnhout en heb collega's over het ganse land (techniekers per regio) en soms lachen ze al eens met 'de westvlaming'. Dan denk ik : staan jullie maar in de file en schuif maar aan op al jullie steenwegen, hier is het nog heel goed te doen en kan je nog echt rijden .

                            Ohja, ik las hier iets van 'mijn 160pktje'... ik rij nu een half jaar met mijn Golf 1 diesel, 54pk met 5bak van GTI en als ik mij dan eens in de relatieve drukte van de ochtend- en avondspits begeef merk ik dat ik allesbehalve plankgas moet geven om mee te kunnen, integendeel. Waarom al die pk's ? Gaan jullie dan allemaal 'en masse' naar Duitsland ? Of de Nurburgring? Of zoveel circuitrijders hier ? En begin niet over de klein baantjes want daar is het helemaal dramatisch als ik al eens achter een dikke bak beland...
                            Allemaal overroepen, veel geblaat en weinig wol denk ik dan.

                            (de eerlijk gebiedt mij wel te zeggen dat ik met mijn moto met 115 achterwielpk voor 200kg rijklaar ook wel geniet van de sensatie van een stoplichtsprintje aan dat occassionele stoplicht, voorwiel zwevend boven het asfalt, het snel opschakelen, het blijven sleuren aan hoogst illegale snelheden )

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              4200 toeren bij 120, iemand hoger?
                              Mijn Escort MKII zal niet veel schelen, gelukkig ondertussen een RS200 achteras en 500tpm minder .
                              Rij soms nog al redelijke dagritten der mee (3 à 400km) en dan is dat we nog zo aangenaam.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                                ... ik rij nu een half jaar met mijn Golf 1 diesel, 54pk met 5bak van GTI en als ik mij dan eens in de relatieve drukte van de ochtend- en avondspits begeef merk ik dat ik allesbehalve plankgas moet geven om mee te kunnen, integendeel. Waarom al die pk's ?)
                                merk net hetzelfde. zelf met een aanhanger vol steenpuin vertrek ik aan verkeerslichten van een 4vaks baan met middenberm nog steeds rapper op. aan sommige lichten passeert er mij zelf geenene tot ik op een 70-80km/h het gas los.
                                ik kan in stadsverkeer gewoon in 5de blijven rijden. van 35-70km/h hoef ik niet te schakelen en moet ik zelf gas inhouden om de voorligger niet aan te tikken. en die rijden dan met dikke bakken en schakelen wel. en t is niet niet dat zo een 1.6D'ke masaal veel laagtoerig koppel heeft. t is natuurlijk wel een hoogcompressie diesel (23:1 zeker) en die vallen niet stil. zelf op 500rpm bokken ze wat maar halen dat nog altijd op

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                  merk net hetzelfde. zelf met een aanhanger vol steenpuin vertrek ik aan verkeerslichten van een 4vaks baan met middenberm nog steeds rapper op. aan sommige lichten passeert er mij zelf geenene tot ik op een 70-80km/h het gas los.
                                  ik kan in stadsverkeer gewoon in 5de blijven rijden. van 35-70km/h hoef ik niet te schakelen en moet ik zelf gas inhouden om de voorligger niet aan te tikken. en die rijden dan met dikke bakken en schakelen wel. en t is niet niet dat zo een 1.6D'ke masaal veel laagtoerig koppel heeft. t is natuurlijk wel een hoogcompressie diesel (23:1 zeker) en die vallen niet stil. zelf op 500rpm bokken ze wat maar halen dat nog altijd op
                                  Vanaf nu trek ik knalhard op telkens ik een oude golf met aanhanger vol steenpuin zie.

                                  Comment


                                  • Ik vertrek altijd met launch control.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Als er zo ene achter mij zit houd ik mij strikt aan de snelheidslimiet in den bergaf en trek dan op in den bergop
                                      30 jaar Mr Yuge!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Vanaf nu trek ik knalhard op telkens ik een oude golf met aanhanger vol steenpuin zie.


                                        Doe ik al jaaaren en altijd op het 2de vak. Veel van die kloefkappers rijden zonder afdekking, camions incluis. Dan weet je weer waar die pk's goed voor zijn, lol!
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                          Als er zo ene achter mij zit houd ik mij strikt aan de snelheidslimiet in den bergaf en trek dan op in den bergop

                                          ik hou me sowieso strikt aan de snelheidslimiet indien er andere verkeersdeelnemers zijn...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X