Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tips kiezen suv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • tips kiezen suv

    hoi,

    Zelf weet ik bitter weinig over auto's en heb ook ni zo veel intresse in auto's :-) dus daarom wil ik jullie mening eens vragen.
    Momenteel heb ik een opel astra 1.4 (2009), aangezien ik in zwitserland woon is deze wat te licht voor daar rond te rijden. Ben dan ook op zoek naar een zwaardere 4X4. Ben nu tijdelijk in Belgie en heb een paar garages afgedaan. Blijkbaar is ook de 1.4 niet meer de 1.4 van vroeger en is het niet de pk dat belangrijk zou zijn maar de versnellingstappen of zoiets :-).
    om een lang verhaal kort te maken, ik twijfel tussen 3 auto's, welke zou volgens jullie de beste zijn. (maak te weinig km voor diesel dus terug benzine)
    http://www.subaru.ch/data/docs/de/28...Forester-d.pdf (Swiss)
    nieuwe tiguan 1.4:

    nieuwe tiguan 2.0

    Alvast bedankt

  • #2
    Subaru's worden altijd onderschat, hele degelijke auto's,
    helaas voor die prijzen kopen mensen liever "bekendere" merken...
    Ik zou voor die Subaru gaan, maar das mijn mening natuurlijk

    Comment


    • #3
      Eerst moet je voor jezelf uitmaken of je per sé 4x4 aandrijving wenst of niet, want niet iedere SUV heeft dat, plus heeft ook gevolgen (hoger brandstofverbruik, sneller bandenslijtage, kosten aan de aandrijving kunnen duur zijn). Hangt af van je mobiliteitsbehoeften, zoals veel in de winter in de Zwitserese Alpen rondrijden.

      Daarnaast zou ik in eerste instantie een selectie maken van de wagens die jou het meest in de smaak vallen, en vervolgens wat op internet zoeken naar reviews (weet je snel wat er goed en minder goed aan is).

      Op basis van een shortlist dan met favorieten een testrit om te zien welke jou in het écht het meest bevalt. Dat is eigenlijk nog het belangrijkste van allemaal (probeer telkens de rit te doen met de motor die je zou kiezen).

      Comment


      • #4
        Puur technisch gezien de Subaru. Over uitrustingsniveau, looks e.d. kan ik me moeilijk uitlaten, ik ben geen fan van de SUV-verschijvingsvorm en heb daar dus geen bruikbare mening over

        Comment


        • #5
          In CH zou ik zeker voor een 2L gaan is gewoon makkelijker daar en autotaxen zijn daar doenbaar.
          Je koop in CH of BE? Want importeren en mfk als je hier zou kopen is ook niet zo makkelijk denk ik.





          Een 2dehands met paar 1000km lijkt mij meeste waar voor je geld.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Ik zou ook zonder al teveel twijfel voor de Subaru kiezen. Succes!
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

            Comment


            • #7
              Ik zou om te beginnen een SUV laten voor wat het is. Wagens zijn een pak zwaarden dan een gewone berlines of break en daar moet dan ook een dikkere motor in om het vooruit te laten gaan.
              Dan zou ik eerder kiezen voor een gewone wagen met 4x4 aandrijving.

              Comment


              • #8
                Ik zou dan wel weer voor de SUV gaan omwille van zijn hogere zit en daarbij horende voordelen en de mooiere looks...

                Comment


                • #9
                  Mooiere looks.

                  TS is 34. Als ge dan al een hogere zit nodig hebt.

                  Comment


                  • #10
                    Hogere zit heeft veel meer voordelen dan het instappen hee. Denk bvb aan het vastmaken van kinderen achteraan, moet je niet in de auto gaan hangen. Je hebt ook beter zicht op de wagens voor je. In de regen zit boven de spray van de vrachtwagens die je inhaalt bij regen (scheelt hem echt heel veel). Je hebt meer bodemvrijheid enz.
                    Allé, je hoort dat ik eerder fan ben van Suv en die dinges. Ik heb het enkele jaren geleden eens geprobeerd om terug over te stappen naar een berline. Heb die maar een jaar gehouden en terug weg gedaan, kon het niet meer gewoon worden. Was nochtans ook een vrij luxe uitgevoerde wagen, dus daar lag het niet aan.
                    Ik versta dat anderen een lagere auto prefereren omwille van de kost, de betere wegligging, het verbruik enz.
                    Is werkelijk mijn persoonlijk aanvoelen, wil daarmee de andere modellen niet afbreken hoor

                    Comment


                    • #11
                      Begrijp ik, ben alleen geen liefhebber van het genre. Zie liever een mooie berline, coupé of cabrio. Ieder z'n ding. (gelukkig maar)

                      Comment


                      • #12
                        Ja da's juist... De modellen die je opnoemt vind ik ook wel erg mooi. Sierlijker dan een suv. Suv is stoerder... Is maar wat je graag hebt hee. Gelukkig dat er zoveel modellen bestaan, het autolandschap zou er anders maar triestig uitzien

                        Comment


                        • #13
                          Haha. Hier rijden duizenden suvs rond met mensen die er geen nodig hebben. Ts heeft er echt een nodig en er wordt een break aangeraden. Ik kan de gedachtegang volgen, maar zou toch voor een vette Subaru gaan.

                          Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                          Last edited by metalpe; 02/06/2016, 23:41.

                          Comment


                          • #14
                            bedankt voor de reacties, :-)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                              Haha. Hier rijden duizenden suvs rond met mensen die er geen nodig hebben.
                              Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                              Wat een vreemde redenering, "die er geen nodig" hebben.

                              Los van het feit dat men koopt wat men graag heeft, hoe weet jij wat die mensen nodig hebben?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Begrijp ik, ben alleen geen liefhebber van het genre. Zie liever een mooie berline, coupé of cabrio. Ieder z'n ding. (gelukkig maar)
                                Hogere zit is een comfort-element, net zoals cruise control, electrische zetels. Niet strikt noodzakelijk, maar als je ze gewoon bent, je ze echt wel wil houden.

                                Hogere zit heeft heel wat voordelen, zoals DHL hier opsomt.

                                Gisteren de nieuwe A4 break gezien. Prachtige klassewagen, mooi kwaliteitsinterieur en rijdt ongetwijfeld zéér goed.
                                Maar als ik dan die bestuurdersstoel zie, hoe die bijna op de grond staat, dan denk ik, sorry, daar ga ik toch niet meer naar terug met wat ik nu gewoon ben.
                                Dan heb ik het over zo'n wagen als daily hé.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik heb sinds kort ook een wagen met een hogere zit. Het is écht een verademing. In/uitstappen gaat een pak beter, minder last van de rug en onze kleinsten vanachter inladen gaat beter dan met de BMW. Om dan nog te zwijgen over het betere zicht rondom in het verkeer.
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • #18
                                    tja... het betere zicht is tot iedereen met een SUV rondrijdt... en het komt nog ! iedere keer dat ik in alle "gewone" wagens in de showroom ga zitten terwijl ze in het atelier bezig zijn met mijn SUV is mijn spontane reactie "neen, nooit meer in zo een lage wagen..."

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      tja... het betere zicht is tot iedereen met een SUV rondrijdt... en het komt nog ! iedere keer dat ik in alle "gewone" wagens in de showroom ga zitten terwijl ze in het atelier bezig zijn met mijn SUV is mijn spontane reactie "neen, nooit meer in zo een lage wagen..."
                                      Zelfs dan blijft het zicht gelijk, want je kan doorheen de wagen voor je kijken, en nog altijd naast je. Een gesloten bestelwagen is veel hinderlijker.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Wat een vreemde redenering, "die er geen nodig" hebben.

                                        Los van het feit dat men koopt wat men graag heeft, hoe weet jij wat die mensen nodig hebben?
                                        Dit was geen aanval hoor, ik hou zelf van suvs maar ik bedoel dat 90% van de suvs in B geen 4x4 hebben of nooit iets trekken of nooit off-road gaan. Dan heb je dat in de strikte zin van het woord niet nodig en koop je het gewoon voor het uiterlijk, waar ook niks mis mee is. Ik heb er niks tegen, want mijn volgende auto wordt er hoogst waarschijnlijk ook een (gewoon omdat het mooi en handig is), maar mijn punt is gewoon dat er zo veel rijden, puur voor de schoonheid ervan, en nu vraagt iemand die echt 4x4 nodig heeft advies (die heeft hem dus wel 'nodig') en nu raadt men hem een break aan. Dat vond ik gek, en dat was dan ook wat ik bedoelde.

                                        Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X