Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cng versus lpg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • cng versus lpg

    is er nog enige reden om een benzine wagen te kopen en om te bouwen naar LPG, nu er een aantal interessante CNG wagens af fabriek zijn? Denk aan de golf variant

    ik heb het even niet over de nood aan >150pk of zo, dan moet je naar uiteraard naar lpg

    (voor alle duidelijkheid: er is een cng station naast mijn werk)

  • #2
    CNG heeft momenteel meer fiscale voordelen dan LPG.

    Comment


    • #3
      je hebt de V60 van Volvo toch met 245pk op cng?
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #4
        ik zou blind voor cng kiezen omdat het af-fabriek wordt geleverd en de dealer moet de shit maar opkuisen, je bent itt lpg volledig ontdaan van het kastje naar de muur verhaal

        toch lees je op cng fora dat er met de af fabriek cng wagens ook probs zijn waar de dealer met de handen in het haar zit

        Comment


        • #5
          Hoor ook vaak problemen met cng .

          Comment


          • #6
            LPG is bij veel km natuurlijk wel een PAK goedkoper in verbruik.... En ook meer stations...

            Maar LPG op een nieuwe (turbo) wagen.... Ik zou het eigenlijk niet direct durven... Het blijft toch iets moeilijks...
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #7
              oei, welke?
              en is die V60 leverbaar in Belgie? Hoe interessant is die (aankoop in bedrijf) ten opzicht van de plugin V60?

              is natuurlijk wel een kleine auto (maar heeft dan weer supergoeie zetels)

              Comment


              • #8
                Opel Z tourer 1600cc 150pk cng/benzine , mijn 7de auto was een zafira 20 dti en de slechtste die ik heb gehad 110 000km gehaald ,mij opel omega 23D was mijn 2de beste met 475 000km , mijn beste tot hiertoe is de cng , nu 40 000km, rijd als een benzine en verbruikt minder dan een diesel , verbruik vergelijken kun je enkel in €'s/100km en dat is bij mij,gemengd parkours 5€/100km.Mijn zafira is een echte cng wagen,af fabriek,die ook op benzine kan rijden en geen benzine wagen die ook op cng kan rijden,ik heb geen bijkomende klepsmering nodig omdat er cng kleppen inzitten,ik heb 3 composiet-tanks samen goed voor 25kgrgas/500km en 15L benzine goed voor nog eens 200km , samen dus 700km .De komposiet-tanks zitten onder de wagen en beletten de montage van een trekhaak niet.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                  oei, welke?
                  en is die V60 leverbaar in Belgie? Hoe interessant is die (aankoop in bedrijf) ten opzicht van de plugin V60?

                  is natuurlijk wel een kleine auto (maar heeft dan weer supergoeie zetels)
                  zou al te bestellen zijn(modeljaar 2017, leverbaar september/oktober)
                  mijn autootjes:

                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                  Comment


                  • #10
                    CNG lijkt me nog wel een mooi alternatief voor benzine, alleen is het blijkbaar hier in de buurt niet te tanken (regio Sint-Truiden)
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #11
                      vanaf augustus 2016 bij dats

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb dan weer het geluk een pomp te hebben op 5km,maar elke week komt er ergens in Belgie één pomp bij en er zijn 52 weken in een jaar,niet wanhopen dus . Met een paar buren kun je samen zelf thuis tanken via het aardgasnet.Nog een voordeel : als er ooit gestaakt word door de petroleum federatie heb je toch steeds CNG aan de pomp,kijk maar naar Frankrijk.

                        Comment


                        • #13
                          Dan is het te hopen dat die buren ni tegelijk willen tanken. Thuisvulinstallatie is pokkentraag. Ge kunt tijdens het tanken gaan slapen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
                            Ik heb dan weer het geluk een pomp te hebben op 5km,maar elke week komt er ergens in Belgie één pomp bij en er zijn 52 weken in een jaar,niet wanhopen dus . Met een paar buren kun je samen zelf thuis tanken via het aardgasnet.Nog een voordeel : als er ooit gestaakt word door de petroleum federatie heb je toch steeds CNG aan de pomp,kijk maar naar Frankrijk.
                            Het is op dit moment niet rendabel voor een pomphouder om te investeren in een CNG installatie.
                            Maaaaar, om dat te compenseren geeft de overheid gigantisch veel subsidies. Daardoor komen er idd wel pompen bij. Nu, gezien het gehele subsidiebeleid onder vuur ligt, dien je altijd voorzichtig te zijn.
                            Kijk naar de pellet centrales. Dossier was rond, contracten afgesloten en toch hebben ze alles opgeblazen. De kans dat ze ook dat met CNG gaan doen is best wel mogelijk, gezien het even op ecologisch vlak even hard tegen valt als pellet centrales. (terwijl de pellet voor klein vermogen wel ecologisch blijft)
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb zelf geen aardgas thuis,maar als je als grootverbruiker een inkoopprijs krijgt minder dan jan met de pet en je verkoopt het goedje aan iets minder dan een € aan je pomp, dan is dat toch doenbaar denk ik .Als infrastructuur heb je enkel een container nodig met buffers en een serieuze compressor,de aanvoer ligt praktisch voor de deur onder het trottoir,geen vrachtwagens nodig. geen tanks nodig,Als je met een paar buren met cng rijd en je zet een thuisvuller voor bvb 4 wagens dan ben je toch zelfstandig bij eventuele stakingen, bevoorradingsproblemen.zotte prijsverhogingen en noem maar op.Ik denk dat aardgas +- stabiel van prijs zal blijven door de grote hoeveelheid die nog onder de grond zit.Voor de toekomst: petroleum is eindig en gas zal er altijd zijn zolang er organische stoffen zijn ,ook in Belgie worden vuilnisbelten reeds gedurende tientallen jaren afgefakkelt om het overtollig gas kwijt te raken .

                              Comment


                              • #16
                                jij krijgt nooit een vergunning voor opslag, bob

                                Comment


                                • #17
                                  idd. LPG mocht niet in bebouwdekom en zal voor CNG wss niet anders zijn.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • #18
                                    in flessen tot 20L heb je geen vergunning nodig en wat nu niet is kan nog komen,ik heb hier 15 duikflessen van elk 300bar in de kelder en niemand heeft mijn vergunning ooit gevraagd.
                                    Wat cng-ban in de aglomeratie betreft,dit is de eerste keer dat ik dit hoor .
                                    LPG mag niet in ondergrondse garages omdat ingeval van lek het gas zich ophoopt tegen de grond en daar ook blijft tot aan de big bang.Een cng heeft dit nadeel niet omdat het gas lichter dan lucht is en uit zichzelf naar buiten stijgt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
                                      in flessen tot 20L heb je geen vergunning nodig en wat nu niet is kan nog komen,ik heb hier 15 duikflessen van elk 300bar in de kelder en niemand heeft mijn vergunning ooit gevraagd.
                                      Wat cng-ban in de aglomeratie betreft,dit is de eerste keer dat ik dit hoor .
                                      LPG mag niet in ondergrondse garages omdat ingeval van lek het gas zich ophoopt tegen de grond en daar ook blijft tot aan de big bang.Een cng heeft dit nadeel niet omdat het gas lichter dan lucht is en uit zichzelf naar buiten stijgt.

                                      Niet correct. LPG mag niet in ondergrondse parkings zonder gasdetectiesysteem. Alle nieuwe parkings hebben dit wel. Wagens met een geldige keuring van na (ik dacht ergens) 1990-1995 mogen wel in ondergrondseparkings.

                                      Met mijn Avalanche mag ik in Gent in 3/4 van de parkings effectief wel binnen, ondanks het vaak lijkt dat het niet mag door het verbodsbordje voor LPG.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                        zou al te bestellen zijn(modeljaar 2017, leverbaar september/oktober)
                                        idd. Op product training heb ik al met eentje gereden. Je voelt nergens een verschil met de gewone. Een aanrader!
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment

                                        Working...
                                        X