Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cng versus lpg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Niet correct. LPG mag niet in ondergrondse parkings zonder gasdetectiesysteem. Alle nieuwe parkings hebben dit wel. Wagens met een geldige keuring van na (ik dacht ergens) 1990-1995 mogen wel in ondergrondseparkings.

Met mijn Avalanche mag ik in Gent in 3/4 van de parkings effectief wel binnen, ondanks het vaak lijkt dat het niet mag door het verbodsbordje voor LPG.
    voor het milieu is cng heb ik begrepen beter maar als je nu enkel naar de kostprijs kijkt is lpg dus nog beter??

welke motoren zijn goed om om te bouwen naar lpg??
    ik zit bijvoorbeeld te denken aan de 1.6 liter van renault! Is dit een goede motor voor ombouw?

Comment

Nee, CNG lijkt beter voor het milieu, maar is het niet.

Betreffende de motor, daar hangt het vooral af hoe 'hard' de kleppen zijn. Navragen bij de gasboer is het enige wat je kan doen...

Let wel, de meeste Amerikanen zijn niet echt gas bestendig, en toch wordt het net daar het meeste gedaan (vanwege het verbruik). Het gaat dus zeker. Alleen kan je wel een pech hebben dat je een aantal of alle kleppen mag vernieuwen na verloop van tijd...
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Nee, CNG lijkt beter voor het milieu, maar is het niet.

Betreffende de motor, daar hangt het vooral af hoe 'hard' de kleppen zijn. Navragen bij de gasboer is het enige wat je kan doen...

Let wel, de meeste Amerikanen zijn niet echt gas bestendig, en toch wordt het net daar het meeste gedaan (vanwege het verbruik). Het gaat dus zeker. Alleen kan je wel een pech hebben dat je een aantal of alle kleppen mag vernieuwen na verloop van tijd...
        weet je ook of je een trekhaak mag plaatsen wanneer je op lpg wil rijden?

Comment

Uiteraard. Ik had op mijn amerikaan een trekhaak zitten en 180 liter gas (eerst in de koffer, later onder de wagen)
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
          X