Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kantelpunt Dieselwagen Benzinewagen vanaf hoeveel km stand interessant?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    ja de regering heeft een kunstmatige barriere ingelegd ten nadele van diesel, nadat zij die jaren hebben bevooroordeeld

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Huh, wa is da vant salon? Benzines zijn dan ook goedkoper he
      En onderhoud zelf is normaal duurder bij diesel. En ja, het tax verschil is redelijk hoog he.
      Jama da weet ik nu ook wel, ge snapt het wel e seg.
      De inschrijvingstaks en rijtaks? Of enkel de inschrijvingstaks?
      Ik heb de rijtaks juist gekregen en is nog steeds hetzelfde.
      Inschrijvingstaks is dan juist pech voor diegene die een andere wagen kopen.
      Last edited by ; 02/06/2016, 20:37.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
        Jama da weet ik nu ook wel, ge snapt het wel e seg.
        De inschrijvingstaks en rijtaks? Of enkel de inschrijvingstaks?
        Ik heb de rijtaks juist gekregen en is nog steeds hetzelfde.
        Inschrijvingstaks is dan juist pech voor diegene die een andere wagen kopen.
        Voor wagens ingeschreven voor 2016 veranderd dan ook niets aan de verkeersbelasting.

        En beide zijn over het algemeen een stuk lager voor benzines.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Voor wagens ingeschreven voor 2016 veranderd dan ook niets aan de verkeersbelasting.

          En beide zijn over het algemeen een stuk lager voor benzines.
          Komt goed uit want heb me juist een benzine gekocht.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            achterlijke uilen zijn dat





            da's wel de moteur uit de Clio RS hé gast!
            ik heb dus een Espace RS !

            in de clio rs zit een camionette moteur?

            Comment


            • #46
              Vroeger altijd dieselrijder geweest, echter door de korte afstanden die ik afleg en de problemen die hiermee gepaard gaan met de huidige motortechnologie (vastlopende EGR-klep of verstopte roetfilter omdat regeneratie telkens niet volledig uitgevoerd wordt met hoge kosten als gevolg), onlangs overgeschakeld naar een Ford B-MAX 1.0i 100pk benzine. Verbruik tussen de 6.5 a 6.8 l/100km wat dus zeer goed meevalt.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                in de clio rs zit een camionette moteur?
                Nee want camionettes rijden op diesel
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #48
                  Er zijn genoeg camionettes die op wat anders bollen dan diesel.

                  Comment


                  • #49
                    30 jaar auto's, nog nooit een diesel gekocht. Motorkarakter is gewoon niets voor mij. Nu dat diesel de portemonnee aantast zijn er plots veel meer benzinefans
                    Heb wel makkelijk praten want doe nooit meer dan 15K per jaar per auto.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
                      Vroeger altijd dieselrijder geweest, echter door de korte afstanden die ik afleg en de problemen die hiermee gepaard gaan met de huidige motortechnologie (vastlopende EGR-klep of verstopte roetfilter omdat regeneratie telkens niet volledig uitgevoerd wordt met hoge kosten als gevolg), onlangs overgeschakeld naar een Ford B-MAX 1.0i 100pk benzine. Verbruik tussen de 6.5 a 6.8 l/100km wat dus zeer goed meevalt.
                      Dit is ook de enigste reden waarom hier bij ons nu ook twee benzines staan. Moderne diesel is gewoon een ramp bij korte afstanden. Zware problemen heb ik nooit gehad met mijn diesel, maar een periode van regeneren duurde minimaal een week waardoor de wagen klote reed. Was het gewoon beu, (superb 2.0)
                      Gevoelsmatig(nog niet echt correct uitgerekend want dan kom je zot van wat een wagen per maand kost) denk ik dat onze twee benzines wel (iets) duurder uitkomen dan onze twee vorige diesels. Vriendin haar fabia diesel verbruikte continue hetzelfde, 6L ongeveer. Nu met haar octavia 1.2 tsi 105pk, zit ze rond de 8,5-9L. In aankoop wel ongeveer 2000€ giedkoper maar aan de pomp dan wel weer duurder. Mijn superb verbruikte vlot 9L (korte afstanden - zware voet - gechipt), nu met de octavia vRS zitten we vlot aan 11L

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        30 jaar auto's, nog nooit een diesel gekocht. Motorkarakter is gewoon niets voor mij. Nu dat diesel de portemonnee aantast zijn er plots veel meer benzinefans
                        Heb wel makkelijk praten want doe nooit meer dan 15K per jaar per auto.
                        wordt allemaal wel zwaar overdreven. Het is nu niet dat een diesel duizenden euros duurder per jaar is geworden. Denk dat er veel overgeschakelde dieselrijders bij de volgende aankoop wel terug zullen overschakelen op diesel ipv benzine.

                        Comment


                        • #52
                          Hierna is het electrisch voor mij
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                            wordt allemaal wel zwaar overdreven. Het is nu niet dat een diesel duizenden euros duurder per jaar is geworden. Denk dat er veel overgeschakelde dieselrijders bij de volgende aankoop wel terug zullen overschakelen op diesel ipv benzine.

                            bwa, toen ik van werk veranderde en mijn firmawagen kwijt was, reed ik met de dodge 5.2V8 naar het nieuwe werk. kleine 130km enkel. gelukkig moest ik 1x per week naar ginder, maar toch was ik 120liter LPG kwijt per rit.
                            dan overgeschakeld naar die golf diesel. scheelde hem toch VEEEEEEEEEEEEL. op 2maand had ik de aankoop va de golf al terug verdiend.
                            als je erna 266km/dag doet, tja, dan scheelde het toch vlot 400€/maand aan brandstofkosten.

                            nooit dieselrijder geweest, maar nu toch al 5jaar met het golfke. zou graag terug schakelen naar naft, maarja, die nieuwe vergroende fiscaliteit...
                            de huidige golf houden kot 35€/jaar aan tax.
                            men andere golf mk2 1.3i inschrijven kost het eerste jaar 700€ tax en verzekering en de komende 5jaar nog een 400€ tax.
                            dan blijf ik wel met het golfke verder rijden.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              30 jaar auto's, nog nooit een diesel gekocht. Motorkarakter is gewoon niets voor mij. Nu dat diesel de portemonnee aantast zijn er plots veel meer benzinefans
                              Heb wel makkelijk praten want doe nooit meer dan 15K per jaar per auto.

                              Er bestaan slecht naften, en slechte diesels. Van beiden is het motorkarakter niets voor mij.

                              Met een goede motor en een goede transmissie op een goed onderstel is rijden altijd leuk. Helaas blijkt dat in de praktijk nogal moeilijk...

                              Comment


                              • #55
                                Uw verschil in verbruik, heeft niets met diesel of benzine te maken, maar de verhouding van de heel kleine turbo motor t.o.v. het grote gewicht auto, afmetingen auto, groot frontaal oppervlak. (daarom is het officiële verbruikscijfer ook 29% hoger, t.o.v. uw oude diesel)

                                1. Uw Grand Scénic is wel 2 klassen groter en zwaarder als een Peugeot 307 van 10 jaar geleden.
                                2. Uw nieuwe benzine Grand Scénic weegt al 170 kg meer, als uw vorige 307 diesel.
                                3. Een mono volume heeft een aanzienlijk groter frontale oppervlak als een normale auto. Daarom zal het verbruik op de autosnelweg minstens 2 liter meer zijn.
                                4. In uw nieuwe auto zit een heel kleine turbo motor, met relatief weinig koppel, maar hij moet wel veel meer gewicht + luchtweerstand overwinnen. Daarom draait uw motor relatief veel (turbo) toeren.
                                .
                                Mijn broer vraag altijd aan mij, waarom ik zo traag als een slak rij als hij in mijn auto zit (benzine, automaat) en waarom ik als een F1 piloot rij, als hij met zijn diesel (vergelijkbaar, maar manueel) mij tracht te volgen....
                                .
                                Dus alvast uw rijstijl /gevoel aanpassen aan een (stille) benzine motor

                                Comment

                                Working...
                                X