Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto(nieuw) wordt niet geleverd wegens veiligheidsrisico???? Al wel betaald.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zelf meegemakt bij mij huidige wagen enkele maanden geleden:
    Met mijn toenmalige wagen naar de garage gereden. Daar dubbel gecheckt aan de balie of ik met de nieuwe kan vertrekken. Dan pas mijn toenmalige wagen overhandigd ter plaatse aan de nieuwe eigenaar. Toen ik de nieuwe zag stonden er verkeerde wielen op. Bestelbon foutief ingevuld. Wie treft hier schuld? Invuller van de bestelbon, zeker. Maar daar had ik niks aan. Rijd dus rond met foute wielen.

Ik begrijp de frustratie, en wil je niet terecht wijzen. Je kan dus nooit voorzichtig genoeg zijn.

Comment

Zeker niet alleen de "fout" van Renault, ook van de dealer. Als de dealer mondeling toezegt dat de auto klaar is voor te gaan halen, dan is OOK de dealer hier in fout en zou gerust wat meer mogen meehelpen voor je vervoersprobleem op te lossen.

Zou toch als mondelinge overeenkomst moeten aanzien kunnen worden.

Comment

Niet alleen test-aankoop, ook al de rechtsbijstand..amai..., gij doet de economie draaien...

je krijgt dan al een vervangwagen, en het type is ook al niet goed....
        saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
        saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
        saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
        saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
        saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
        renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
        Porsche 993 (1994)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
          Niet alleen test-aankoop, ook al de rechtsbijstand..amai..., gij doet de economie draaien...

Bedrijven naaien u op allerlei manieren, en masse, als jij een contract niet nakomt, op één of andere manier. Als consument moet je er ook niet voor terugdeinzen om voor je rechten op te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
            Als je een Espace koopt om drie kinderen (in stoeltjes) te kunnen vervoeren, dan mag de garage toch een type voorstellen waarin dat ook kan?
            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Zoek aub naar een oplossing in plaats van schuldigen aan te duiden. Dat helpt niemand vooruit.
              Praat rustig met de garage over een nuttige vervangwagen.
              Niemand heeft dit gewild.
              Ik blijf erbij dat je je oude auto nog niet had moeten afleveren. De kosten die je wil bekomen van de garage (schadevergoeding voor verkocht wagen) dienen tot niets. Ik zet steeds een opschortende voorwaarde in de verkoop.

Comment

Tuurlijk, maar aangezien de espacen een terugroep actie ondergaan zullen er weinig voorradig zijn hé. Waarmee reed de topicstarter tot voor kort?.

Als ze voorlopig een megane (ook niet echt klein) voorlopig ter beschikking stellen is dat toch ok?
                saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                Porsche 993 (1994)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Bedrijven naaien u op allerlei manieren, en masse, als jij een contract niet nakomt, op één of andere manier. Als consument moet je er ook niet voor terugdeinzen om voor je rechten op te komen.
                  Dit is hier niet het geval hé. Gewoon een terugroepaktie die samenvalt met de levering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                    Als je een Espace koopt om drie kinderen (in stoeltjes) te kunnen vervoeren, dan mag de garage toch een type voorstellen waarin dat ook kan?
                    Een Renault master dus?

sorry, kon me even niet inhouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                      Zoek aub naar een oplossing in plaats van schuldigen aan te duiden. Dat helpt niemand vooruit.
                      Praat rustig met de garage over een nuttige vervangwagen.
                      Niemand heeft dit gewild.
                      Ik blijf erbij dat je je oude auto nog niet had moeten afleveren. De kosten die je wil bekomen van de garage (schadevergoeding voor verkocht wagen) dienen tot niets. Ik zet steeds een opschortende voorwaarde in de verkoop.
                      het is toch normaal dat TS zo snel mogelijk van zijn oude wagen vanaf wou. Ten eerste wil je zo snel mogelijk de koper zijn geld zien. Stel je voor dat je met de nieuwe wagen er staat en de koper van je oude wagen trekt zijn staart in. En ten tweede, je moet maar eens een ongeval doen met de oude wagen. Daarmee zo snel mogelijk van de oprit.

Dealer heeft foutief signaal gegeven, renault kan geen stukken leveren, dan moet de dealer zijn verantwoordelijkheid opnemen. Is toch zever dat TS zelf zou moeten klagen bij renault. Dealer moet de kosten maar verhalen op renault.

vervangwagen in de zin van een megane is dan ook wel redelijke oplossing. Kan mij voorstellen dat ze niet zomaar een tweede espace als vervangwagen staan hebben. En drie kinderen achterin moet toch lukken met een megane

Comment

Misschien moet je niet zo bèta doen bij je dealer. Ik doe een 3 reeks binnen en krijg al een paar keer een 5 reeks mee.

Past niet zo bij een working class hero, maar kom. Ik red me wel.

Comment

In deze zaak weten we toch niet wanneer de invoerder de dealer op de hoogte heeft gebracht van het gegeven dat de wagen niet mag geleverd worden. Het tijdstip waarop dit gebeurd is, lijkt mij toch belangrijk om te kunnen bepalen of dealer dan wel invoerder hier in de fout is gegaan. Toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                            In deze zaak weten we toch niet wanneer de invoerder de dealer op de hoogte heeft gebracht van het gegeven dat de wagen niet mag geleverd worden. Het tijdstip waarop dit gebeurd is, lijkt mij toch belangrijk om te kunnen bepalen of dealer dan wel invoerder hier in de fout is gegaan. Toch?
                            De dealer heeft al laten weten dat de auto afgehaald kan worden. Dus het ligt SOWIESO voor een stuk bij de dealer, die moet zorgen dat dit gecompenseerd wordt. Als de invoerder de dealer slecht heeft ingelicht, dan is het aan hun om het onderling uit te vechten. De dealer moet dit nu niet van zich af schuiven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                              het is toch normaal dat TS zo snel mogelijk van zijn oude wagen vanaf wou. Ten eerste wil je zo snel mogelijk de koper zijn geld zien. Stel je voor dat je met de nieuwe wagen er staat en de koper van je oude wagen trekt zijn staart in. En ten tweede, je moet maar eens een ongeval doen met de oude wagen. Daarmee zo snel mogelijk van de oprit.
                              Doe ik dus nooit. Oude wordt pas verkocht nadat nieuwe werd geleverd. Nog nooit problemen mee gehad. En mijn oude wagens altijd binnen de week kunnen verkopen. ( wel altijd in onberispelijke staat )

Als een wagen de enige manier is om je gezin te vervoeren kan je je het niet permitteren om zonder te zitten, om welke reden dan ook. Zeker met kleine kinderen.

Uiteraard hoop ik dat TS en de garage tot een goed vergelijk komen.

Comment

Doe ik dus nooit. Oude wordt pas verkocht nadat nieuwe werd geleverd. Nog nooit problemen mee gehad. En mijn oude wagens altijd binnen de week kunnen verkopen. ( wel altijd in onberispelijke staat )

Als een wagen de enige manier is om je gezin te vervoeren kan je je het niet permitteren om zonder te zitten, om welke reden dan ook. Zeker met kleine kinderen.

Uiteraard hoop ik dat TS en de garage tot een goed vergelijk komen.
                                wat is de waarde dan van je oude wagen telkens? Als het een wagen van tien jaar is, zou ik het ook zo riskeren maar met een wagen van een paar jaar die nog redelijk wat geld waard is, heb ik liefst deze zo snel mogelijk van de oprit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                  wat is de waarde dan van je oude wagen telkens? Als het een wagen van tien jaar is, zou ik het ook zo riskeren maar met een wagen van een paar jaar die nog redelijk wat geld waard is, heb ik liefst deze zo snel mogelijk van de oprit.
                                  tussen de 3 en de 6k. Bij recentere wagens steeds overgelaten aan de garage wegens betere deal.
                                  Ik volg je wel, maar zonder wagen vallen is voor mij geen optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                    Zojuist hoofd v d werkplaats gesproken. Krijg maandag een megane als ik wil. Ik zei , kunnen daar 3 kinderzitjes in vanachter? Nee.
                                    Mij wel verteld dat abs blok een fout heeft en dat dat 'normaal' week 24 binnenkomt. (waarom kon niemand dat mij vertellen?)

Ben aan t twijfelen. Wil als vervangwagen iets waar 3 kleine kinderen waarvan 1 baby , 1 klasse 1 en 1 verhoogkussen vanachter in kunnen.

Omdat ze zelf niet het volledige beeld hebben.

Ik begrijp dat ze U eerst niet wilden vertellen dat je auto niet in orde was, daar ben je niet gelukkig mee (zoals je zelf al zegt "Ik heb nu wel echt schrik als ik woorden veiligheidsrisico hoor bij aankoop nieuwe wagen."). Toen zullen ze nog in de waan geweest zijn dat het probleem op enkele dagen zou opgelost zijn, iedereen gelukkig.

Eigenlijk is het voornaamste probleem dat de verkoper voorbarig geweest is met U in te lichten dat de wagen er was...

Comment

Een Renault master dus?

sorry, kon me even niet inhouden
                                      Bijlange niet. Ik weet dat het geen espace is maar op de achterbank van een Duster kunnen perfect 3 kinderzitjes. Als ze hem dat als vervangingen geven kan hij ook zijn plan trekken en bijna elke dealer heeft zo ene staan als testwagen.

Comment

Dat lukte ons vroeger al in ons voormalig Citroën C3'tje. Lijkt me dat 3 stoeltjes in een Mégane ook zal lukken dan.Tenzij van die UFO-aerodyanmische kinderstoelen (dat soort dat begint te piepen als ge 's morgens alleen naar het werkt rijdt, omdat de gordel niet is vastgeklikt...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Misschien moet je niet zo bèta doen bij je dealer. Ik doe een 3 reeks binnen en krijg al een paar keer een 5 reeks mee.

Past niet zo bij een working class hero, maar kom. Ik red me wel.
                                          Was je daarnet niet aan het klagen over het gebrek aan motor in die 5....?

Comment

Working...
                                          X