Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025
Lol, zien ze op diverse eilanden in Griekenland al elektrisch rijden. De ezel is daar soms nog maar net uit het straatbeeld verdwenen wat wil zeggen dat ze uitzonderingsmaatregelen moeten nemen op vele eilanden.
Vraag me dan ook af waar ze met die miljoenen wagens gaan blijven? Naar de groote vuilbak in Afrika dan maar weer zeker?
Moet mij toch nog eens dringend een RS3 of SQ5 aanschaffen denk ik. Ga ik het langste plezier van hebben tot in Griekenland toe. Lol!
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De opkomst van elektrisch rijden is mogelijk slecht nieuws voor Europese autofabrikanten. De Europese auto-industrie is toonaangevend op het gebied van brandstofmotoren, maar bij elektrisch rijden lopen de Verenigde Staten en vooral Azië voorop, zo concludeert het economisch bureau van de ING donderdag.
Traditioneel verdienen autofabrikanten veel geld aan onderhoud en onderdelen, maar dat gaat bij elektrisch rijden veranderen. Elektromotoren zijn simpeler en bevatten veel minder onderdelen en hebben daardoor ook minder onderhoud nodig. Daardoor komen de marges onder druk te staan.
Ook vertrouwen makers van elektrische auto's veel meer op externe toeleveranciers voor elektromotoren en batterijen dan bij verbrandingsmotoren. Momenteel wordt 97 procent van de accu's voor elektrische auto's buiten Europa gemaakt. Het gros van de accu's komt uit Azië.
Volgens de sectoreconomen van de ING worden de drie voornaamste barrières voor elektrisch rijden steeds kleiner. De oplaadinfrastructuur wordt steeds beter en het bereik van de auto's groter. Verder is de verwachting dat de kosten voor elektrisch rijden in 2024 al gemiddeld gelijk zijn aan die van rijden op brandstof. In 2035 worden volgens de kenners alleen nog maar elektrische auto's gemaakt.
Zojuist nog een X5 hybride gezien die aan het opladen was vanuit de eerste verdieping van een kleine flatgebouw... nog een geluk dat deze kerel geen 6de verdieping kocht... In Parijs is het een rage geworden de wagens die op straat aan het opladen zijn te ontkoppelen...
Maar nee, oplaadproblemen zijn -bijna- achter de rug... ;-))
Zojuist nog een X5 hybride gezien die aan het opladen was vanuit de eerste verdieping van een kleine flatgebouw... nog een geluk dat deze kerel geen 6de verdieping kocht... In Parijs is het een rage geworden de wagens die op straat aan het opladen zijn te ontkoppelen...
Maar nee, oplaadproblemen zijn -bijna- achter de rug... ;-))
Toch grappig he, lachen met een ander zijn miserie...
Het diesel “pesten” begint in het VK “gelukkig” wel al vanaf 2020.
Nochtans is de diesel “hype” er 20 jaar later begonnen dan hier, dieselbrandstof was er altijd al duurder. (taks is gelijk)
Maar door héél “populistische reclame” zoals in America, met slogans als, "diesel is de toekomst voor gezonde lucht en opwarming van de aarde", werd het bezit van een diesel er op korte tijd wel een “hype”, bijna zoals een Apple smartphone of pc
Mijn neef woont in centrum van London en hij rijdt slechts 6000 mijl per jaar, de verkoper smeerde hem vorig jaar, toch een diesel aan.
Quote van de verkoper “Elke idioot snapt dit toch dat dit de toekomst is”….
Alles omtrent ecologisch rijden vind ik grote bullshit.
Het feit dat de regering elektrische wagens niet hetzelfde belast als diesel/benzinewagens is zelfs schandalig. Dat ze zich ipv met de kleine vervuiler zich eens bezig houden met de grote vervuilers.
De schepen die op 1 dag vertrekken of aanleggen in Antwerpen verontreinigen de lucht méér dan alle vrachtwagens samen die in 1 jaar door België rijden.
Zou een Europese maatregel moeten worden dat de schepen hun uitstoot moeten minderen of dat ze niet meer de EU binnen mogen, en dat is volgens mij eens een wetgeving waarvan de meeste mensen zeggen ok hier kunnen we ons perfect in vinden.
Eens de grootste vervuilers aangepakt zijn dat ze dan beginnen met de kleintjes daar kan ik inkomen maar eerst beginnen met de "bijna verwaarloosbare" vervuilers is dikke zever en het feit dat sommige mensen hierin mee gaan nog grotere zever.
Alles omtrent ecologisch rijden vind ik grote bullshit.
Het feit dat de regering elektrische wagens niet hetzelfde belast als diesel/benzinewagens is zelfs schandalig. Dat ze zich ipv met de kleine vervuiler zich eens bezig houden met de grote vervuilers.
De schepen die op 1 dag vertrekken of aanleggen in Antwerpen verontreinigen de lucht méér dan alle vrachtwagens samen die in 1 jaar door België rijden.
Zou een Europese maatregel moeten worden dat de schepen hun uitstoot moeten minderen of dat ze niet meer de EU binnen mogen, en dat is volgens mij eens een wetgeving waarvan de meeste mensen zeggen ok hier kunnen we ons perfect in vinden.
Eens de grootste vervuilers aangepakt zijn dat ze dan beginnen met de kleintjes daar kan ik inkomen maar eerst beginnen met de "bijna verwaarloosbare" vervuilers is dikke zever en het feit dat sommige mensen hierin mee gaan nog grotere zever.
Dat is nu al zo! Bepaalde schepen moeten overschakelen op andere fuel bij het binnenvaren van Middellandse zee en/of Noordzee.
Tegen 2025 iedereen aan de CNG/LNG.
Ze zijn er dus wel zeer zeker mee bezig.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dat is nu al zo! Bepaalde schepen moeten overschakelen op andere fuel bij het binnenvaren van Middellandse zee en/of Noordzee.
Tegen 2025 iedereen aan de CNG/LNG.
Ze zijn er dus wel zeer zeker mee bezig.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
dat gaat hij niet willen lezen of horen hoor, laat staan meepakken in toekomstig betoog.
Op 27 maart 2014 hebben een heleboel scheepsrederijen in Houten NL. daar al een congres overgehouden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Groot-Brittannië gaat de verkoop van nieuwe diesel- en benzineauto’s vanaf 2040 verbieden. De maatregel is onderdeel van een plan om ze tien jaar later helemaal van de weg te halen, zei de Britse minister van Milieu, Michael Gove, woensdag.
Groot-Brittannië treedt hiermee in de voetsporen van Frankrijk en Noorwegen. Ook in die landen zijn in de toekomst alleen nog hybride of elektrische auto's toegestaan. In Frankrijk is daarbij gekozen voor een premie voor mensen die een oude auto inleveren. Ook hier gaat het verbod in 2040 in, in Noorwegen is dat in 2025 al.
Gove zei ook dat de regering binnenkort 200 miljoen pond beschikbaar stelt aan lokale overheden voor regelingen om de toegang van dieselvoertuigen op vervuilde wegen alvast te kunnen beperken. De minister geeft de voorkeur aan weg-tot-weg beperkingen in plaats van rechtstreekse verboden voor hele stadscentra of kostbare regelingen om bepaalde voertuigen te verbannen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Als de economische kostprijs van deze kreten nader zal berekend worden, komt de ontnuchtering... en de uitstel !
Propaganda heet dat, of wishfull thinking, zoals u wilt.
Men probeert gewoon de mensen mentaal te conditioneren, en in een eerste stap lukt dat altijd, bij gebrek aan financieel balans.
Dan ziet men dat het niet kan... zoals het budgettair evenwicht voor 2018 in België... ;-))
Nog maar alleen hybrides ?? met welke basismotor ?? Geen diesel, geen benzine, wat dan ??
Het zal nog eindigen met zware V8-motoren met een piepkleine gastank om te doen geloven dat het cng-wagens zijn, zoals de Mustangs die wij nu op elke hoek van de straat zien floreren... of hybride-diesel-Cayennes die nooit opgeladen worden en op hoge snelheid scheuren op onze snelwegen...
Wat een hypocriet gedoe, zeg..
De CEO van Aston Martin, Andy Palmer, heeft zich fel uitgelaten over de beoogde ban op de brandstofmotor. De Britse overheid wil na 2040 auto's met een verbrandingsmotor verbieden. Volgens de topman kan dat verregaande nadelige gevolgen hebben voor de Britse auto-industrie.
Palmer voorziet grote problemen als elke vorm van de verbrandingsmotor verboden wordt. In gesprek met het Britse Autocar spreekt hij zijn zorgen uit: "Er wordt niet nagedacht over de mogelijke gevolgen voor de 800.000 banen die aan deze industrie gelieerd zijn. Er wordt voorbijgegaan aan de impact die het heeft op pompstations en de motorfabrikant in Bridgend." In Bridgend worden sinds 1980 verbrandingsmotoren voor Ford gebouwd.
Volgens Palmer moeten Britse autofabrikanten noodgedwongen uitwijken naar Aziatische landen voor de benodigde accutechnologie, "...waar er al jaren met behulp overheidssubsidie aan gewerkt wordt". Het sceptische toekomstbeeld van Palmer verandert wel als er na 2040 nog ruimte is voor hybriden. In dat geval verwacht de topman weinig problemen. Of er ruimte is voor een deels elektrische toekomst, blijft voorlopig onduidelijk. Er gaan berichten rond dat ook de hybriden het veld moeten ruimen, waar anderen beweren dat die niet worden verbannen.
Aston Martin is zelf overigens al druk bezig om zich voor te bereiden op een (deels) elektrische toekomst.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Terechte kijk van die CEO, en zo zijn er nog met dezelfde visie.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Nog maar alleen hybrides ?? met welke basismotor ?? Geen diesel, geen benzine, wat dan ??
Het zal nog eindigen met zware V8-motoren met een piepkleine gastank om te doen geloven dat het cng-wagens zijn, zoals de Mustangs die wij nu op elke hoek van de straat zien floreren... of hybride-diesel-Cayennes die nooit opgeladen worden en op hoge snelheid scheuren op onze snelwegen...
Wat een hypocriet gedoe, zeg..
Het probleem van de Porsche V6 Diesel is alvast opgelost, ze mogen vanaf vandaag niet meer verkocht worden, want illegaal!!
Nooit begrepen waar het succes zat en Oh hilarisch, een Giulietta met 1.4 koffiemolentje accelereert sneller en heeft een hogere topsnelheid, als zo’n Porsche Cayenne 3.0 V6 diesel
(tot 2011 alvast, pas na 2014 slaagde men er in om sneller te zijn aan een rood licht).
Comment