Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Laat ons hopen dat deze verouderde vervuilende dieseltechnologie zo snel mogelijk van onze wegen verdwijnt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Wat een hypocriete mens, zeg deze Kaesemans... alsof hij niet zou weten dat al de fake-hybrides enkel uit fiscale overwegingen gekozen worden... ik zeg wel gekozen en niet gekocht, ik ken niemand die zoiets met zijn spaarpot financiert.
      Ik wel.

      Ik vind die hybrides t.o.v. de benzinevarianten waarop ze gebaseerd zijn wel interessant: ze zijn krachtiger en als ze juist gebruikt worden (wat in Belgie bij normaal gebruik sowieso zal zijn wegens de korte afstanden en vele filemomenten ook zuiniger.

      Het probleem is niet de hybrides op zich maar wel de subsidiering: schaf dat gewoon af en verhoog de kostprijs van benzine & diesel evenredig met hun externe kost (= vervuiling). Dat lijkt me veel efficienter maar vereist natuurlijk wat politieke moed.

      Comment


      • +1

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski

          ik vind dat eigenlijk correct

          die wagens worden gewoon gekocht voor status/aftrekbaarheid en niet voor z'n groene idee
          Idem voor Volvo T8 en bmw 40e
          Ik ook.
          Maar ook de kleinere stadswagens zoals de Clio krijgen nu een mini elektrische aandrijving op de achterwielen.
          Veel brengt dat niet bij en als ik mij niet vergis is de meerkost rond de 400€.
          Is dat ook enkel om de taksen te verminderen?
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Dat kan wel heel plezant zijn om op lage snelheid te rijden. Instant koppelboost voor kleine benzines op heel lage toeren.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Gemiddelde snelheid in stad is rond 25km/u.. hiervoor heb je geen boost nodig, je moet al tevreden zijn dat de file een beetje vooruit gaat ;-))

              Comment


              • Zo'n plugin hybride, ik heb het er niet zo mee. Twee aandrijvingen in één auto, zijn dubbel zoveel onderdelen, meer gewicht, hogere prijs, meer dingen die kapot kunnen. Als je bij zo'n hybride de brandstofmotor er uit gooit en batterijen
                in de vrijgekomen plek steekt heb je een EV met goeie range, sommigen hebben al hun prius plug-in succesvol omgebouwd.
                Doe mij maar een klein turbonaftje of een volledige EV (tesla model 3). Sommige hybrides zijn duurder dan die twee samen...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                  Laat ons hopen dat deze verouderde vervuilende dieseltechnologie zo snel mogelijk van onze wegen verdwijnt.
                  Ge koopt voor het profijt een CNG voertuig en gaat dan onder invloed van de geldhonger van de staat u laten verleiden tot zulke uitspraken. Go with the flow, anders gezegd goedgelovige mensen die nu de diesels haten.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Als je bij zo'n hybride de brandstofmotor er uit gooit en batterijen
                    in de vrijgekomen plek steekt heb je een EV met goeie range,
                    en een kar die bij de eerste bocht gewoon rechtdoor knalt omdat de voorwielen de 1200kg batterijen onder de motorkap niet kan sturen

                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                      50000 % mee eens.
                      Het is gemakkelijk alles op de overheid te steken.
                      Veel maatregelingen en stimulansen zijn dikwijls goed bedoeld. Maar het is blijkbaar steeds achterna hollen: mensen en fabrikanten vinden steeds weer 'achterpoortjes' of passen trucs toe om maatregelen te omzeilen of stimulansen zodanig te interpreteren dat het in hun voordeel uitdraait.
                      Misbruik van de letter van de wet i.p.v. zich naar de geest ervan te gedragen.

                      Maar ja, als ge dat vindt wordt ge al gauw als softie en/of naïeveling aanzien.

                      Vooral grappig als de overheid diezelfde stappen zet als al de rest.
                      Mss moet de overheid eerst eens nadenken voor ze zulke maatregelen treffen ...
                      Wie was het nu weer dat zijn Tesla verkocht heeft voor zo nen fake hybride?
                      Zij hebben de financiële middelen om net het meeste voordeel te halen uit die zaken en dat doen ze met plezier.
                      Gans die rompslomp van VAA en zo heeft dan ook niks te maken met milieu, maar gewoon de blunders van politiekers op te vangen.
                      Niet meer, niet minder.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                        en een kar die bij de eerste bocht gewoon rechtdoor knalt omdat de voorwielen de 1200kg batterijen onder de motorkap niet kan sturen
                        Duidelijk nog niet met een hybride gereden. Ik wil gerust enkele afritten opnoemen waar je bijvoorbeeld een BMW M4 naast een Porsche panamera E-hybrid mag zetten. De batterijen worden altijd zo laag mogelijk ingebouwd en gespreid om zo het zwaartepunt te verlagen. Nu dat het een fiscale trukendoos is om zo fiscaal voordeel te halen is wel waar. Maar heeft men dit destijds niet zo gepromoot? Nu willen ze iedereen weer een E-wagen laten kopen. En liefst nog op uw dak een berg ONRENDABELE zonnepanelen erbij. Ze hebben de zonnepanelen al eens belast en zullen dit met hun digitale meters nog meer gaan doen. Wel let op mijn woorden : tegen 2030 belasten ze de E-wagens kapot. Tegen dat die massaal in het straatbeeld zullen te zien zijn.

                        De trukendoos zal echter blijven bestaan en telkens er een nieuwe wet komt openen er meerdere achterpoorten. Bekijk al eens het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Dit is in hetzelfde land! En een Maatschappelijke Zetel verplaatsen duurt enkele muisklikken en een publicatie in het Staatsblad. Dat de regering bedrijfswagens duurder maken is in hun eigen vinger snijden. En 2020? Dat is dus nog 2 jaar en de politiekers draaien meer met de wind mee dan de haan op de kerktoren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                          Duidelijk nog niet met een hybride gereden. Ik wil gerust enkele afritten opnoemen waar je bijvoorbeeld een BMW M4 naast een Porsche panamera E-hybrid mag zetten. De batterijen worden altijd zo laag mogelijk ingebouwd en gespreid om zo het zwaartepunt te verlagen.
                          ik weet dat batterijen onderaan ingebouwd worden waardoor je een laag zwaartepunt hebt.
                          Als je goed had gelezen zag je dat ik reageerde op het feit dat ze in die auto de motor eruit wilden halen en de vrijgekomen ruimte volledig vullen met batterijen, en die zitten niet meer zo laag.
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

                            Als je goed had gelezen zag je dat ik reageerde op ...
                            Goed lezen? Nu vraagt ge toch echt te veel.
                            Ge moogt nog zo uw best doen om alles zo duidelijk mogelijk te formuleren... ofwel leest men de helft niet, ofwel wordt het totaal uit de context gerukt.
                            Ik kan me daar soms zo aan ergeren. (dat gecombineerd met taalfouten die men normaal niet meer maakt in het derde leerjaar, onsamenhangend gebrabbel, zinsconstructies die naam niet waardig)

                            Comment


                            • sorry, heb maar tot formuleren gelezen
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                Laat ons hopen dat deze verouderde vervuilende dieseltechnologie zo snel mogelijk van onze wegen verdwijnt.
                                Wat ga je doen met de diesel die vrijkomt bij het maken van je benzine? Terug in de grond steken?

                                Comment


                                • Zwitserland: nieuwe Cayenne diesels krijgen géén kenteken

                                  Bestaande moeten verplicht, een update krijgen

                                  And the story continues.. Je kunt ‘m gewoon kopen in Zwitserland. De Porsche Cayenne Diesel. Bij de Zwitserse RDW hoef je echter niet op een kenteken te rekenen. Dit heeft te maken met een nieuwe maatregel. Eerst even het geheugen opfrissen: de Cayenne met 3-liter dieselmotor kwam namelijk onlangs in het nieuws. De Duitse minister […]

                                  Comment


                                  • Zwitsers, bah wat een hypocriet volk. Crimineel geld aanvaarden van over heel de wereld, geen probleem. Paar vieze dieseltjes, oei da mag niet.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Zwitsers, bah wat een hypocriet volk. Crimineel geld aanvaarden van over heel de wereld, geen probleem. Paar vieze dieseltjes, oei da mag niet.
                                      Maffiosi, gebruiken ook een toilet hoor!

                                      Ps
                                      Zwitsers hebben trouwens meer last van de diesellucht, omdat deze in de dorpen, laag in de dalen tussen de bergen, langer blijft hangen, door gebrek aan wind!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate

                                        Ik denk dat je volledig verkeerd inschat hoeveel elektrische wagens verbruiken in verhouding tot andere energie-consumptie. Zo groot is dit niet. En goed, zorg eens voor een slim net. Is toch juist ideaal dan, een electrische wagen die oplaad. Maakt mij toch geen hol uit of die nu vooral oplaad tussen 3 en 4 snachts of tussen 5 en 6 smorgens? Dat valt allemaal te regelen met een slim net. Dat hij gewoon wordt opgeladen wanneer elektriciteit het goedkoopste staat (overschot). En dit eventueel zelfs terug kan afstaan als het net als de electriciteit duur is (vraag).

                                        Dus ja, electrische wagens hebben hier wellicht wel een kleine impact op, maar op de omgekeerde manier dan dat je nu denkt.

                                        Het probleem is net dat rijden ongelooflijk veel energie kost..

                                        Een gemiddeld gezin gebruikt om en bij de 3000-4000 kw/jaar

                                        200-300 km elektrisch rijden staat gelijk met 100kw..

                                        Stel dat gemiddelde aantal gereden km per jaar 20 a 30.000 is dan staat dat gelijk aan 10.000 kw

                                        Een gemiddeld gezin heeft tegenwoordig twee auto's.. dus energieverbruik per gezin stijgt naar 23.000 a 24.000 kw per jaar. Een stijging met factor 7.

                                        Nu zijn er genoeg mensen die 60 a 90.000 km per jaar doen..

                                        Daarenboven is elektriciteit op zich al een geproduceerde energievorm en vaak afkomstig uit kolen, gas...

                                        tenzij je uw dak kan volleggen met zonnepanelen met een jaarlijkse opbrengst van 25.000 kw voorzie ik toch grote problemen.
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment

                                        Working...
                                        X