In de nieuwe autowereld staat een mooi artikel met als titel: Lithium het nieuwe petroleum...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025
Collapse
X
-
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenNoorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025
Vanaf 2025 zouden In Noorwegen geen auto’s op benzine of diesel meer mogen worden verkocht. Daarover hebben de Progressieve Partij en haar coalitiegenoten een akkoord bereikt.
Het akkoord maakt deel uit van een nieuw energieplan en is opvallend opdat Noorwegen economisch heel erg afhankelijk is van de export van olie.
Dat belet het land dus niet om drastische maatregelen te nemen. Op dit moment rijdt een kwart van de Noren al met een elektrische auto, maar tegen 2025 zijn diesel- en benzinewagens in het Scandinavische land dus uit den boze.
De overheid rekent op de steun van autoproducenten om het doel om binnen tien jaar enkel nog emissieloze auto’s te verkopen te realiseren. Noorwegen is het eerste land wereldwijd met een ban op diesel- of benzinewagens.
Bron: Het Nieuwsblad
Nederland 2025
Noorwegen 2030
Oostenrijk 2020
Indië 2030
Duitsland 2030 (of 2036)
Californië 2030
Maar zoals al eerder gezegd iets van soep en heetHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
En voor zij die denken dat het allemaal op te lossen zal zijn door PV op het dak en een laadstation voor de deur, wat met zij die in een flatgebouw leven of zij die in een stad leven waar je niet kunt parkeren voor de deur... die mogen geen wagens meer hebben dan,...ook een oplossing voor het fileprobleem
Neen zolang er geen drastische daling van de laadtijd komt zal elektrisch rijden maar voor een beperkt deel van het wagenpark een volwaardig vervangend alternatief zijn.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenJe komt achter met je nieuws hé Jocar was: hier een paar weken geleden al ter sprake gebrachtEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk lees niet elk topic hé 96 en dit is in het nieuws momenteel, anders moet je geen topics aanmaken en alles in eentje schrijven.maar als jij in De kilometerheffing post nr 503 maakt en mijn lijstje staat erin als post nr 502 is de kans toch wel reëel dat je het wel zult gelezen hebben
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenbinnen dit een x-aantal jaar staat er naast onze boiler, warmtepomp, zonneboiler, ... nog een nieuw apparaat: een accu ter grootte van een boiler. Hiermee zal je de opgewekte electriciteit kunnen opslagen en je wagen ermee s avonds opladen. Elon Musk heeft toch een bedrijf die zich hiermee bezig houdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenNatuurlijk lees jij niet allesmaar als jij in De kilometerheffing post nr 503 maakt en mijn lijstje staat erin als post nr 502 is de kans toch wel reëel dat je het wel zult gelezen hebben
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenNiet gelezen, mijn post 503 was trouwens een reply op een quote van juanoHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenWaterstof is en blijft dus de toekomst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenMaar dus dat topic had je wel gelezenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDat topic heeft niks met dit hier te maken, er zijn wel meer topics die mekaar overlappen. Snap uw opmerking dus niet goed, zo kan je dan in elk topic mekkerenen dat mekkeren was er enkel maar naar aanleiding van jou statement dat je dat niet had gelezen omdat je niet elk topic leest (terwijl je dus nog in dat topic gepost had nadat we over het verkoopsverbod geschreven hadden als antwoord op iets dat gepost was voor we begonnen over dat verkoopsverbod)*
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk lees niet elk topic hé 96 en dit is in het nieuws momenteel, anders moet je geen topics aanmaken en alles in eentje schrijven.
*en het dus leuk is om jou op je paard te krijgen door je te kunnen pakken op zoietsHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenover de zp, wij zouden - dieproodsocialitisch - de stroom van de zp die we overal gaan leggen moeten delen met de apartementbewoners
enkel jammer dat ik niet in een appartement woon
had anders graag wel meegenoten van jouw zp...
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenbinnen dit een x-aantal jaar staat er naast onze boiler, warmtepomp, zonneboiler, ... nog een nieuw apparaat: een accu ter grootte van een boiler. Hiermee zal je de opgewekte electriciteit kunnen opslagen en je wagen ermee s avonds opladen. Elon Musk heeft toch een bedrijf die zich hiermee bezig houdt.
Een Tesla laden vraagt een 80 kWh.
Je zal dus veel batterijen nodig hebben om een zekere opslaghoeveelheid te kunnen waarborgen.
Prijs voor een modaal gezin niet te overzien.
En dan zijn de batterijen nog leeg.
Hoe je het ook draait of keert, het net zal in staat moeten zijn om deze stroom te leveren, doorheen dag en nacht.
Volgens een prof.ir. aan de vub voldoet ons huidig net....?
Maar niemand weet hoe onze elektr. voorradig zal zijn binnen 10, 20,... jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenMijn opmerking was in feite dat we een paar weken geleden hier al over bezig geweest waren in een ander topic en daar vlug tot de conclusie gekomen waren dat de soep je weet wel héen dat mekkeren was er enkel maar naar aanleiding van jou statement dat je dat niet had gelezen omdat je niet elk topic leest (terwijl je dus nog in dat topic gepost had nadat we over het verkoopsverbod geschreven hadden als antwoord op iets dat gepost was voor we begonnen over dat verkoopsverbod)
**en het dus leuk is om jou op je paard te krijgen door je te kunnen pakken op zoiets
Last edited by Jocar; 05/06/2016, 21:01.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
ik zal beginnen denken dat de elektrische wagen doorbreekt de dag dat ik een modale Belg in zijn spaarrekening zie putten om een Leaf te kopen. Tot nu zie ik hier enkel de Nissan-dealer van mijn gemeente er mee rondrijden .
Idem met Zoe van de watermaatschappij en de scooter van de Renault-dealer.
Comment
Comment