Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025
EN,op verschillende ev's is dit al jaaaaren standaard.
en toch horen ze ze niet.....
tegen selectief doof bestaat geen geluid
oortjes uit en smartfhone's weg zou vaak al veel helpen.
Altijd die bullshit over dat geluid, een auto met brandstof motor maakt bij lage snelheden ook bijna geen geluid.
Het enige wat je bij lage snelheden hoort is het geluid van de banden en dat is gelijk bij brandstofmotoren, hybrides en elektrische auto's.
Fietsen zijn op dat vlak dan een stuk gevaarlijker, want die hoor je echt niet.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vanaf 50 per uur zijn het inderdaad voornamelijk de banden die je hoort.
Veel hangt echter ook af van het wegdek.
Beton, wat men graag gebruikt in België, geeft wel heel veel lawaai. In Nederland zijn wagens op snelwegen veel stiller door de zoab. Valt heel hard op als ik met de MX-5 open rij en er komt iemand me voorbij. Zeker als dat zo'n dikke SUV met zeer brede banden is als een X5 of zo. Verschrikkelijk snerpend geluid dan.
Ze zouden beter wat stillere banden verplichten. Maar ja, danheb je weer slechtere grip, of meer aquaplaning of zo.
Oortjes vind ik geen probleem. Als ik ga joggen hoor ik auto's van ver komen, inderdaad door de banden.
De gesloten hoofdtelefoons houden veel meer geluid tegen. Dat zou men beter niet in het verkeer gebruiken.
Altijd die bullshit over dat geluid, een auto met brandstof motor maakt bij lage snelheden ook bijna geen geluid.
Het enige wat je bij lage snelheden hoort is het geluid van de banden en dat is gelijk bij brandstofmotoren, hybrides en elektrische auto's.
Fietsen zijn op dat vlak dan een stuk gevaarlijker, want die hoor je echt niet.
voila ,eindelijk iemand die zijn oren openhoud,begon al te denken dat ik de enige was.
ik blijf het een kinderachtige pampermaatregel vinden van een stel overbetaalde uitgerangeerde politiekers die veel te veel betaald worden,(en anders niets te doen hebben?)
wat gaat het volgende zijn?alle donkere kleuren verbieden?aja,die zie je ook moeilijker in het donker dan wit....
precies of er geen belangrijker problemen op de agenda staan.
Tja, ik vind dat toch geen bullshit. Ik heb mij al een paar keer goed verschrokken met zo'n elektrische auto die ik niet hoorde aankomen, en mijn oren waren open. Geldt uiteraard ook voor de vliegende fietsers tegenwoordig
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Tja, ik vind dat toch geen bullshit. Ik heb mij al een paar keer goed verschrokken met zo'n elektrische auto die ik niet hoorde aankomen, en mijn oren waren open. Geldt uiteraard ook voor de vliegende fietsers tegenwoordig
zeker dat het geen supergeisoleerde luxewagen was met een mastodont van een v8 in bv?,t'is niet omdat je ze niet hoort dat het per definitie electrisch is.
de fietser/voetganger is de zwakke weggebruiker,het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de bestuurder oplettend te zijn.
massa's investeringen worden gedaan om het geluid de beperken,in test lees je vaak,geluidsisolatie kan beter,en als we dan iets stil hebben ,dan moet het lawaai maken?????
eigelijk zou elke ev rijder toeterend door de zone 30 moeten rijden,eens zien wat ze eerst beu zijn,stilte of lawaai.
en ik ben in deze niet partijdig,ik rij(meestal) rond met geluid.
dus ik vind het klinkklare onzin,en pesterijen van nutteloze politiekers.dat ze zich bezig houden met belangrijke zaken.(in de veronderstelling dat er bekwame tussenzitten)
over die vliegende fietsers wil ik het zelfs ni eens hebben,geluid of ni wanneer je een groepje wielerterroristen tegenkomt kan je ook maar beter maken da je wegkomt,die lappen alle regels(zoals voorang van r bv) aan hun laars
zeker dat het geen supergeisoleerde luxewagen was met een mastodont van een v8 in bv?,t'is niet omdat je ze niet hoort dat het per definitie electrisch is.
de fietser/voetganger is de zwakke weggebruiker,het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de bestuurder oplettend te zijn.
massa's investeringen worden gedaan om het geluid de beperken,in test lees je vaak,geluidsisolatie kan beter,en als we dan iets stil hebben ,dan moet het lawaai maken?????
eigelijk zou elke ev rijder toeterend door de zone 30 moeten rijden,eens zien wat ze eerst beu zijn,stilte of lawaai.
en ik ben in deze niet partijdig,ik rij(meestal) rond met geluid.
dus ik vind het klinkklare onzin,en pesterijen van nutteloze politiekers.dat ze zich bezig houden met belangrijke zaken.(in de veronderstelling dat er bekwame tussenzitten)
over die vliegende fietsers wil ik het zelfs ni eens hebben,geluid of ni wanneer je een groepje wielerterroristen tegenkomt kan je ook maar beter maken da je wegkomt,die lappen alle regels(zoals voorang van r bv) aan hun laars
Ik zeg ook nergens dat ze het moeten verplichten hé André. Die onbekwame politici met hun wedloop naar kiezers laten mij echt ijskoud
Maar vanuit veiligheidsstandpunt gezien vind ik het wel geen overbodige luxe om deze (mogelijke) optie (?) aan te vinken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik hoop wel dat er hier niet al te veel electrische wagens op dat moment binnen stonden in Stavanger, want de brandweer gaat wel serieus wat werk hebben
Ik hoop wel dat er hier niet al te veel electrische wagens op dat moment binnen stonden in Stavanger, want de brandweer gaat wel serieus wat werk hebben
In Nederland, waar veel meer plug-in hybride en elektrische auto’s rijden dan bij ons, is de brandweer al goed op de hoogte van hoe je een batterijbrand best blust. En dat gebeurt op een behoorlijk radicale manier.
Als je zo een Tesla moet blussen ben je klaar... en als er zo een paar tientallen tegelijk hebt helemaal.
In Nederland, waar veel meer plug-in hybride en elektrische auto’s rijden dan bij ons, is de brandweer al goed op de hoogte van hoe je een batterijbrand best blust. En dat gebeurt op een behoorlijk radicale manier.
Als je zo een Tesla moet blussen ben je klaar... en als er zo een paar tientallen tegelijk hebt helemaal.
Geen idee. Zag het al voorbij komen op FB waar iedereen het over EV's had, maar daar stond ook ergens iets van iemand tussen dat het nen oude diesel was die als eerste was gaan branden. Op zich allemaal al heel erg, maar als daar een paar tientallen EV's tussen staan is het daar wel een fiasco. En de kans is groot dat daar toch een aanzienlijk deel gaan tussen staan. Zelfs al sprake van instortingsgevaar.
Geen idee. Zag het al voorbij komen op FB waar iedereen het over EV's had, maar daar stond ook ergens iets van iemand tussen dat het nen oude diesel was die als eerste was gaan branden. Op zich allemaal al heel erg, maar als daar een paar tientallen EV's tussen staan is het daar wel een fiasco. En de kans is groot dat daar toch een aanzienlijk deel gaan tussen staan. Zelfs al sprake van instortingsgevaar.
Benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer ze EV-s gaan verbieden in ondergrondse parkings...
The cause is unknown and under investigation, but local police said they were notified at about 3:30 p.m. that an electric car was on fire in the parking garage. Norway has the most electric vehicles on the road per capita in the world.
Geen idee of er een verbod op 'mag' komen, want dat gaat alweer een rem geven op het uitrollen van EV's. En ze willen net het omgekeerde bereiken. Mss allemaal branddekens tussen de plaatsen hé en als er ene in brand vliegt dat die allemaal zakken
Geen idee of er een verbod op 'mag' komen, want dat gaat alweer een rem geven op het uitrollen van EV's. En ze willen net het omgekeerde bereiken. Mss allemaal branddekens tussen de plaatsen hé en als er ene in brand vliegt dat die allemaal zakken
Ik vind het vooral zeer erg voor het milieu... dat kan eveneens niet goed zijn voor het klimaat zo een auto die je met moeite geblust krijgt. Toch iets om als milieubewuste burger ernstig bezorgd over te zijn.
Comment