Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Weer een manier om in het nieuws te komen...
    Totaal ongeloofwaardig in Europa, er zal altijd een land overblijven die gelukkig zal zijn om alle bestellingen over te nemen, en het exporteren van wagens wordt een toffe (gouden) job !
    Voor de Belgische automobielsector zou dit de doodsteek betekenen, de concessies verdienen nu al amper genoeg om hun teams te betalen.
    Met mijn pet gooien, dat kan ik ook...
    Last edited by guyugy; 07/07/2017, 17:41.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
      Weer een manier om in het nieuwe te komen...
      Totaal ongeloofwaardig in Europa, er zal altijd een land overblijven die gelukkig zal zijn om alle bestellingen over te nemen, en het exporteren van wagens wordt een toffe (gouden) job !
      Voor de Belgische automobielsector zou dit de doodsteek betekenen, de concessies verdienen nu al amper genoeg om hun teams te betalen.
      Met mijn pet gooien, dat kan ik ook...
      Lol, zien ze op diverse eilanden in Griekenland al elektrisch rijden. De ezel is daar soms nog maar net uit het straatbeeld verdwenen wat wil zeggen dat ze uitzonderingsmaatregelen moeten nemen op vele eilanden.

      Vraag me dan ook af waar ze met die miljoenen wagens gaan blijven? Naar de groote vuilbak in Afrika dan maar weer zeker?

      Moet mij toch nog eens dringend een RS3 of SQ5 aanschaffen denk ik. Ga ik het langste plezier van hebben tot in Griekenland toe. Lol!


      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Dringend is het niet, jij hebt tot 2034 ;-)) om er een te kopen
        Maar zulke uitlatingen zijn wel van aard om de mensen te laten beslissen dat ze geen geld meer steken in een nieuwe wagen, de oude zal wel nog een hele tijd dienst doen.
        Dan zal Tommelein zich afvragen hoe het komt dat de verkoop niet meer aantrekt...
        Of zou Tommelein een pak Tesla aandelen gekocht hebben ?
        Wat een klucht zeg... Ziet hij niet dat het Noors model niet geldt voor België ?

        Comment


        • 15 jaar langer, maar toch

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Wat had je gedacht van Nicolas Hulot ?
            Als radicaal ecologist heeft hij niet eens overlegd met de constructeurs... zo blijft hij zeker gelijk te hebben.

            Deze soort kreten kan op korte termijn een nadelig effect hebben op de verkoop van wagens omwille van de kwaliteit van de productie van de laatste decennia die sterk verbeterd is. Er zullen waarschijnlijk vele mensen zijn die hun volgende aankoop uitstellen in afwachting dat de situatie uitklaart. Ben zelf in het geval : mijn SUV (diesel euro4) is 8 jaar oud en letterlijk als nieuw met zijn 110.000 km. Een vervanging dringt zich niet op, mijn twee vorige wagens waren respectievelijk 17/13 jaar oud, met telkens een kilometrage van 170.000 km (simultaan gebruik), ze werden vervangen omdat ik zin in iets anders had, niet uit noodzaak. In een onzekere context voel ik mijn niet geneigd om te springen op een electrische wagen.
            Ik heb trouwens nog een back-up met met mijn (benzine) cabrio, en voor Brussel kan mijn oldtimer (43 jaar oud) nog dienst doen ;-)) .
            Last edited by guyugy; 07/07/2017, 19:44.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

              Lol, zien ze op diverse eilanden in Griekenland al elektrisch rijden. De ezel is daar soms nog maar net uit het straatbeeld verdwenen wat wil zeggen dat ze uitzonderingsmaatregelen moeten nemen op vele eilanden.

              Vraag me dan ook af waar ze met die miljoenen wagens gaan blijven? Naar de groote vuilbak in Afrika dan maar weer zeker?

              Moet mij toch nog eens dringend een RS3 of SQ5 aanschaffen denk ik. Ga ik het langste plezier van hebben tot in Griekenland toe. Lol!
              Ik was laatst op Ischia. De flikken reden daar rond met een Renault Zoe. Niet onlogisch gezien de grootte van het eiland. En laat Griekenland nu net zo goed best wat eilanden hebben. De vraag over die miljoenen auto's: kijk eens op een willekeurig autokerkhof / autosloop?

              Comment


              • In afrika zijn dat ook bijna enkel de oerdegelijke japanners. Wij hebben hier veel meer koekblikken per inwoner..
                k zie ze daar nog niet rondrijden met onze afgedankte citroen c3'tjes.. en die moderne elektronische brol kunnen ze daar niet rijdend houden vrees ik.

                Comment


                • Zo fragiel zijn onze huidige auto's niet : enkele decennia terug kon je van Brussel tot in Oostende niet rijden zonder stilgevallen wagens aan de kant te zien. Nu zijn de pechwagen van TW uit het landschap verdwenen, ook omdat er meestal geen hulp meer ter plaats kan geboden worden, er moet worden getakeld.
                  Met wat wij nog vragen van ons materiaal slijten de wagens niet meer, ook daarom is het vrij gevaarlijk voor de automobielsector de bevolking te laten denken dat het de moeite niet meer is van wagen te veranderen. Zo kan de hele sector instorten...en zou er toch geen verbetering komen wat de luchtvervuiling betreft.
                  Last edited by guyugy; 08/07/2017, 11:31.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

                    Ik was laatst op Ischia. De flikken reden daar rond met een Renault Zoe. Niet onlogisch gezien de grootte van het eiland. En laat Griekenland nu net zo goed best wat eilanden hebben. De vraag over die miljoenen auto's: kijk eens op een willekeurig autokerkhof / autosloop?
                    Goh, er moet nog heel veel veranderd binnen Europa willen ze het echt allemaal ecologisch gaan aanpakken, "onze mobiliteit".
                    Ischia is geen Grieks eiland natuurlijk en zal met niets te vergelijken zijn maar toch zijn (sommige) Grieken zich daar ook wel van bewust dat het anders moet. Op Tilos bvb starten ze binnenkort met hun eigen autonome zonne- en windenergie en is het eerste Middelandse zee-eiland dat volledig op duurzame energie zal draaien. Daar waar ze vroeger elektriciteit van Kos kregen, gaan ze nu hun energie aan Kos leveren. Dit allemaal dankzij een project van 15 miljoen euro, uiteraard gefinancierd door de Europese Unie...
                    Langs de andere kant, bij ons op het eiland is het gemiddeld "wagenpark" minder dan het Euro4-norm. Enkele jaren geleden hadden ze een wrakken-premie in voegen gebracht maar die heeft gefaald, ook dankzij de Europes Troika.
                    Om maar te zeggen dat het allemaal niet zo eenvoudig zal liggen om onze voertuig hier in Europa allemaal zomaar tegen 2030/2040?bvb te laten doen verdwijnen en ons met zogezegde ecologisch voertuigen te laten rondrijden.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Een full electrische wagen zal wegens de batterijen nooit ecologisch zijn, maar dat wordt in alle talen verzwegen om de mode-effect niet te kelderen.
                      Een politieker heeft maar één doel : herkozen worden en hiervoor is propaganda vereist ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Een full electrische wagen zal wegens de batterijen nooit ecologisch zijn, maar dat wordt in alle talen verzwegen om de mode-effect niet te kelderen.
                        Een politieker heeft maar één doel : herkozen worden en hiervoor is propaganda vereist ...
                        Explain.
                        Het milieu-gewijs, gezien terugverdien-effect van 2-3 jaar is ecologisch gezien niet genoeg? Er zullen altijd extremisten zijn he. Als je volledig ecologisch wilt zijn moet je maar te voet gaan.

                        Comment


                        • Ja, dat is de bedoeling van de ecologisten... wel zouden de fietsen toegelaten worden, ondanks de zware voetdruk van de fietsenfabrieken ;-)) en van de batterijen van de vele electrische fietsen !!
                          Last edited by guyugy; 08/07/2017, 14:46.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Een full electrische wagen zal wegens de batterijen nooit ecologisch zijn, maar dat wordt in alle talen verzwegen om de mode-effect niet te kelderen.
                            Een politieker heeft maar één doel : herkozen worden en hiervoor is propaganda vereist ...
                            Elektriciteit is sowieso niet ecologisch, hoe je het ook draait of keert. Als je ziet welke bedragen er voor het ogenblik uitgegeven worden aan windparken op zee wereldwijd... nooit of te nooit is dat (ecologisch) terug verdienbaar. En binnen 25 jaar beginnen ze al opnieuw...van een win-win situatie gaan ze mij toch nog eens moeten overtuigen.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • De windparken zijn gewoon platte commerce... na 25 jaar zijn ze afgelost.. en versleten. Dan kunnen nieuwe geleverd worden... capito ??

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                De windparken zijn gewoon platte commerce... na 25 jaar zijn ze afgelost.. en versleten. Dan kunnen nieuwe geleverd worden... capito ??
                                Ja dat schrijf ik ook hé...en ook wel goed voor de werkgelegenheid nu natuurlijk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • De kerncentrales zijn gewoon platte commerce... na 30-40 jaar zijn ze afgelost.. en versleten. Dan kunnen nieuwe geleverd worden... capito ??

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                    Ja dat schrijf ik ook hé...en ook wel goed voor de werkgelegenheid nu natuurlijk.
                                    Met dit verschil dat wij nog niet de ware prijs van de windparken kennen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      De kerncentrales zijn gewoon platte commerce... na 30-40 jaar zijn ze afgelost.. en versleten. Dan kunnen nieuwe geleverd worden... capito ??
                                      Ze zijn niet versleten, nog niet na 40 jaar. En ze blijven produceren na hun afschrijving. Wel verklaren de ecologisten dat ze moeten stoppen... wat ook nog verder zal uitgesteld worden omdat wij in se geen werkbare alternatief hebben

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                        Ze zijn niet versleten, nog niet na 40 jaar. En ze blijven produceren na hun afschrijving. Wel verklaren de ecologisten dat ze moeten stoppen... wat ook nog verder zal uitgesteld worden omdat wij in se geen werkbare alternatief hebben
                                        Niet alleen ecologisten. Het lag al lang vast dat ze dicht moeten. Ze zijn zeker versleten.
                                        Het grootste probleem is dat NIEMAND hier in de politiek een toekomstvisie heeft. Alles is maar wat aanmodderen. Het ligt al lang vast dat ze dicht gaan maar investeert niet in alternatieven. Dus plots, "ohow, hoe kan dat, nu moeten we ze wel langer open houden". Tot drie maal toe. Van mij apart gooien ze die plat en plaatsen ze nieuwe kerncentrales, mij ook goed. Ik ben zeker niet tegen kernenergie. Maar het moet wel veilig blijven. En de winst er van moet niet allemaal naar Frankrijk gaan. Belgische overheid laat zich gewoon doen door multinationals, dat is het probleem.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                          Niet alleen ecologisten. Het lag al lang vast dat ze dicht moeten. Ze zijn zeker versleten.
                                          Het grootste probleem is dat NIEMAND hier in de politiek een toekomstvisie heeft. Alles is maar wat aanmodderen. Het ligt al lang vast dat ze dicht gaan maar investeert niet in alternatieven. Dus plots, "ohow, hoe kan dat, nu moeten we ze wel langer open houden". Tot drie maal toe. Van mij apart gooien ze die plat en plaatsen ze nieuwe kerncentrales, mij ook goed. Ik ben zeker niet tegen kernenergie. Maar het moet wel veilig blijven. En de winst er van moet niet allemaal naar Frankrijk gaan. Belgische overheid laat zich gewoon doen door multinationals, dat is het probleem.
                                          Koop dan toch gewoon aandelen van Suez SA, voor 16.17 euro (+15 euro kosten) heb je er één en krijg je jaarlijks één dividend van 0.65 euro (bruto) + zit de winst iets meer in België (zo'n 30% zat al in België)

                                          Bovendien mag je al gratis binnen op de jaarlijkse algemene vergadering in Parijs en er zelfs een schriftelijk voorstel doen.

                                          Wel oppassen dat andere aandeelhouders de kernafval, niet in uw tuin willen stoppen, zoals in Retie -Mol

                                          Bij Poetin mag je dat allemaal niet

                                          Google Finance provides real-time market quotes, international exchanges, up-to-date financial news, and analytics to help you make more informed trading and investment decisions.



                                          Comment

                                          Working...
                                          X