Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Als de auto niet thuis is, dan staat die elders op te laden hé.
    Ten tweede, de tijd dat iedereen een auto koopt en heeft gaat ook veranderen. We zullen veel makkelijker auto's huren of delen.

    De gemiddelde belgische auto doet 15.000km per jaar, en wordt gedurende ca 1h per dag gebruikt. Dat is amper 4%...
    Dat moet toch efficienter kunnen.

    Als die Tesla aan <50k er echt komt, dan gaat die ook een groot succes hebben.
    Ben er van overtuigd dat de Noren er in gaan slagen.
    En als je in 2035 door Noorwegen wil rijden, zal het moeilijk worden om benzine te vinden (even moeilijk als nu een laadpaal in België)

    Comment


    • #42
      De Noren betalen dan ook nu al peanuts voor elektriciteit , ook geen turteltaks ,boven op een andere taks ,boven op een ...............

      Comment


      • #43
        straf dat een land zoiets doorvoert terwijl ze zelf de grootste olie- en gasleverancier zijn van europa. Ze kunnen nu met geld gooien net omwille van die verkoop.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          straf dat een land zoiets doorvoert terwijl ze zelf de grootste olie- en gasleverancier zijn van europa. Ze kunnen nu met geld gooien net omwille van die verkoop.
          Het gaat nochtans al een aantal maanden niet goed met de olie-industrie in Noorwegen. (niet enkel daar natuurlijk).
          Zweedse vrienden van ons hun kinderen werkten beiden in Noorwegen dankzij de olie. Jammer genoeg hebben ze werk moeten zoeken in Zweden aan een veel kleiner loon dan dat ze gewoon waren.
          Het kan snel keren.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #45
            olie heeft lang te duur gestaan en dat is nu serieus overgecorrigeerd. Dat kan enkel maar terug naar boven klimmen in de toekomst. Maar ze hebben wel ondertussen een serieus kapitaal opgebouwd waarmee ze de toekomstige generaties willen sponsoren. 900 miljard of zo? Kan mis zijn in het bedrag, maar het was toch al een groot bedrag dat ze daarmee bijeen gespaard hebben.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              straf dat een land zoiets doorvoert terwijl ze zelf de grootste olie- en gasleverancier zijn van europa. Ze kunnen nu met geld gooien net omwille van die verkoop.
              Dat is nu net het straffe eraan. Heeft Noorwegen veel hernieuwbare energie ook?

              Een gunstige evolutie. Ik hou mijn hart wel al vast, al wij hier in 2025 ook elektrisch gaan rijden wordt de kernuitstap wellicht nogmaals uitgesteld.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

              Comment


              • #47
                Zoiets gaat nooit in één stap hé.

                Zelfs als er vanaf 2025 geen brandstofauto's meer verkocht worden, dan duurt het nog minstens 20 jaar eer alle auto's electrisch rijden, en je terug bij de apotheker je benzine mag gaan kopen.
                Een auto leeft makkelijk 15 jaar, dus in het allersnelste scenario schakelen er per jaar 6-7% van de auto's om.

                Denken in oplossingen ipv problemen helpt!

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Dat is nu net het straffe eraan. Heeft Noorwegen veel hernieuwbare energie ook?

                  Een gunstige evolutie. Ik hou mijn hart wel al vast, al wij hier in 2025 ook elektrisch gaan rijden wordt de kernuitstap wellicht nogmaals uitgesteld.

                  hun eigen energievoorziening is voor iets meer dan 60% duurzaam. Maar het geld daarvoor komt dus uit de verkoop van gas en olie. En dat wringt wat bij mij. Ze meten zich een heel groen imago aan, maar langs de andere kant verdienen ze grof geld met helemaal geen duurzame producten.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #49
                    als wij in belgie geen brandstof moeten importeren (t is nu niet dat wij zelf veel naft oppompen hé), dan zullen we gewoon energie importeren.
                    wat we besparen op het ene (naft/diesel import) gaan we uitgeven aan het andere (energie).
                    alleen is energie makkelijker te transporteren dan brandstof. geen tankwagens meer, minder files.

                    zonne-energie moet meer benut worden, als je uren in de file staat, verbruikt een electra wagen niks, en kan die wel opladen.
                    autos lichter maken, minder luxe, betere isolatie (minder verwarming of airco nodig)...

                    en voor de overgang zijn er genoeg CO2 neutrale biobrandstoffen (plantaardige olie als biodiesel voor vrachtwagens, ethanol/methanol voor personenwagens en je kan nog eens meer vermogen ontwikkelen ook ipv die vuile dino naft)
                    CNG is er ook nog.

                    mogelijkheden genoeg, de dieselwagen zal iets zijn dat onze kinderen in de geschiedenislessen zullen zien
                    Last edited by andydv; 07/06/2016, 12:33.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                      als wij in belgie geen brandstof moeten importeren (t is nu niet dat wij zelf veel naft oppompen hé), dan zullen we gewoon energie importeren.
                      wat we besparen op het ene (naft/diesel import) gaan we uitgeven aan het andere (energie).
                      alleen is energie makkelijker te transporteren dan brandstof. geen tankwagens meer, minder files.

                      zonne-energie moet meer benut worden, als je uren in de file staat, verbruikt een electra wagen niks, en kan die wel opladen.
                      autos lichter maken, minder luxe, betere isolatie (minder verwarming of airco nodig)...

                      en voor de overgang zijn er genoeg CO2 neutrale biobrandstoffen (plantaardige olie als biodiesel voor vrachtwagens, ethanol/methanol voor personenwagens en je kan nog eens meer vermogen ontwikkelen ook ipv die vuile dino naft)
                      CNG is er ook nog.

                      mogelijkheden genoeg, de dieselwagen zal iets zijn dat onze kinderen in de geschiedenislessen zullen zien
                      ik blijf verwarmen op mazout.... zal niet ver moeten gaan zoeken voor diesel dan.....

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        als wij in belgie geen brandstof moeten importeren (t is nu niet dat wij zelf veel naft oppompen hé), dan zullen we gewoon energie importeren.
                        wat we besparen op het ene (naft/diesel import) gaan we uitgeven aan het andere (energie).
                        alleen is energie makkelijker te transporteren dan brandstof. geen tankwagens meer, minder files.

                        zonne-energie moet meer benut worden, als je uren in de file staat, verbruikt een electra wagen niks, en kan die wel opladen.
                        autos lichter maken, minder luxe, betere isolatie (minder verwarming of airco nodig)...

                        en voor de overgang zijn er genoeg CO2 neutrale biobrandstoffen (plantaardige olie als biodiesel voor vrachtwagens, ethanol/methanol voor personenwagens en je kan nog eens meer vermogen ontwikkelen ook ipv die vuile dino naft)
                        CNG is er ook nog.

                        mogelijkheden genoeg, de dieselwagen zal iets zijn dat onze kinderen in de geschiedenislessen zullen zien
                        je vergeet daar nog iets...de transportsector zal iets zijn dat onze kinderen in de geschiedenislessen zullen zien, met al die zelfrijdende voertuigen. Eens dat dat op punt staat gaan er gewoon zelfrijdende containers van plaats a naar b, geen vrachtwagens meer nodig.

                        brandstof voor een oldtimer zal dan niet schaars maar wel duur worden.

                        Wat ik me afvraag is wat ze doen met de 2e hands markt en met de recyclage van al die batterijen, als je ziet hoe die landen zoals India en China nu reeds zoveel vervuiling hebben door witgoed en multimedia afval.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                        Comment


                        • #52
                          En op wat rijden die containers dan? Dat blijft transport he, of daar nu ne chauffeur in zit of niet.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            En op wat rijden die containers dan? Dat blijft transport he, of daar nu ne chauffeur in zit of niet.
                            die containers rijden dan op elentriek of waterstof, als die batterij leeg is rijden die naar een station (zoals een stofzuiger of grasmaaier momenteel al) om bij te laden of een batterij te wisselen en rijden ze weer verder. Allemaal geautomatiseerd.
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                              die containers rijden dan op elentriek of waterstof, als die batterij leeg is rijden die naar een station (zoals een stofzuiger of grasmaaier momenteel al) om bij te laden of een batterij te wisselen en rijden ze weer verder. Allemaal geautomatiseerd.
                              ja, en ze stoppen nergens meer om illegalen op te laden.
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                ja, en ze stoppen nergens meer om illegalen op te laden.
                                die waren toch al aan het terugkeren want ze zijn woedend op de ongelovigen!

                                HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                  je vergeet daar nog iets...de transportsector zal iets zijn dat onze kinderen in de geschiedenislessen zullen zien, met al die zelfrijdende voertuigen. Eens dat dat op punt staat gaan er gewoon zelfrijdende containers van plaats a naar b, geen vrachtwagens meer nodig.

                                  brandstof voor een oldtimer zal dan niet schaars maar wel duur worden.

                                  Wat ik me afvraag is wat ze doen met de 2e hands markt en met de recyclage van al die batterijen, als je ziet hoe die landen zoals India en China nu reeds zoveel vervuiling hebben door witgoed en multimedia afval.
                                  1 woord: Umicore
                                  Zoek daar eens wat over op. Hebben paar jaar terug enorm geïnvesteerd in processen voor recyclage van batterijen. Denk zelf dat Renault-Nissan een partnership daar mee heeft aangegaan voor hun oude 'lease' batterijen.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                    die waren toch al aan het terugkeren want ze zijn woedend op de ongelovigen!

                                    http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...ropeanen.dhtml
                                    ze moeten toch ook terugkeren? Er gaan ook containers de andere richting uit hé
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      die containers rijden dan op elentriek of waterstof, als die batterij leeg is rijden die naar een station (zoals een stofzuiger of grasmaaier momenteel al) om bij te laden of een batterij te wisselen en rijden ze weer verder. Allemaal geautomatiseerd.
                                      Dat bestaat inderdaad al op kleinere schaal weliswaar op de moderne containerterminals bv. in Rotterdam die recent zijn opengegaan (RWG/APMT2) of de nieuwe containerterminal in Long Beach in Californie die in april open is gegaan, daar rijdt allemaal vanzelf om containers in en uit te stacken zonder chauffeur en als de batterij leegraakt, rijdt dat ding zelf naar een oplaadstation of wordt de batterij automatisch omgewisseld. Daar komt in wezen geen mens meer aan te pas.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #60
                                          Dat Bartje maar blijft verder dromen.

                                          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X