Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vroeger as het positief als je je huis electrisch verwarmde, nu wordt je de duivel aangedaan.
    Electrisch rijden is ooo zooo goed voor het milieu en alle andere schone liedjes maar als het op verwarmen van je huis aankomt is den elentriek plots een milieukiller. Weer één of andere ballon die ze volop aan het oplaten zijn die plots gaat ontploffen en die héél veel mensen in hunne geldbeugel gaan voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
      Vroeger as het positief als je je huis electrisch verwarmde, nu wordt je de duivel aangedaan.
      Electrisch rijden is ooo zooo goed voor het milieu en alle andere schone liedjes maar als het op verwarmen van je huis aankomt is den elentriek plots een milieukiller. Weer één of andere ballon die ze volop aan het oplaten zijn die plots gaat ontploffen en die héél veel mensen in hunne geldbeugel gaan voelen.
      Dingen elektrisch doen heeft een rendement van 98%. Een verbrandings motor heeft een rendement van nog geen 40%. Uiteraard wordt elektriciteit dan verkozen. Alleen moet je zien dat je op de juiste wijze elektriciteit maakt, anders is het een stap achteruit.

Qua verwarming mag elektrisch nog steeds, aan de hand van een warmtepomp. Daarmee haal je een drie maal hoger rendement, waarmee je de energie de-efficiëntie van de elektriciteitcentrales opheft. Met oude accumulatoren heb je dat niet, waardoor je eigenlijk 3 maal zoveel energie gebruikt als bij een installatie op gas. Is dus niet meer dan logisch dat je niet meer mag verwarmen met gewone elektrische elementen.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Vroeger as het positief als je je huis electrisch verwarmde, nu wordt je de duivel aangedaan.
        Vroeger verwarmden we met hout, en daarna met steenkool. De verlichting was vroeger met kaarsen, dan op een bepaald moment met gas, en pas daarna op elektriciteit. Vroeger hadden we enkel gloeilampen, maar LEDs verbruiken nu eenmaal minder. Enzovoort. Dat noemen ze voortschrijdend inzicht en technologische vooruitgang. Vroeger was het inderdaad anders. Maar daarom niet beter. Of bel jij ook nog met een telefoon met kiesschijf en zoek je een adres ook nog op in de gedrukte Gouden Gids?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          Vroeger verwarmden we met hout, en daarna met steenkool. De verlichting was vroeger met kaarsen, dan op een bepaald moment met gas, en pas daarna op elektriciteit. Vroeger hadden we enkel gloeilampen, maar LEDs verbruiken nu eenmaal minder. Enzovoort. Dat noemen ze voortschrijdend inzicht en technologische vooruitgang. Vroeger was het inderdaad anders. Maar daarom niet beter. Of bel jij ook nog met een telefoon met kiesschijf en zoek je een adres ook nog op in de gedrukte Gouden Gids?
          LOL nee zo bedoelde ik het niet. Maar nu wordt er zo geblazen dat alles electrisch moet en binnen drie maand staan ze weer te roepen dat er zal een stroom tekort zijn.
          Wat gaan ze doen ? Sorry kindjes, jullie mogen je huiswerk niet maken op pc want we hebben alle beschikbare stroom nodig om de auto's op te laden zodat mama en papa morgen naar het werk kunnen rijden. (En dan vooral in de wintermaanden.)
          Met alle respect voor de vooruitgang van de technologie, ik loop of beter rij hier nu 42 jaar rond op deze aardbol en soms heb ik het gevoel dat we op bepaalde gebieden eerder achteruitgaan dan vooruitgang boeken.
          Er staat hier in de garage een electrische scooter en als ik zie hoe lang dat het duurt om 2 gelbatterijen op te laden, dan vraag ik mij af wat dat in de toekomst gaat geven als de helft van de electrische wagens na een werkdag gelijktijdig aan het stroomnet zullen geschakeld worden om op te laden.

Comment

• dieselgenerator gebruiken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
              dieselgenerator gebruiken....

Ik wou het daarjuist nog niet neerpennen. De technologie staat volgens mij verre van op punt om dergelijke projecten te lanceren. Persoonlijk denk ik dat het niet meer voor mijnen tijd van toepassing zal zijn tegen dat het deftig op punt staat .....

Comment

LOL nee zo bedoelde ik het niet. Maar nu wordt er zo geblazen dat alles electrisch moet en binnen drie maand staan ze weer te roepen dat er zal een stroom tekort zijn.
                Wat gaan ze doen ? Sorry kindjes, jullie mogen je huiswerk niet maken op pc want we hebben alle beschikbare stroom nodig om de auto's op te laden zodat mama en papa morgen naar het werk kunnen rijden. (En dan vooral in de wintermaanden.)
                Met alle respect voor de vooruitgang van de technologie, ik loop of beter rij hier nu 42 jaar rond op deze aardbol en soms heb ik het gevoel dat we op bepaalde gebieden eerder achteruitgaan dan vooruitgang boeken.
                Er staat hier in de garage een electrische scooter en als ik zie hoe lang dat het duurt om 2 gelbatterijen op te laden, dan vraag ik mij af wat dat in de toekomst gaat geven als de helft van de electrische wagens na een werkdag gelijktijdig aan het stroomnet zullen geschakeld worden om op te laden.
                Je hebt meer elektriciteit nodig om benzine te raffineren als dat je nodig hebt om een voertuig te laten rijden op elektriciteit...
                BMW 420dA : >>>

Comment

• Ondertussen zijn er bijna 6 pagina's gevuld over den ellentriek en het bannen van benzine & diesel. Volgende week start het groot verlof bij velen op de werkvloer en dan allemaal (met de politiekers voorop) de vlieger op om enkele duizenden liters kerosine te verbranden. En na de zomers is het terug alle hens aan dek en roepen en tieren hoe milieuonvriendelijk fossiele brandstoffen zijn.

Comment

• Als je de cijfers erbij haalt...

Let op het totale verbruik, het aandeel van de verschillende energiebronnen ( nucleair, fossiel, ... ) en de hoeveelheid geïmporteerde stroom uit het buitenland.

Er is dus werk aan de winkel als de kerncentrales en deze op fossiele brandstoffen moeten afgebouwd worden.
                    Last edited by taiko; 09/07/2016, 22:57.

Comment

• Tja werk aan de winkel, as ze windmolens willen zetten, is het hier achter de hoek gelijk actiegroep NIMBY en moeten ze op minimaal 1500 m van hun huizen staan, als ze op 1500 meter van huizen moeten staan, gaat men er niet veel moeten zetten in Vlaanderen. In zee, oeioeioei ons zicht weg. Het wordt moeilijk met zo'n mentaliteit.

Comment

• maar eens gsm mast is ok, want ze moeten toch kunnen surfen op hun smartphone op een 4G netwerk

nochtans heel simpel op te lossen: coöperatieven, maw laat mensen meestappen in het avontuur zodat ze er ook iets aan verdienen.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Daarnaast volledig op groene energie kan:
                          - Canarisch eiland El Hierro: http://www.npr.org/sections/parallel...newable-energy
                          Te zonnig? Deens eiland Samso: http://www.scientificamerican.com/ar...newable-power/
                          El Hierro is machtig mooi om te zien.
                          Alles geleverd via windturbines en stuwmeer, stroomvoorziening wordt hiermee te allen tijde gegarandeerd.

Maar kijk dan naar hun omgeving, de beschikbare hoeveelheid wind en mogelijkheid van stuwmeer.

Ons verbruik ( 80 TWh ) in combinatie met onze bevolkingsdichtheid... Lijkt mij onmogelijk te copieren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                            Je hebt meer elektriciteit nodig om benzine te raffineren als dat je nodig hebt om een voertuig te laten rijden op elektriciteit...
                            Is moeilijk te vatten voor velen... Dat de energie die vrijkomt bij het niet raffineren van de brandstof gebruikt kan worden om te rijden'.' En er dan nog energie "over" is...
                            En dan is de brandstof nog niet eens getransporteerd...
                            Last edited by ; 10/07/2016, 00:08.

Comment

• Ik had El Hierro zelf wel aangehaald, maar hier is een wel kritische analyse: http://euanmearns.com/el-hierro-rene...w-and-summary/
                              Blijkt dat het toch nog sterk steunt op dieselcentrale en het stuwmeer amper gebruikt wordt...

Comment

Zorg eerst al eens voor een goed wettelijk kader zodat bedrijven zonnepanelen leggen die door hun werknemers gebruikt kunnen worden om hun elektrische auto op te laden. Als je niet te ver woont, kan je op een mooie zomerdag dan 's avonds nog je huis aandrijven vanaf je auto.

Daarnaast volledig op groene energie kan:
                                - Canarisch eiland El Hierro: http://www.npr.org/sections/parallel...newable-energy
                                Te zonnig? Deens eiland Samso: http://www.scientificamerican.com/ar...newable-power/
                                Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                El Hierro is machtig mooi om te zien.
                                Alles geleverd via windturbines en stuwmeer, stroomvoorziening wordt hiermee te allen tijde gegarandeerd.

Maar kijk dan naar hun omgeving, de beschikbare hoeveelheid wind en mogelijkheid van stuwmeer.

Ons verbruik ( 80 TWh ) in combinatie met onze bevolkingsdichtheid... Lijkt mij onmogelijk te copieren.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Ik had El Hierro zelf wel aangehaald, maar hier is een wel kritische analyse: http://euanmearns.com/el-hierro-rene...w-and-summary/
                                Blijkt dat het toch nog sterk steunt op dieselcentrale en het stuwmeer amper gebruikt wordt...
                                Zo uitzonderlijk is dat allemaal niet. Zelfs in Griekenland zal het eiland Tilos vanaf volgend jaar volledig draaien op herbruikbare energie. Ook het buureiland Kos zal dan dagelijks voorzien worden van 400Kw gedurende 5 uren/dag.

Uiteraard allemaal gefinancierd door de Europese gemeenschap via hun project Horizon 2020.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                  Zo uitzonderlijk is dat allemaal niet. Zelfs in Griekenland zal het eiland Tilos vanaf volgend jaar volledig draaien op herbruikbare energie. Ook het buureiland Kos zal dan dagelijks voorzien worden van 400Kw gedurende 5 uren/dag.

Uiteraard allemaal gefinancierd door de Europese gemeenschap via hun project Horizon 2020.
                                  Tja, het is toch logisch dat wé panelen leggen in de landen waar ze het meeste opbrengen...

Comment

• Waarom ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                      Waarom ?
                                      Korter bij de evenaar draaien ze sneller break even... Stand van de zon...

Comment

Ik had El Hierro zelf wel aangehaald, maar hier is een wel kritische analyse: http://euanmearns.com/el-hierro-rene...w-and-summary/
                                        Tijd gevonden om het door te nemen.
                                        Boeiend, vooral de kritische ( technische ) commentaren.

Dit legt wel de pijnpunten bloot van menig groen project.
                                        De technische grenzen, de politiek, privé en overheid, de hoge kosten en de uiteindelijke betalers...
                                        Last edited by taiko; 11/07/2016, 19:10.

Comment

• Deze morgen op de radio dhr Weyts aan het woord : hij wil de mensen die tijdens de spits niet op de snelweg moeten zijn ontmoedigen te rijden tijdens deze uren door de km-heffing in te voeren.
                                          Wat ik mij nu afvraag is : als meer en meer mensen een electrisch voertuig aanschaffen bestaat meer en meer de kans dat er in de winter een stroomtekort zou kunnen zijn.
                                          Gaan ze de mensen die volgens hen (de politiekers) niet dringend hun voertuig nodig hebben de volgende dag, zwaarder gaan belasten omdat deze 's avonds hun voertuig aan een laadpaal hangen ??
                                          Zolang er maar betaald wordt .....

Comment

Working...
                                          X