al wie ahcter mij komt kan mij geen fucking reet schelen !!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenal wie ahcter mij komt kan mij geen fucking reet schelen !!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Benieuwd hoeveel dat gedeeltelijk zal worden.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenMijn maserati ghibli is blijkbaar de laatste die ze volledig op benzine gemaakt hebben vanaf 2019 alle Maserati's volledig of gedeeltelijk op elektriciteit.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
die wagens worden gewoon gekocht voor status/aftrekbaarheid en niet voor z'n groene idee
Idem voor Volvo T8 en bmw 40e2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
ik vind dat eigenlijk correct
Het is gemakkelijk alles op de overheid te steken.
Veel maatregelingen en stimulansen zijn dikwijls goed bedoeld. Maar het is blijkbaar steeds achterna hollen: mensen en fabrikanten vinden steeds weer 'achterpoortjes' of passen trucs toe om maatregelen te omzeilen of stimulansen zodanig te interpreteren dat het in hun voordeel uitdraait.
Misbruik van de letter van de wet i.p.v. zich naar de geest ervan te gedragen.
Maar ja, als ge dat vindt wordt ge al gauw als softie en/of naïeveling aanzien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenQuid van de Mustang V8 5.0 liter met mini cng tank ? Mag dat verder ?
Last edited by Tomski; 02/08/2017, 14:41.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Automobielfederatie Febiac is misnoegd over de regeringsmaatregel om het fiscale gunsttarief van de zogenaamde ‘fake’ hybrides, auto’s waarvan de elektrische batterij heel beperkt is, af te schaffen. “Willen ze de technologie misschien nu al in de kiem smoren?”, zegt woordvoerder Joost Kaesemans woensdag.
Automobielfederatie Febiac is misnoegd over de regeringsmaatregel om het fiscale gunsttarief van de zogenaamde ‘fake’ hybrides, auto’s waarvan de elektrische batterij heel beperkt is, af te schaffen. “Willen ze de technologie misschien nu al in de kiem smoren?”, zegt woordvoerder Joost Kaesemans woensdag.
Plug-inhybrides, waarvan de verkoop al een paar jaar in de lift zit, bevatten naast een verbrandingsmotor op diesel of benzine ook een oplaadbare elektrische batterij. Maar volgens De Tijd gaat het in sommige gevallen om ‘fake’ hybrides. Ze hebben een kleine batterij, die nauwelijks gebruikt wordt, omdat ze licht is en gebruikers ze zelden of nooit opladen met een stekker. Onder meer de Porsche Cayenne, de BMW X5 of de Volvo XC90 zouden in die categorie vallen.
Vals
Plug-inhybrides zijn duurder dan gewone wagens, maar fiscaal interessanter. Ondernemingen kunnen ze doorgaans voor 90 à 100 procent aftrekken van hun belastingen. Wie een grote wagen én een belastingvoordeel wil, is dus gebaat bij zo’n ‘fake’ hybride, schrijft De Tijd. Ondanks hun groene imago, hebben zulke auto’s evenwel een relatief hoge uitstoot. En daar besliste de federale regering dus iets aan te doen.
Maar Febiac betreurt de maatregel. De automobielfederatie zegt dat dergelijke wagens, ook al hebben ze slechts een autonomie in elektrische modus van enkele tientallen kilometers, nog steeds volledig elektrisch korte afstanden kunnen overbruggen voor woon-werkverkeer. En dat ze bij “consciëntieus” gebruik bijgevolg zuinig rijden. Om die redenen verzet Febiac zich ook tegen de benaming van ‘fake’ hybrides.
Andere manieren
“Wat wel fake is, is de motivatie van de klant, als die die koopt omwille van het fiscale gunsttarief”, zegt woordvoerder Joost Kaesemans. “Maar moet dat daarom afgeschaft worden? Dat vind ik toch verregaand, en moeilijk te vatten. Willen ze de technologie misschien nu al in de kiem smoren? Er zijn andere manieren om het oneigenlijke gebruik van de hybrides aan te pakken. Zo kan je bij het onderhoud perfect uitlezen hoeveel de wagens elektrisch gereden hebben.”
Kaesemans benadrukt het nut van hybride wagens in de verduurzaming van het wagenpark, in afwachting van andere oplossingen als bijvoorbeeld waterstofauto’s. Hij betwijfelt bovendien dat autobouwers hun hybride modellen zullen aanpassen, zoals de regering zou willen. “BMW gaat toch geen zwaardere batterij installeren omdat België zijn gunstregime wijzigt? Daar moet je op Europees niveau voor ijveren.”
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWat een hypocriete mens, zeg deze Kaesemans... alsof hij niet zou weten dat al de fake-hybrides enkel uit fiscale overwegingen gekozen worden... ik zeg wel gekozen en niet gekocht, ik ken niemand die zoiets met zijn spaarpot financiert.
Comment
-
Haha, ze zijn echt hun pedalen kwijt hier in Europa. Of misschien toch niet. Dat de "believers" van super snelle verandering zich misschien eens best eerst dit:
aanschaffen.
Ik zal dan wel even wachten op dit:
En mij ondertussen nog zeer vlug amuseren met dit:
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskihttp://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170802_02998889
Plug-inhybrides, waarvan de verkoop al een paar jaar in de lift zit, bevatten naast een verbrandingsmotor op diesel of benzine ook een oplaadbare elektrische batterij. Maar volgens De Tijd gaat het in sommige gevallen om ‘fake’ hybrides. Ze hebben een kleine batterij, die nauwelijks gebruikt wordt, omdat ze licht is en gebruikers ze zelden of nooit opladen met een stekker. Onder meer de Porsche Cayenne, de BMW X5 of de Volvo XC90 zouden in die categorie vallen.
Vals
Plug-inhybrides zijn duurder dan gewone wagens, maar fiscaal interessanter. Ondernemingen kunnen ze doorgaans voor 90 à 100 procent aftrekken van hun belastingen. Wie een grote wagen én een belastingvoordeel wil, is dus gebaat bij zo’n ‘fake’ hybride, schrijft De Tijd. Ondanks hun groene imago, hebben zulke auto’s evenwel een relatief hoge uitstoot. En daar besliste de federale regering dus iets aan te doen.
Maar Febiac betreurt de maatregel. De automobielfederatie zegt dat dergelijke wagens, ook al hebben ze slechts een autonomie in elektrische modus van enkele tientallen kilometers, nog steeds volledig elektrisch korte afstanden kunnen overbruggen voor woon-werkverkeer. En dat ze bij “consciëntieus” gebruik bijgevolg zuinig rijden. Om die redenen verzet Febiac zich ook tegen de benaming van ‘fake’ hybrides.
Andere manieren
“Wat wel fake is, is de motivatie van de klant, als die die koopt omwille van het fiscale gunsttarief”, zegt woordvoerder Joost Kaesemans. “Maar moet dat daarom afgeschaft worden? Dat vind ik toch verregaand, en moeilijk te vatten. Willen ze de technologie misschien nu al in de kiem smoren? Er zijn andere manieren om het oneigenlijke gebruik van de hybrides aan te pakken. Zo kan je bij het onderhoud perfect uitlezen hoeveel de wagens elektrisch gereden hebben.”
Kaesemans benadrukt het nut van hybride wagens in de verduurzaming van het wagenpark, in afwachting van andere oplossingen als bijvoorbeeld waterstofauto’s. Hij betwijfelt bovendien dat autobouwers hun hybride modellen zullen aanpassen, zoals de regering zou willen. “BMW gaat toch geen zwaardere batterij installeren omdat België zijn gunstregime wijzigt? Daar moet je op Europees niveau voor ijveren.”
"Das haben wir nicht gewußt"...
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Het meest waarschijnlijk gevolg van het pushen naar electriciteit en het bashen van diesel (en nu benzine) zal zijn dat vele mensen beginnen te twijfelen en hun huidig materiaal nog een tijdje blijven gebruiken, met als neveneffect dat de verkoop daalt. Ik heb in elk geval (oud) materiaal dat ik tot 2025 overal kan gebruiken. Tegen dan zal misschien duidelijker zijn of het allemaal menens was, en in het ergste geval zijn er op dat ogenblik én een tof aanbod aan wagens én genoeg laadpalen. Ik zal wel dan 80 zijn en gelukkig dat ik nog (electrisch ?? op de baan ?? ) kan rijden.Last edited by guyugy; 02/08/2017, 17:34.
Comment
-
DUITSE FABRIKANTEN KOMEN OP VOOR DIESELMOTOREN
VERGAANDE TOEZEGGINGEN
Tijdens een 'spoedbijeenkomst' met de naam National Forum Diesel is de Duitse auto-industrie bijeengekomen. Daar zijn een aantal zwaarwegende toezeggingen gedaan.
De Duitse autoindustrie doet een reeks toezeggingen om een toekomst voor dieselmotoren te kunnen garanderen. VDA, het Verband der Automobilindustrie, pleit voor een objectief debat over dieselmotoren, een reactie op de veelal negatieve berichtgeving over de uitstoot van dieselmotoren en de eerlijkheid van fabrikanten daarover.
Updates
Volgens VDA bieden de Duitse autofabrikanten aan om vrijwillig een groot deel van de al rondrijdende Euro 5- en Euro 6-dieselauto's van softwareupdates te voorzien. Het doel is om de gemiddelde NOx-uitstoot met 25 tot 30 procent te verlagen. Dit is onder andere een reactie op de toename van het aantal zones waar bepaalde diesels niet meer welkom zijn. Volgens VDA moeten de updates voor een "[...] minstens zo grote" verbetering van de luchtkwaliteit zorgen als dergelijke inrijverboden.
VDA stelt verder dat diesels ook een belangrijk wapen zijn om klimaatverandering tegen te gaan. De lobby stelt dat moderne diesels zo'n 15 procent minder CO2 uitstoten dan auto's met een benzinemotor. Bovenstaande beoogde maatregelen hebben alleen betrekking op BMW, Mercedes-Benz en de Volkswagen Groep.
BMW
BMW schrijft in een eigen verklaring dat het er zeker een toekomst is weggelegd voor dieselmotoren. BMW zegt verder in de gehele Europese Unie een inruilpremie van maximaal 2.000 euro in te voeren voor eigenaren van een dieselauto die aan de Euro 4 of oudere standaarden voldoen. De aankooppremie geldt in de basis tot 31 december dit jaar. Uiteraard moet een nieuwe BMW of Mini worden gekocht met een volledig elektrische aandrijflijn, een plug-inhybride aandrijflijn of een brandstofmotor die aan de Euro 6-norm voldoet (en maximaal 130 gram CO2-uitstoot). Daarnaast benadrukt BMW dat zijn dieselmotoren aan alle eisen voldoen en over de gehele vloot van het merk tot 40 procent minder NOx uitstoten dan andere Duitse merken.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment