Laat ons hopen dat deze verouderde vervuilende dieseltechnologie zo snel mogelijk van onze wegen verdwijnt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWat een hypocriete mens, zeg deze Kaesemans... alsof hij niet zou weten dat al de fake-hybrides enkel uit fiscale overwegingen gekozen worden... ik zeg wel gekozen en niet gekocht, ik ken niemand die zoiets met zijn spaarpot financiert.
Ik vind die hybrides t.o.v. de benzinevarianten waarop ze gebaseerd zijn wel interessant: ze zijn krachtiger en als ze juist gebruikt worden (wat in Belgie bij normaal gebruik sowieso zal zijn wegens de korte afstanden en vele filemomenten ook zuiniger.
Het probleem is niet de hybrides op zich maar wel de subsidiering: schaf dat gewoon af en verhoog de kostprijs van benzine & diesel evenredig met hun externe kost (= vervuiling). Dat lijkt me veel efficienter maar vereist natuurlijk wat politieke moed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
ik vind dat eigenlijk correct
die wagens worden gewoon gekocht voor status/aftrekbaarheid en niet voor z'n groene idee
Idem voor Volvo T8 en bmw 40e
Maar ook de kleinere stadswagens zoals de Clio krijgen nu een mini elektrische aandrijving op de achterwielen.
Veel brengt dat niet bij en als ik mij niet vergis is de meerkost rond de 400€.
Is dat ook enkel om de taksen te verminderen?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Dat kan wel heel plezant zijn om op lage snelheid te rijden. Instant koppelboost voor kleine benzines op heel lage toeren.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Zo'n plugin hybride, ik heb het er niet zo mee. Twee aandrijvingen in één auto, zijn dubbel zoveel onderdelen, meer gewicht, hogere prijs, meer dingen die kapot kunnen. Als je bij zo'n hybride de brandstofmotor er uit gooit en batterijen
in de vrijgekomen plek steekt heb je een EV met goeie range, sommigen hebben al hun prius plug-in succesvol omgebouwd.
Doe mij maar een klein turbonaftje of een volledige EV (tesla model 3). Sommige hybrides zijn duurder dan die twee samen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenLaat ons hopen dat deze verouderde vervuilende dieseltechnologie zo snel mogelijk van onze wegen verdwijnt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAls je bij zo'n hybride de brandstofmotor er uit gooit en batterijen
in de vrijgekomen plek steekt heb je een EV met goeie range,
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
50000 % mee eens.
Het is gemakkelijk alles op de overheid te steken.
Veel maatregelingen en stimulansen zijn dikwijls goed bedoeld. Maar het is blijkbaar steeds achterna hollen: mensen en fabrikanten vinden steeds weer 'achterpoortjes' of passen trucs toe om maatregelen te omzeilen of stimulansen zodanig te interpreteren dat het in hun voordeel uitdraait.
Misbruik van de letter van de wet i.p.v. zich naar de geest ervan te gedragen.
Maar ja, als ge dat vindt wordt ge al gauw als softie en/of naïeveling aanzien.
Mss moet de overheid eerst eens nadenken voor ze zulke maatregelen treffen ...
Wie was het nu weer dat zijn Tesla verkocht heeft voor zo nen fake hybride?
Zij hebben de financiële middelen om net het meeste voordeel te halen uit die zaken en dat doen ze met plezier.
Gans die rompslomp van VAA en zo heeft dan ook niks te maken met milieu, maar gewoon de blunders van politiekers op te vangen.
Niet meer, niet minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
en een kar die bij de eerste bocht gewoon rechtdoor knalt omdat de voorwielen de 1200kg batterijen onder de motorkap niet kan sturen
De trukendoos zal echter blijven bestaan en telkens er een nieuwe wet komt openen er meerdere achterpoorten. Bekijk al eens het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Dit is in hetzelfde land! En een Maatschappelijke Zetel verplaatsen duurt enkele muisklikken en een publicatie in het Staatsblad. Dat de regering bedrijfswagens duurder maken is in hun eigen vinger snijden. En 2020? Dat is dus nog 2 jaar en de politiekers draaien meer met de wind mee dan de haan op de kerktoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenDuidelijk nog niet met een hybride gereden. Ik wil gerust enkele afritten opnoemen waar je bijvoorbeeld een BMW M4 naast een Porsche panamera E-hybrid mag zetten. De batterijen worden altijd zo laag mogelijk ingebouwd en gespreid om zo het zwaartepunt te verlagen.
Als je goed had gelezen zag je dat ik reageerde op het feit dat ze in die auto de motor eruit wilden halen en de vrijgekomen ruimte volledig vullen met batterijen, en die zitten niet meer zo laag.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
Als je goed had gelezen zag je dat ik reageerde op ...
Ge moogt nog zo uw best doen om alles zo duidelijk mogelijk te formuleren... ofwel leest men de helft niet, ofwel wordt het totaal uit de context gerukt.
Ik kan me daar soms zo aan ergeren. (dat gecombineerd met taalfouten die men normaal niet meer maakt in het derde leerjaar, onsamenhangend gebrabbel, zinsconstructies die naam niet waardig)
Comment
-
sorry, heb maar tot formuleren gelezen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenLaat ons hopen dat deze verouderde vervuilende dieseltechnologie zo snel mogelijk van onze wegen verdwijnt.
Comment
-
Zwitserland: nieuwe Cayenne diesels krijgen géén kenteken
Bestaande moeten verplicht, een update krijgen
And the story continues.. Je kunt ‘m gewoon kopen in Zwitserland. De Porsche Cayenne Diesel. Bij de Zwitserse RDW hoef je echter niet op een kenteken te rekenen. Dit heeft te maken met een nieuwe maatregel. Eerst even het geheugen opfrissen: de Cayenne met 3-liter dieselmotor kwam namelijk onlangs in het nieuws. De Duitse minister […]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZwitsers, bah wat een hypocriet volk. Crimineel geld aanvaarden van over heel de wereld, geen probleem. Paar vieze dieseltjes, oei da mag niet.
Ps
Zwitsers hebben trouwens meer last van de diesellucht, omdat deze in de dorpen, laag in de dalen tussen de bergen, langer blijft hangen, door gebrek aan wind!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate
Ik denk dat je volledig verkeerd inschat hoeveel elektrische wagens verbruiken in verhouding tot andere energie-consumptie. Zo groot is dit niet. En goed, zorg eens voor een slim net. Is toch juist ideaal dan, een electrische wagen die oplaad. Maakt mij toch geen hol uit of die nu vooral oplaad tussen 3 en 4 snachts of tussen 5 en 6 smorgens? Dat valt allemaal te regelen met een slim net. Dat hij gewoon wordt opgeladen wanneer elektriciteit het goedkoopste staat (overschot). En dit eventueel zelfs terug kan afstaan als het net als de electriciteit duur is (vraag).
Dus ja, electrische wagens hebben hier wellicht wel een kleine impact op, maar op de omgekeerde manier dan dat je nu denkt.
Het probleem is net dat rijden ongelooflijk veel energie kost..
Een gemiddeld gezin gebruikt om en bij de 3000-4000 kw/jaar
200-300 km elektrisch rijden staat gelijk met 100kw..
Stel dat gemiddelde aantal gereden km per jaar 20 a 30.000 is dan staat dat gelijk aan 10.000 kw
Een gemiddeld gezin heeft tegenwoordig twee auto's.. dus energieverbruik per gezin stijgt naar 23.000 a 24.000 kw per jaar. Een stijging met factor 7.
Nu zijn er genoeg mensen die 60 a 90.000 km per jaar doen..
Daarenboven is elektriciteit op zich al een geproduceerde energievorm en vaak afkomstig uit kolen, gas...
tenzij je uw dak kan volleggen met zonnepanelen met een jaarlijkse opbrengst van 25.000 kw voorzie ik toch grote problemen.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
Comment