Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Ok, ze gaan nog altijd veel belastingen betalen, maar ze krijgen er wel propere lucht voor in de plaats. Of zou jij graag in een vervuilde stad wonen?
    Wij moeten ons behoeden voor ecologische integrisme. Onze huidige lucht kan al zeker niet meer vergeleken worden met de toenmalige atmosfeer met diesels zonder roetfilter en benzinewagens zonder catalysator. Ergens zullen wij moeten stoppen met aan een ideale wereld te dromen, ik heb 3/4 van mijn leven in stad geleefd toen men wel mocht spreken van stinkende wagens (en fabrieken) en ik ben er niet van dood gegaan.
    Last edited by guyugy; 26/08/2017, 13:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Noemt ge dat een wagenpark? Al die belachelijke koekendoosjes (Suzuki Alto, C1, Aygo-kes en consoorten).
      Ik heb meer respect voor Nederland op dat gebied.
      Hier is het overal obesitas waar je kijkt op wagengebied. Over de bestuurders spreek ik me niet uit :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Wij moeten ons behoeden voor ecologische integrisme. Onze huidige lucht kan al zeker niet meer vergeleken worden met de toenmalige atmosfeer met diesels zonder roetfilter en benzinewagens zonder catalysator. Ergens zullen wij moeten stoppen met aan een ideale wereld te dromen, ik heb 3/4 van mijn leven in stad geleefd toen men wel mocht spreken van stinkende wagens (en fabrieken) en ik ben er niet van dood gegaan.
        zijn de meetwaarden dan zoveel naar beneden gegaan ?
        Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we qua energieverbruik nog steeds heel veel vragen, mogelijks meer dan pakweg 10 of 20 jaar geleden.
        't Is volgens mij nog wat vroeg voor berusting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

misschien rijden we hier wel vaker rond in een jumboverpakking omdat we bang zijn dat anders de buren/familie/kennissen denken dat we ons maar een kleine koekendoos kunnen veroorloven ?
          voilà, hier moet ge kl*ten aan uw lijf hebben om ergens in een C1-tje te verschijnen :-) Liefst ongewassen

Comment

zijn de meetwaarden dan zoveel naar beneden gegaan ?
            Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we qua energieverbruik nog steeds heel veel vragen, mogelijks meer dan pakweg 10 of 20 jaar geleden.
            't Is volgens mij nog wat vroeg voor berusting.
            Als je mij niet gelooft, volg maar 30 seconden een oldtimer en je gaat zien dat je op de knop van hercirculatie van je airco springt. Wel, elke wagen stonk evenzeer in de jaren '70, dat is niet zo lang geleden... en toen regelden de politieagenten het verkeer op de drukke lanen, zonder gasmaskers !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

voilà, hier moet ge kl*ten aan uw lijf hebben om ergens in een C1-tje te verschijnen :-) Liefst ongewassen
              Ja, akkoord, maar na (bij wijze van spreken) 100 km kruip je wel geradbraakt uit die blikken doos.
              Laat staan dat ge daarmee op vakantie trekt naar pakweg Zuid-Frankrijk.... dan zie je die Hollanders met hun luciferdoos propvol geladen tot tegen het plafond en een mini sleurhut achteraan gebonden op weg naar de camping... zij liever dan ik. Dan heb ik liever geen kl*ten aan mijn lijf.

Comment

Ja, akkoord, maar na (bij wijze van spreken) 100 km kruip je wel geradbraakt uit die blikken doos.
                Laat staan dat ge daarmee op vakantie trekt naar pakweg Zuid-Frankrijk.... dan zie je die Hollanders met hun luciferdoos propvol geladen tot tegen het plafond en een mini sleurhut achteraan gebonden op weg naar de camping... zij liever dan ik. Dan heb ik liever geen kl*ten aan mijn lijf.
                moest meteen aan dit filmpje denken https://www.youtube.com/watch?v=6KiNiQpNNrU

Comment

Eind van de jaren '60 nog met een 2pk (wel een 602 cc) naar Perpignan gereden, voor een camping-vakantie !
                  Dat was met 0,0 km autostrade, je kon nog genieten van het landschap en de mooie dorpjes.
                  Ik was wel gelukkig in een stuk te zijn teruggekomen, want de vrachtwagens waren even snel als mijn autootje, inhalen was een kunst !

Comment

Ja maar ge moet wel af en toe eens stoppen onderweg hé !
                    Ik herinner me de eerste autoreis uit mijn jonge jaren nog, een Fiat 850 met 4 erin + bagage naar Zwitserland, de bergen, en het profiel van de skai zeteltjes stond in ons beentjes geplakt hehe. En der was genen airco aan boord.
                    We zijn comfortabele weekdieren aan het kweken hier.

Comment

• Jaja, ge hebt gelijk. Als 20-er ook nog gedaan met de R9, zonder airco. Raampjes open , allemaal geen last van.
                      Maar zou er nu niet meer aan beginnen op die manier. Ik word stilaan een jaartje ouder en dankzij het comfort lukken zo'n reisjes nog perfect.

Comment

• Jaren 70
                        Met 4 + hond (en mand) in de Fiat 127 Italië door getrokken.
                        Het leven en alles er omheen ging toen wel trager.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Na de overstromingen in Texas –Houston, komen “Trumpianen” of “Brexiteer”, uit heel de wereld, waarschijnlijk met volgende voorstellen:
                          • Verplicht de bouw van véél grotere en hoge, SUV’s en Pick-ups, met minstens een V6.
                          • Iedereen die toch noch nog één voordeel ziet, in een compacte auto’s, zeker als ze een koffiemolen motor hebben, verkondigt “Fake News”
                          Alleen zo kunnen we de toekomstige overstromingen, lokale luchtvervuiling, rug- en parkeerproblemen en files te baas.

Volgende week zijn al deze problemen vergeten, dus dan is het weer "Fake news"

https://www.google.be/search?q=Trump...w=1229&bih=595
                          https://www.google.be/search?q=brexi...w=1229&bih=595

Comment

• stopt 'es met trollen, jongen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                              Na de overstromingen in Texas –Houston, komen “Trumpianen” of “Brexiteer”, uit heel de wereld, waarschijnlijk met volgende voorstellen:
                              • Verplicht de bouw van véél grotere en hoge, SUV’s en Pick-ups, met minstens een V6.
                              • Iedereen die toch noch nog één voordeel ziet, in een compacte auto’s, zeker als ze een koffiemolen motor hebben, verkondigt “Fake News”

Alleen zo kunnen we de toekomstige overstromingen, lokale luchtvervuiling, rug- en parkeerproblemen en files te baas.

Volgende week zijn al deze problemen vergeten, dus dan is het weer "Fake news"

https://www.google.be/search?q=Trump...w=1229&bih=595
                              https://www.google.be/search?q=brexi...w=1229&bih=595
                              goed idee, dan moeten ze niet op dieet en kunnen ze rustig verder uitzetten zonder plaatsgebrek in de wagen. Misschien ze we dan ooit eens een Amerikaan ontploffen als 'm met zijn suv door een klein putje in de weg rijdt

Comment

stopt 'es met trollen, jongen
                                zullen we dat ook eens antwoorden als er nog iemand over een dikke auto begint ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

zullen we dat ook eens antwoorden als er nog iemand over een dikke auto begint ?
                                  als die persoon aan het trollen is ? Zeker !

Comment

• Vond quovadis z'n opmerking eigenlijk geen trollen maar een eigenlijk een niet eens zo ironische opmerking over de auto-industrie.
                                    België is bijvoorbeeld stilaan dichtgebetoneerd en toch worden er SUV's verkocht ? Waarom ? Om de hobbels op de oprit te overleven ? Of om een keer in de modder te parkeren als je de hond uitlaat ?

Comment

• Mss moeten we hier doen als in nederland en de auto's op gewicht belasten.
                                      Ik vind het ook wel een beetje 'jammer' van al die suvs die eig vooral het zicht van anderen belemmeren, anderhalve parkeerplek nodig hebben in een parkeergarage enz... maar er is natuurlijk een bepaalde evolutie in de goeie richting: een dikke auto die vroeger 10 liter zou verbruiken komt nu toe met 7. Een middenklasser die vroeger 7 verbruikte doet het nu met 5. En we leven in een vrije wereld waar iedereen kan kopen wat hij wil. Ik 'geniet' nu van een laag verbruik en geraak in 1 beweging in elke normale parkeerplek.

Comment

• daarnet in het nieuws : er staat 204 km file.....
                                        Stel je voor, een sliert auto's van 204 km lang (kan je je dat eigenlijk voorstellen??) die lekker staat te dampen. En dan moet dat allemaal aanzetten...en weer stoppen ...en weer aanzetten... Dus laat maar komen die elektrische auto's !
                                        Dan mag er 500km file staan dampen, geen probleem, overal verse lucht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Mss moeten we hier doen als in nederland en de auto's op gewicht belasten.
                                          Gaat er wonen als ge dat zo'n tof systeem vindt.
                                          Ik zou eerder zeggen op z'n Hollands: "Elk voordeel hep z'n nadeel."

Comment

Working...
                                          X