Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zelf heb ik nooit begrepen hoe men in België met 2 conservatieve partijen in de regeringen (CD&V en N-VA), de “Kracht van de Verandering”(N-VA slogan) zal realiseren.

Vermits conservatieve partijen per definitie, tegen alle grote verandering zijn…

Comment

• Al de wagens die ik heb gehad waren mits degelijk onderhoud perfect rijklaar op de dag dat ik ze verkocht. Ik had gewoon zin in een nieuwe, die dus duurder uitviel dan blijven rijden met mijn nog bruikbaar materiaal. Enkel met de taksen en de omnium verzekering voor een nieuwe wagen betaal je al een zeer dure herstelling, die het leven van de wagen verlengt. Enig nadeel is als je (of iemand anders) je oude wagen kapot rijdt.
      Last edited by guyugy; 30/08/2017, 16:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
        Zelf heb ik nooit begrepen hoe men in België met 2 conservatieve partijen in de regeringen (CD&V en N-VA), de “Kracht van de Verandering”(N-VA slogan) zal realiseren.

Vermits conservatieve partijen per definitie, tegen alle grote verandering zijn…
        Een politieker kàn niets fundamenteel veranderen, hij is gedoemd om alles te blijven doen in de verlenging van wat zijn voorgangers deden
        Ook Obama heeft dat niet gekund. Trump en Macron zullen ook in se niets fundamenteel kunnen veranderen. Waarom zou dan de N-VA dat wel kunnen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Al de wagens die ik heb gehad waren mits degelijk onderhoud perfect rijklaar op de dag dat ik ze verkocht. Ik had gewoon zin in een nieuwe, die dus duurder uitviel dan blijven rijden met mijn nog bruikbaar materiaal. Enkel met de taksen en de omnium verzekering voor een nieuwe wagen betaal je al een zeer dure herstelling, die het leven van de wagen verlengt. Enig nadeel is als je (of iemand anders) je oude wagen kapot rijdt.
          Dan toch liever geen ongevallen met kerncentrales in de toekomst, wie er op op dat moment dan ook eigenaar van is.

Comment

• Je auto opladen op het werk, en gedurende de nacht voor de helft gebruiken voor je woning.

Comment

• MERCEDES-BENZ OPENT ORDERBOEKEN VOOR EQ SUV

NOREN KUNNEN EERSTE EQ AL RESERVEREN

Mercedes-Benz heeft de orderboeken geopend voor de eerste auto van het EQ-label. De productieversie van de elektrische cross-over moet nog onthuld worden, maar in Noorwegen kan men al een reservering plaatsen.

Hoewel de volledig elektrische cross-over van Mercedes alleen nog in de vorm van de vorig jaar gepresenteerde Generation EQ Concept bestaat, kunnen de Noren al een optie op de auto nemen. Het productiemodel moet in 2019 op de markt komen. Op de Noorse website van Mercedes-Benz is te lezen dat men een aanbetaling van omgerekend € 2.139 kan doen om er als de kippen bij te zijn wanneer de auto leverbaar wordt.

De Generation EQ concept-auto heeft twee elektromotoren die samen 400 pk op de wielen zetten. De actieradius bedraagt volgens Mercedes 500 km. Volgens Mercedes moet het in de niet al te verre toekomst bovendien mogelijk zijn om een auto als deze binnen vijf minuten laden van 100 km extra actieradius te voorzien.

Toekomst EQ-label

Vorige week onthulde Mercedes-Benz tijdens de IAA in Frankfurt nóg een concept-auto die onder het elektrische label valt. De EQA Concept, zoals die heet, is een voorbode op een volledig elektrische compacte hatchback die omstreeks 2020 op de markt komt. Mercedes-Benz wil in 2025 tien volledig elektrische auto's in zijn gamma hebben, die allemaal onder het EQ-label vallen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Het mag duidelijk zijn dat ze bij MB nog zo weinig mogelijk kaas van hun boterham willen laten halen. Toch vreemd dat ze daar nu al aan beginnen daar waar het voertuig maar eerst in 2019 op de markt komt. Bij Audi moet hun Q6 al volgend jaar van de band rollen maar daar is nog geen aanbetaling mogelijk.
                Zal wel met strategie te maken hebben.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De Duitse auto-industrie beseft dat ze zich moeten reppen…. en er moet dringend geld in de kassa komen om in nieuwe techniek te investeren.
                  De banken staan niet te springen, vermits de beurskoers van de 3 Duitse auto bedrijven sinds 2015 met zo’n 25% tot 46% (VW) zakte

De diesel verkoop zakte in Duitsland in 07/2017 naar slechts 18%

Toen besliste een rechter dat de stad Stuttgart, (= Mercedes) verder mag gaan met haar plan om alle diesels minder als Euro 6, te verbieden vanaf 01/01/2018

Onafhankelijk van de 5 miljoen Duitse diesels (Euro 5 en 6) die andere software moeten krijgen op bevel van de regering.

GM verkocht niet voor niets Opel aan PSA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                    Het mag duidelijk zijn dat ze bij MB nog zo weinig mogelijk kaas van hun boterham willen laten halen. Toch vreemd dat ze daar nu al aan beginnen daar waar het voertuig maar eerst in 2019 op de markt komt. Bij Audi moet hun Q6 al volgend jaar van de band rollen maar daar is nog geen aanbetaling mogelijk.
                    Zal wel met strategie te maken hebben.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                    De grootste 2 aandeelhouders van VW-Audi-Porsche is nog steeds de De Duitse Bondsstaat en de deelstaat Nedersaksen...

BMW en Mercedes zijn wel privé

Comment

• TESLA BLIJFT SCOREN IN NOORWEGEN

VOLKSWAGEN VOELT HETE ADEM IN DE NEK

Tesla is in september weer extreem populair gebleken in Noorwegen. Zowel de Model S als de Model X is er in de top drie van meestverkochte auto's te vinden.

In Noorwegen werden in september 13.484 nieuwe personenauto's verkocht, 2,7 procent minder dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit cijfersvan het Noorse Opplysningsrådet for Veitrafikken AS (OFV AS). De teller van 2017 staat op 116.358 verkochte auto's, slechts 0,4 procent meer dan in de eerste negen maanden van 2016.

Van de circa 13.500 auto's die er in september aan de Noorse man werden gebracht, zijn er maar liefst 2.003 afkomstig van Tesla. Het merk staat daarmee op de tweede plek van meest populaire merken in het land. Op één staat Volkswagen, dat met 2.083 auto's slechts marginaal meer sleutels wist te overhandigen. Het marktaandeel van Tesla staat daarmee in september op net geen 15 procent. Tesla wist 136 procent meer auto's te verkopen dan in dezelfde maand vorig jaar, vooral dankzij de Model X. Die ging in september 996 maal (+7,4 procent) over de toonbank, waarmee dat model de op twee na populairste auto in die maand was. De Model S staat op plek twee met 1.007 verkochte exemplaren (+7,5 procent). Op één staat de Volkswagen Golf, waarvan er 1.367 stuks over de toonbank gingen.

Ter vergelijking: in Nederland werden in september 554 Tesla's verkocht. 310 daarvan betroffen een Model S, de overige 244 zijn toe te schrijven aan de gevleugelde Model X. Het totaal aantal verkochte Tesla's ligt in ons land in de eerste negen maanden van dit jaar op 2.171 stuks. Vorig jaar werden er in september 1.476 Tesla's verkocht.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Tja, zou de verkoopcijfers eens willen weten zonder de hoge overheidssubsidies.

Comment

• Zat net hetzelfde te denken. Wat kost zo'n model S ? 80.000 Euro ? Dat is maar voor een minderheid weggelegd hee. Moest een Tesla 30.000 Euro kosten in degelijke uitvoering, men zou wel verkopen.
                          Zo'n model X zou me sterk interesseren, maar niet aan die prijs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Wat kost zo'n model S ?
                            ongeveer even veel dan nen 730d

Comment

• Zoals gewoonlijk, zal belgie weer een jaar of 10 later volgen.

Comment

• Ik kan mij vergissen omdat ik de locale markt in Noorwegen niet ken, maar ik veronderstel dat de Golfkes wel verkocht werden, terwijl de Tesla’s gewoon geleased worden. Met de regels die binnen Oslo nu gelden, en de aankondiging betreffende de verbrandingsmotoren, kunnen wij wel denken dat wie zich een Tesla kan permitteren er ook een bestelt. Het zal denk ik nog een tijdje duren totdat de doorsnee Noor zijn eigen spaarpotje breekt voor een Tesla met twijfelachtige restwaarde. De ongeziene fiscale voordelen zullen trouwens daar maar tot 2020 toegekend worden (waaronder geen btw), en een oplossing moet nu al gezocht worden voor de gesatureerde busstroken en laadpalen, dit met een 1 EV of hybride op 5 wagens.
                                Last edited by guyugy; 10/10/2017, 17:50.

Comment

• Noorwegen kan grote subsidies uitgeven, ook in andere sectoren, omdat zij veel winst halen uit natuurlijke grondstoffen. Dat kan je totaal niet vergelijken met de situatie in Belgie.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• En nochtans kunnen blijkbaar de BTW op de EV’s niet missen na 2020, de andere voordelen worden dan ook gereduceerd (gratis herladen, gratis wegentol, gratis parking...enz) Maar je hebt gelijk dat ze het daar langer zullen kunnen uithouden dan hier... Tommelein zoekt al een uitweg als candidaat-burgemeester van Oostende

Comment

• Toch wel triest, dat bij ons de staat al die accijnzen en BTW op brandstof nodig heeft om te overleven. Zou het daarom zijn dat het openbaar vervoer zo verwaarloosd wordt en de overstap naar hernieuwbare energie aan een slakkengang verloopt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        . Tommelein zoekt al een uitweg als candidaat-burgemeester van Oostende
                                        Ik denk dat we van diene mens nog leuke verassingen gaan krijgen opdat hij zijn doelstellingen zou kunnen halen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Ik denk dat we van diene mens nog leuke verassingen gaan krijgen opdat hij zijn doelstellingen zou kunnen halen...
                                          Hij zal een keuze moeten maken: populariteit of doelstellingen halen want beide zal nagenoeg onmogelijk zijn.

Zal ik de nabije toekomst toch serieus mijn olie aandelen moeten in de gaten houden want toekomst ziet er niet zo goed uit op dat gebied.

Comment

Working...
                                          X