Oorspronkelijk geplaatst door Elwood
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Is vanaf de zomer al een EU regel dat EV's geluid moeten maken: https://www.bbc.com/news/business-48815968
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIs vanaf de zomer al een EU regel dat EV's geluid moeten maken: https://www.bbc.com/news/business-48815968
Ga je je eigen sound mogen kiezen ? Is misschien wel een markt voor... “carsounds”
Comment
-
Bij de Porsche Taycan is hun geluid in ieder geval een optie van 500$: https://www.cnet.com/roadshow/news/2...-sound-option/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIs vanaf de zomer al een EU regel dat EV's geluid moeten maken: https://www.bbc.com/news/business-48815968
en toch horen ze ze niet.....
tegen selectief doof bestaat geen geluid
oortjes uit en smartfhone's weg zou vaak al veel helpen.
Comment
-
Selectief doof voor EV’s
Oh er komt een EV aan, ik wil hem niet horen, oren toe!“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Altijd die bullshit over dat geluid, een auto met brandstof motor maakt bij lage snelheden ook bijna geen geluid.
Het enige wat je bij lage snelheden hoort is het geluid van de banden en dat is gelijk bij brandstofmotoren, hybrides en elektrische auto's.
Fietsen zijn op dat vlak dan een stuk gevaarlijker, want die hoor je echt niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Vanaf 50 per uur zijn het inderdaad voornamelijk de banden die je hoort.
Veel hangt echter ook af van het wegdek.
Beton, wat men graag gebruikt in België, geeft wel heel veel lawaai. In Nederland zijn wagens op snelwegen veel stiller door de zoab. Valt heel hard op als ik met de MX-5 open rij en er komt iemand me voorbij. Zeker als dat zo'n dikke SUV met zeer brede banden is als een X5 of zo. Verschrikkelijk snerpend geluid dan.
Ze zouden beter wat stillere banden verplichten. Maar ja, danheb je weer slechtere grip, of meer aquaplaning of zo.
Oortjes vind ik geen probleem. Als ik ga joggen hoor ik auto's van ver komen, inderdaad door de banden.
De gesloten hoofdtelefoons houden veel meer geluid tegen. Dat zou men beter niet in het verkeer gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAltijd die bullshit over dat geluid, een auto met brandstof motor maakt bij lage snelheden ook bijna geen geluid.
Het enige wat je bij lage snelheden hoort is het geluid van de banden en dat is gelijk bij brandstofmotoren, hybrides en elektrische auto's.
Fietsen zijn op dat vlak dan een stuk gevaarlijker, want die hoor je echt niet.
ik blijf het een kinderachtige pampermaatregel vinden van een stel overbetaalde uitgerangeerde politiekers die veel te veel betaald worden,(en anders niets te doen hebben?)
wat gaat het volgende zijn?alle donkere kleuren verbieden?aja,die zie je ook moeilijker in het donker dan wit....
precies of er geen belangrijker problemen op de agenda staan.
Comment
-
Tja, ik vind dat toch geen bullshit. Ik heb mij al een paar keer goed verschrokken met zo'n elektrische auto die ik niet hoorde aankomen, en mijn oren waren open. Geldt uiteraard ook voor de vliegende fietsers tegenwoordigEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenTja, ik vind dat toch geen bullshit. Ik heb mij al een paar keer goed verschrokken met zo'n elektrische auto die ik niet hoorde aankomen, en mijn oren waren open. Geldt uiteraard ook voor de vliegende fietsers tegenwoordig
de fietser/voetganger is de zwakke weggebruiker,het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de bestuurder oplettend te zijn.
massa's investeringen worden gedaan om het geluid de beperken,in test lees je vaak,geluidsisolatie kan beter,en als we dan iets stil hebben ,dan moet het lawaai maken?????
eigelijk zou elke ev rijder toeterend door de zone 30 moeten rijden,eens zien wat ze eerst beu zijn,stilte of lawaai.
en ik ben in deze niet partijdig,ik rij(meestal) rond met geluid.
dus ik vind het klinkklare onzin,en pesterijen van nutteloze politiekers.dat ze zich bezig houden met belangrijke zaken.(in de veronderstelling dat er bekwame tussenzitten)
over die vliegende fietsers wil ik het zelfs ni eens hebben,geluid of ni wanneer je een groepje wielerterroristen tegenkomt kan je ook maar beter maken da je wegkomt,die lappen alle regels(zoals voorang van r bv) aan hun laars
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
zeker dat het geen supergeisoleerde luxewagen was met een mastodont van een v8 in bv?,t'is niet omdat je ze niet hoort dat het per definitie electrisch is.
de fietser/voetganger is de zwakke weggebruiker,het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de bestuurder oplettend te zijn.
massa's investeringen worden gedaan om het geluid de beperken,in test lees je vaak,geluidsisolatie kan beter,en als we dan iets stil hebben ,dan moet het lawaai maken?????
eigelijk zou elke ev rijder toeterend door de zone 30 moeten rijden,eens zien wat ze eerst beu zijn,stilte of lawaai.
en ik ben in deze niet partijdig,ik rij(meestal) rond met geluid.
dus ik vind het klinkklare onzin,en pesterijen van nutteloze politiekers.dat ze zich bezig houden met belangrijke zaken.(in de veronderstelling dat er bekwame tussenzitten)
over die vliegende fietsers wil ik het zelfs ni eens hebben,geluid of ni wanneer je een groepje wielerterroristen tegenkomt kan je ook maar beter maken da je wegkomt,die lappen alle regels(zoals voorang van r bv) aan hun laars
Maar vanuit veiligheidsstandpunt gezien vind ik het wel geen overbodige luxe om deze (mogelijke) optie (?) aan te vinken.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik zeg ook nergens dat ze het moeten verplichten hé André. Die onbekwame politici met hun wedloop naar kiezers laten mij echt ijskoud
Maar vanuit veiligheidsstandpunt gezien vind ik het wel geen overbodige luxe om deze (mogelijke) optie (?) aan te vinken.
Veiligheid boven alles !
Comment
-
Ik hoop wel dat er hier niet al te veel electrische wagens op dat moment binnen stonden in Stavanger, want de brandweer gaat wel serieus wat werk hebben
https://www.bloomberg.com/news/artic...grounds-planes
Comment
-
En in het kort in het Nederlands: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/07...rting-a3986022
In ieder geval, moest ik ooit naar Noorwegen verhuizen, dan het liefste naar Stavanger. Mooie stad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk hoop wel dat er hier niet al te veel electrische wagens op dat moment binnen stonden in Stavanger, want de brandweer gaat wel serieus wat werk hebben
https://www.bloomberg.com/news/artic...grounds-planesIn Nederland, waar veel meer plug-in hybride en elektrische auto’s rijden dan bij ons, is de brandweer al goed op de hoogte van hoe je een batterijbrand best blust. En dat gebeurt op een behoorlijk radicale manier.
Als je zo een Tesla moet blussen ben je klaar... en als er zo een paar tientallen tegelijk hebt helemaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
In Nederland, waar veel meer plug-in hybride en elektrische auto’s rijden dan bij ons, is de brandweer al goed op de hoogte van hoe je een batterijbrand best blust. En dat gebeurt op een behoorlijk radicale manier.
Als je zo een Tesla moet blussen ben je klaar... en als er zo een paar tientallen tegelijk hebt helemaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Geen idee. Zag het al voorbij komen op FB waar iedereen het over EV's had, maar daar stond ook ergens iets van iemand tussen dat het nen oude diesel was die als eerste was gaan branden. Op zich allemaal al heel erg, maar als daar een paar tientallen EV's tussen staan is het daar wel een fiasco. En de kans is groot dat daar toch een aanzienlijk deel gaan tussen staan. Zelfs al sprake van instortingsgevaar.
Benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer ze EV-s gaan verbieden in ondergrondse parkings...
In de parkeergarage van de luchthaven van Stavanger (Noorwegen) is dinsdagmiddag een grote brand uitgebroken. Al zeker driehonderd auto's zijn daardoor in
The cause is unknown and under investigation, but local police said they were notified at about 3:30 p.m. that an electric car was on fire in the parking garage. Norway has the most electric vehicles on the road per capita in the world.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenGeen idee of er een verbod op 'mag' komen, want dat gaat alweer een rem geven op het uitrollen van EV's. En ze willen net het omgekeerde bereiken. Mss allemaal branddekens tussen de plaatsen hé en als er ene in brand vliegt dat die allemaal zakken
Comment
Comment