ja, want een benzine of diesel brandt zoveel beter af
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenja, want een benzine of diesel brandt zoveel beter af
Klaarblijkelijk wel he... het grote aantal EV-s zorgde voor complicaties...
https://www.odt.co.nz/news/national/...tion-five-days
Risk of reignition for up to five days...
Firefighters are learning it takes nearly 10 times more water to put out an electric vehicle battery fire compared with a petrol or diesel car.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ik vind het vooral zeer erg voor het milieu... dat kan eveneens niet goed zijn voor het klimaat zo een auto die je met moeite geblust krijgt. Toch iets om als milieubewuste burger ernstig bezorgd over te zijn.
Dat er nu nog vervuiling aan vast hangt, zal op termijn wel opgelost geraken. Dat van die afrakaantjes ben ik benieuwd wat het nog gaat geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Klaarblijkelijk wel he... het grote aantal EV-s zorgde voor complicaties...
https://www.odt.co.nz/news/national/...tion-five-days
Risk of reignition for up to five days...
Firefighters are learning it takes nearly 10 times more water to put out an electric vehicle battery fire compared with a petrol or diesel car.
Zijn van die redenen die men maar blijft aanhalen om de omschakeling maar niet te moeten doen terwijl de problemen met de ICE's zich evengoed en vaak erger stellen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
blus maar eens een brandende auto met een lekkende benzine tank. Moet met schuim gebeuren want anders drijft de brandende benzine op het bluswater. Doe je dat niet dan riskeer je een veel grotere uitslaande brand. We gaan nu niet de boel omkeren en daarom maar blijven rondbollen met diesel en benzine. Die branden veel rapper en da's evenmin goed voor het milieu.
Zijn van die redenen die men maar blijft aanhalen om de omschakeling maar niet te moeten doen terwijl de problemen met de ICE's zich evengoed en vaak erger stellen.
Dat zijn weer van die vastgeroeste betweters die tegen al die fantastische oplossingen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
De molen is aan het draaien en iedereen praat voor zijn eigen rekening. EV is goed voor het milieu en daarmee uit Dat daar afrikaantjes aan sterven, of dat er achterliggende vervuiling is bij fabricage en opwekken van electriciteit, is gewoon niet van belang.
Dat er nu nog vervuiling aan vast hangt, zal op termijn wel opgelost geraken. Dat van die afrakaantjes ben ik benieuwd wat het nog gaat geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Ja je hebt gelijk, die brandweermannen weten waarschijnlijk niet waar ze het over hebben.
Dat zijn weer van die vastgeroeste betweters die tegen al die fantastische oplossingen zijn.
het is een nieuwe situatie waar ze nu leren mee omgaan. Zelfde toen de eerste airbags in auto's kwamen. Hoeveel brandweermannen zijn er toen niet gestorven bij het openknippen van een auto? En da's dan meteen een reden om het maar niet te doen? Het is nieuw en men zoekt naar passende methodes om er nu mee om te gaan.
En per gereden kilometer zijn er nog altijd minder electrische voertuigen afgefikt dan ICE's.
- Likes 1
Comment
-
En heeft er al iemand statistieken vergeleken met het aantal branden van electrische auto's versus benzine?
Procentueel gezien natuurlijk.
Volgens dit artikel zijn het er een factor 11 minder (claim Tesla), maar de cijfers lijken zijn claim te bevestigen.
In ons gebouw is ooit een auto in brand gestoken in een ondergrondse parkeergarage op -1.
Geen toegang voor voertuigen hoger dan 2m, dus er zijn brandweermannen binnen moeten gaan te voet (met zuurstof), terwijl er dikke wolke zwarte rook uit de toeganspoorten kwam.
Het gebouw werd uiteraard snel geevacueerd (groot kantoorgebouw met ca 2000 werknemers), en pas de volgende dag terug vrij gegeven.
Mijn auto stond op -2 en had geen rookschade, maar een heleboel auto's zijn toen ook totaal verlies verklaard omdat ze vol roet zaten, of half verhit waren. Enkel een paar dure recente auto's zijn 3 weken weg geweest voor cleaning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
wa's dat nu weer voor onzin...
het is een nieuwe situatie waar ze nu leren mee omgaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik zeg ook nergens dat ze het moeten verplichten hé André. Die onbekwame politici met hun wedloop naar kiezers laten mij echt ijskoud
Maar vanuit veiligheidsstandpunt gezien vind ik het wel geen overbodige luxe om deze (mogelijke) optie (?) aan te vinken.
mij stoort die dove kiekens met hun oortjes en smartfhone verslaving veel meer,weg ermee dus?
mijn vraag blijft waar eindigen we op die manier.
en wat die politiekers betreft,het IS nu eenmaal een politieke beslissing om het te verplichten....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenmij stoort die dove kiekens met hun oortjes en smartfhone verslaving veel meer,weg ermee dus?
Maar het zou altijd iemand kunnen helpen die zich wel aan de regels houdt en het echt niet gehoord heeft, mezelf inclusief onlangsEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Die eindigen vroeg of laat toch wel in een ziekenhuis of nog erger.
Maar het zou altijd iemand kunnen helpen die zich wel aan de regels houdt en het echt niet gehoord heeft, mezelf inclusief onlangs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
dat begrijp ik,maar ik heb hetzelfde voorgehad met een ice,vandaar dat ik er zo op reageer en het onzin vind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
dat begrijp ik,maar ik heb hetzelfde voorgehad met een ice,vandaar dat ik er zo op reageer en het onzin vind.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Een goeie 6 of 8 cilinder en een Akrapovic zijn een veilige optie in dit geval.
Niet echt ervaring met traag rijdende EV's, maar als een Tesla mij voorbij komt, hoor ik die toch ook wel hoor aan rolgeluiden. Dus ik zie het probleem zo direct niet met die EV's. Iedereen moet maar beter uit zijn doppen kijken en niet op de smartphone bezig zijn en geen oortjes in hebben Trouwens, de nieuwe wagens worden steeds veiliger en zullen binnenkort nog beter stoppen voor voetgangers.
Zoals ik het nogal gezegd heb, alle problemen zijn binnen een paar jaar opgelost als de zelfrijdende auto's er zijn. Geen files meer, geen ongevallen meer, geen alcohol achter het stuur meer, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Loud pipes saves lives?
Zoals ik het nogal gezegd heb, alle problemen zijn binnen een paar jaar opgelost als de zelfrijdende auto's er zijn. Geen files meer, geen ongevallen meer, geen alcohol achter het stuur meer, ...
Dan hang ik mijn stuur aan de kapstok.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Dan hang ik mijn stuur aan de kapstok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat doet wss iedereen als de zelfrijdende auto’s er zijn“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Top, want tegen dat het zover is ben ik dan wss rij-ongeschikt
Comment
Comment