Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    ik zou toch graag ooit es gaan kamperen op camp Grinsby, ik hoop dat er tegen dan in scandinavië nog ne liter naft te vinden is
    een model X is vrij makkelijk om te bouwen tot een soort van camper

Comment

• 9 in 10 cars now being sold in Norway are electric or hybrid

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Norway bans gas car sales in 2025, but trends point toward 100% EV sales as early as April

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          ik zou toch graag ooit es gaan kamperen op camp Grinsby, ik hoop dat er tegen dan in scandinavië nog ne liter naft te vinden is

Waarschijnlijk meer kans om diesel te vinden, vrachtvervoer zal waarschijnlijk nog even diesel gebruiken.

Comment

• Het is niet omdat er sinds kort een hoop elektrische auto's verkocht worden in Noorwegen dat alle andere benzine/dieselwagens als sneeuw voor de zon verdwijnen. Er zullen daar de komende 20j ook nog steeds alle fossiele brandstoffen te krijgen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Het is niet omdat er sinds kort een hoop elektrische auto's verkocht worden in Noorwegen dat alle andere benzine/dieselwagens als sneeuw voor de zon verdwijnen. Er zullen daar de komende 20j ook nog steeds alle fossiele brandstoffen te krijgen zijn.
              Alleen is er de kans dat ze op personenwagens een huizenhoge taks of tol zullen eisen als je die daar nog in het verkeer brengt. Vrachtvervoer zal ook anders getaxeerd worden vermoed ik. Wegens nog niet al te veel alternatieven. Behalve waterstof dan.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Het is niet omdat er sinds kort een hoop elektrische auto's verkocht worden in Noorwegen dat alle andere benzine/dieselwagens als sneeuw voor de zon verdwijnen. Er zullen daar de komende 20j ook nog steeds alle fossiele brandstoffen te krijgen zijn.
                Sta me toe daar aan te twijfelen. Als een benzinestation zijn verkoop van benzine snel ziet zakken, dan stoppen ze er wel eens mee omdat het niet rendabel meer is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Sta me toe daar aan te twijfelen. Als een benzinestation zijn verkoop van benzine snel ziet zakken, dan stoppen ze er wel eens mee omdat het niet rendabel meer is.
                  Het zal zeker kleinschaliger worden. Zo een fel verlicht station met 8 pompen zal minder rendabel worden. Er zijn meer bedrijfswagens dan alleen maar trucks, dus dat blijft wel een markt. Hier in het dorp is het naftstation ook krantenwinkel en carwash bijvoorbeeld, ik zie die wel overleven met minder pompen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Het zal zeker kleinschaliger worden. Zo een fel verlicht station met 8 pompen zal minder rendabel worden. Er zijn meer bedrijfswagens dan alleen maar trucks, dus dat blijft wel een markt. Hier in het dorp is het naftstation ook krantenwinkel en carwash bijvoorbeeld, ik zie die wel overleven met minder pompen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                    Tja, kranten... daar gaat het ook niet van komen.

Het aantal stations zal zeker zakken, en dan draait het om.... range anxiety met een benzineauto....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Tja, kranten... daar gaat het ook niet van komen.

Het aantal stations zal zeker zakken, en dan draait het om.... range anxiety met een benzineauto....
                      Ja kranten, gokspelen, alcohol,. ..

Dan krijg je op uw gps een feature dat uw route plant langs tankstations
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Comment

• geniale humor.

Comment

• in zwijndrecht betalen ze 1%, of geen gemeentetaks, onder groen al jaren, lijkt wel knokke
                            als ze morgen de taks naar 8% brengen, mag 3m blijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              in zwijndrecht betalen ze 1%, of geen gemeentetaks, onder groen al jaren, lijkt wel knokke
                              als ze morgen de taks naar 8% brengen, mag 3m blijven
                              of koksijde voor onze waalse buren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                in zwijndrecht betalen ze 1%, of geen gemeentetaks
                                Ze mogen daar zelf kiezen, 1% of niks ?

Comment

• noorwegen bant de verbrandingsmotor maar verdient momenteel grof geld met de energiecrisis wereldwijd.
                                  merkwaardige sprijdstand: groen zijn in eigen land, maar internationaal bijdragen tot verhoging co2.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Ja, ik zal beginnen geloven in de ecologische deugden van Noorwegen de dag dat ze stoppen met olie te winnen in de Noordzee…

Comment

• Je zou als land wel zot zijn om zo'n miljarden inkomsten te negeren als je de mogelijkheden hebt. Eigenlijk gooien ze op termijn hun eigen ruiten in

Comment

• dat doet de us vandaag uiteindelijk wel, zijn eigen ruiten ingooien en stoppen met schaliegas en olie

de vs groener als de noren?

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X