Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gaan we de Noren nu al volgen? Het moet precies vlug gaan plots


    Nieuwe wagens vanaf 2027 verplicht elektrisch in Vlaanderen? Voorstel ligt op regeringstafel

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Ja, blijkbaar moet het ineens allemaal snel beginnen gaan.
      2030 waarvan er voorheen sprake was vonden de meeste nog wel oke, maar 2027 is toch wel heel snel.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • De acties in het kader van de klimaatverandering zullen steeds ingrijpender worden. Alles evolueert nu eenmaal naar het uitfaseren voor alles wat op fossiele brandstoffen draait…

        Comment


        • Dat is begrijpelijk, maar dan moeten de alternatieven wel betaalbaar zijn, dat is momenteel niet het geval en de kans dat dat tegen 2027 wel het geval zal zijn lijkt me vrij klein.
          Wat ze daarover momenteel ook beweren.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • tja nu definieert men bepaalde ambitieuze doelen, als blijkt in 2025 dat deze onhaalbaar zijn zal het wel weer uitgesteld worden.
            zo gaat dat toch altijd?

            Comment


            • De doelstellingen worden almaar ambitieuzer en de maatregelen om het alsnog te halen, al maar ingrijpender. Ook al zullen de maatregelen die nu besproken worden (bannen van inschrijven ICE-wagens, de “renovatieplicht”,…), onvoldoende zijn, ze waren enkele jaren geleden volledig ondenkbaar.

              Over de betaalbaarheid: je mag met je huidige auto blijven bollen. Alleen wanneer je er een andere neemt, zal men je “dwingen”. Er gaan dus mogelijks veel mensen in oude brandstofwagens moeten blijven rondbollen…

              Comment


              • oude wagens zijn geen probleem meer he, heeft er nog iemand gehoord van de vorige stok om mee te slaan en waar de propagandapers contenu mee werd volgeschreven...fijn stof?

                tegen dat de keuringcentra zoveel jaar na datum chippers en dpf-deletes kunnen vinden door hun spectrometers, is het probleem vanzelf verdwenen

                Comment


                • En waar zullen de in de westelijke landen afgedankte wagens terechtkomen ?? ja hoor… elders op de planeet ! Eindelijk resultaat ? Nul, nul voor het klimaat…
                  Last edited by guyugy; 04/11/2021, 16:17.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    En waar zullen de in de westelijke landen afgedankte wagens terechtkomen ?? ja hoor… elders op de planeet ! Eindelijk resultaat ? Nul, nul voor het klimaat…
                    Toch wel... die afdankertjes van ons vervangen hun afdankertjes en zo worden ook zij wat milieuvriendelijker en wat jaren verder rijden ze met onze afgedankte elektrische vehikels.

                    Comment


                    • ...die afdankertjes van hen gaan niet weg hoor, die van ons komen er gewoon bij, maar ook voor hen wordt de olie duurder...dus dat dempt wel wat

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ...die afdankertjes van hen gaan niet weg hoor, die van ons komen er gewoon bij, maar ook voor hen wordt de olie duurder...dus dat dempt wel wat
                        Op een bepaald moment vallen ze er (letterlijk) door en moeten ze toch een nieuw afdankertje hebben, ze kunnen er niet blijven aan ’repareren’ met een ijzerdraad.

                        Comment


                        • Hun “nieuwe” afdankertjes zullen vooral moeilijker te repareren zijn wegens hun complexiteit en het gebrek aan onderdelen… een gewone garagist van hier moet al in veel gevallen passen als het probleem hem te boven gaat

                          Comment


                          • jamaar eerst zegt ge dat zij met onze huidige (relatief moderne) afdankers gaan blijven rijden en nu zegt ge dat ze die (relatief moderne) afdankers niet rijdend kunnen houden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              jamaar eerst zegt ge dat zij met onze huidige (relatief moderne) afdankers gaan blijven rijden en nu zegt ge dat ze die (relatief moderne) afdankers niet rijdend kunnen houden.
                              Geen moeilijke vragen stellen hee, keep it simple.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                En waar zullen de in de westelijke landen afgedankte wagens terechtkomen ?? ja hoor… elders op de planeet ! Eindelijk resultaat ? Nul, nul voor het klimaat…
                                De totale wereldvloot verandert en groeit niet zo snel.

                                Je kan er zowat van uit gaan dat er voor elke 100 nieuwe autos toch ergens 70 afgedankt worden. Geen enkele auto leeft eeuwig.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  Je kan er zowat van uit gaan dat er voor elke 100 nieuwe autos toch ergens 70 afgedankt worden.
                                  Uit welke bron komen deze cijfers?

                                  Comment


                                  • Goeie vraag. En welke 70 zijn dat dan ? is 50% ouder dan 25 jaar door slijtage, of is 50% jonger dan 5 jaar door pertotals ? Groot verschil ..

                                    Comment


                                    • dan kunnen we met jetmotoren elektriciteit opwekken om een Chinese batterij te laden om dan toch nog te stranden langs een snelwegparking waarbij een eveneens in China gemaakte condensator de batterij probeert te vullen maar het lukt niet om dat deze te warm is......De kinderen worden zenuwachtig terwijl mama en papa zich vol cafeine gieten om toch maar op vakantie te gaan.
                                      Ben ik blij dat ik een hele hoop Europees gemaakte wagen heb waar ik om de zoveel honderd kilometer eens wat brandstof in giet om een uitstap te maken. In de week zal ik dan echt wel aan het milieu denken op mijn batterijloze fiets.

                                      Al deze maatregelen zijn puur belastingen en aanzwengelingen voor de holy economy. Geen enkele verbetering voor het milieu;
                                      Net zoals de ene niet gevaccineerde die op het terras een pannenkoekje wil eten de zogezegde schuldige van de epidemie is terwijl er elk half uur 1000! gevaccindeerde op de luchthaven landen met een mrna gestoord immuunssyteem

                                      Politiek geeft enkel om geld,niet om mileu en mensen
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                        Goeie vraag. En welke 70 zijn dat dan ? is 50% ouder dan 25 jaar door slijtage, of is 50% jonger dan 5 jaar door pertotals ? Groot verschil ..
                                        Het aantal perte totales is bijzonder klein hoor.
                                        De gemiddelde leeftijd van het autopark in België zit rond de 8 jaar. Dat betekent dat heel veel autos hier blijven tot ze ca 15 jaar oud zijn, en dan geexporteerd worden naar Afrika en het Oude oostblok. Van de bedrijfswagens gaat ca 60% al na 4-5 jaar de grens over.

                                        Ik ga er van uit dat het globale autopark nog altijd stijgt door economische vooruitgang en bevolkingsgroei.
                                        Er worden nu eenmaal meer nieuwe autos gekocht in België dan in Ivoorkust, dus als we hier in West Europa beginnen met meer en meer electrisch te kopen, dan sijpelt dat wel door naar de rest.
                                        Zelfde effecten in VS- Mexico, China, Japan, Australië naar de armere landen in Azië.


                                        Comment


                                        • Belgisch wagenpark is gem. 9,1j oud. Sta ook te kijken hoe oud de vrachtwagens hier zijn.


                                          Comment

                                          Working...
                                          X