Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Belgisch wagenpark is gem. 9,1j oud. Sta ook te kijken hoe oud de vrachtwagens hier zijn.

Als je daar kilometers gaat tegen af zetten per jaar, dan zie je dat de jonge vloot het actiefste is. Die "oude" vrachtwagens zitten niet bij de transporteurs.

Kan mij voorstellen dat dat bij personenauto's ook zo is.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Belgisch wagenpark is gem. 9,1j oud. Sta ook te kijken hoe oud de vrachtwagens hier zijn.

Ha, ik kende het artikel niet maar ik had een tweetal dagen geleden nog maar tegen een kameraad geschreven dat ik een vermoeden heb dat hier in Griekenland de gemiddelde leeftijd van een wagen tussen de 14 en 17 jaar ligt. Wat Europa ook zou willen, ik zie het hier allemaal nog niet zo direct gebeuren om massaal elektrisch te gaan rijden, niet tegenstaande de zon hier nog (voorlopig?) gratis is en je met een zonnepaneeltje meer of minder en een eigen batterij je wel wat zou kunnen opladen om goedkoop te rijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• gaat de politiek ons nu echt wijsmaken dat de een oud boertje die een derdehands truck heeft om twee keer per jaar zijn paarden te verplaatsen het klimaat kapot maakt?
        die rotzakken moeten echt eens stoppen met elke burger een schuld gevoel te geven voor gezondheids en klimaat problemen (die ik zeker niet ontken)
        ze moeten in hun eigen ogen kijken en weten dat al dat intercontinentaal transport van zogezegde groene producten uit China en de zwaar gesubsidieerde reis/luchtvaardsector daar een veel grotere hand in hebben.
        de wereld is één voor klimaat en gezondheid,en net zoals met corona zal je klimaatprobleem ook niet oplossen met burgertje pesten.

Had gewoon rekening rijden ingevoerd en een verbod op invoer van auto's uit Azie en USA. Economisch onhaalbaar maar echt klimaatwelvarend
        Net zoals een bouwstop veel beter was dan dat gemoei in de burger zijn zijn huis.
        Maar tegen het grote geld durven die losers van het martelarenplein niets zeggen hoor
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Niet vergeten dat die grote Aziatische merken werk bieden aan tienduizenden mensen in Europa. Ze hebben hier fabrieken en ontwikkelingscentra.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
            ..een verbod op invoer van auto's uit Azie en USA..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Niet vergeten dat die grote Aziatische merken werk bieden aan tienduizenden mensen in Europa. Ze hebben hier fabrieken en ontwikkelingscentra.
              Met auto's uit USA en Azie bedoel ik niet de hier geproduceerde wagens van een Aziatisch merk,die belasten het milieu niet hé. Ik bedoel het letterlijk. Dus ook finito voor importwagens onder Europese vlag (BMW X5,Mercdes GLB,Volvo S90,.....). Dit gaat puur om het gekke transport tegen te gaan. Motoren uit Duisland naar Mexico voeren met stikende boten om ze daar in auto's te hangen die met nog stinkendere boten terug komen.....Liever dan Honda uit Swindon dan een 2 Coupé uit Mexico hoor. Maar ook een liever een 5 serie uit Dingolfing dan een Tesla uit Californie
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• het zou perfect mogelijk om te produceren per markt,de meeste grote merken hebben in elk continent een fabriek. Kost moeite,maar is perfect haalbaar. Zeker gezien de platformstrategien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  gaat de politiek ons nu echt wijsmaken dat de een oud boertje die een derdehands truck heeft om twee keer per jaar zijn paarden te verplaatsen het klimaat kapot maakt?
                  die rotzakken moeten echt eens stoppen met elke burger een schuld gevoel te geven voor gezondheids en klimaat problemen (die ik zeker niet ontken)
                  ze moeten in hun eigen ogen kijken en weten dat al dat intercontinentaal transport van zogezegde groene producten uit China en de zwaar gesubsidieerde reis/luchtvaardsector daar een veel grotere hand in hebben.
                  de wereld is één voor klimaat en gezondheid,en net zoals met corona zal je klimaatprobleem ook niet oplossen met burgertje pesten.

Had gewoon rekening rijden ingevoerd en een verbod op invoer van auto's uit Azie en USA. Economisch onhaalbaar maar echt klimaatwelvarend
                  Net zoals een bouwstop veel beter was dan dat gemoei in de burger zijn zijn huis.
                  Maar tegen het grote geld durven die losers van het martelarenplein niets zeggen hoor
                  Nu een container uit China ca 12000€ kost ipv vroeger 2000€ zal die trend wel inzetten.

Maar elk model in elk continent bouwen zal niet haalbaar zijn, dat zal zeker een effect hebben op de keuze. Of dat erg is….

ik ben in sé niet tegen rekeningrijden als het intelligent gebeurt, en er ondersteuning is voor mensen die gaan werken met de auto en weinig alternatief hebben.
                  Misschien is een startkost van bv 0,5€ al efficient. Dan vermijd je dat mensen de auto nemen om naar de bakker te rijden.

Comment

• ik heb het enorm lastig met rekeningrijden voor woon-werk verkeer, verschrikkelijk het idee dat ja mag gaan betalen om te gaan werken, niet iedereen kan thuiswerken of leeft (helaas) van een vervangingsinkomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik heb het enorm lastig met rekeningrijden voor woon-werk verkeer, verschrikkelijk het idee dat ja mag gaan betalen om te gaan werken, niet iedereen kan thuiswerken of leeft (helaas) van een vervangingsinkomen
                      Nu is het nog oneerlijker voor mensen die weinig rijden.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• klopt, maar als je gaat morrelen aan een bestaand systeem is het een keuze van het beleid welke groep ze het meest gaan treffen, en das de werkende pendelaar in dit geval

ik betaal ook €800 voor een kwasi ongebruikte auto en daar heb ik minder prob mee, dat wist ik bij aanschaf

Comment

Inderdaad!
                          Mensen die weinig rijden betalen nu eigenlijk grotendeels voor diegenen die ons wegennet het meest (helemaal) in frut rijden.
                          Solidariteit voor de sociale zekerheid vind ik dik in orde, maar toch niet voor verkeersbelasting.

Comment

klopt, maar als je gaat morrelen aan een bestaand systeem is het een keuze van het beleid welke groep ze het meest gaan treffen, en das de werkende pendelaar in dit geval
                            Uiteraard, het zijn zij die de wegen het meest gebruiken.

Comment

• het vivaldi electoraat zit niet bij de werkende mens, dat weet ik wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Inderdaad!
                                Mensen die weinig rijden betalen nu eigenlijk grotendeels voor diegenen die ons wegennet het meest (helemaal) in frut rijden.
                                Solidariteit voor de sociale zekerheid vind ik dik in orde, maar toch niet voor verkeersbelasting.
                                een personenauto geeft 0.0 sleet aan een weg, iets wat berekend is op 40 ton ziet fysich nix af van iets van 2 ton

Comment

klopt, maar als je gaat morrelen aan een bestaand systeem is het een keuze van het beleid welke groep ze het meest gaan treffen, en das de werkende pendelaar in dit geval

ik betaal ook €800 voor een kwasi ongebruikte auto en daar heb ik minder prob mee, dat wist ik bij aanschaf
                                  Toch niet de werkende pendelaar met een leaser en een tankkaart en zo zijn er heel veel tegenwoordig.

Comment

een personenauto geeft 0.0 sleet aan een weg, iets wat berekend is op 40 ton ziet fysich nix af van iets van 2 ton
                                    Aan de kwaliteit en staat van ons wegennet te zien zou men eerder denken dat het berekend is op 100 kg.
                                    Mijn uitspraak was met wat dichterlijke vrijheid en overdrijving doorspekt.

Comment

Ik betaal 1100€ voor amper 2000km per jaar…heel fair
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Niet in mijn geval.
                                        Ik betaal geen jaarlijkse taks.
                                        Heb daarvoor al een hogere aankoopprijs betaald dus met het rekening rijden wordt ik gestraft ook al doe ik weinig kilometers.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Niet in mijn geval.
                                          Ik betaal geen jaarlijkse taks.
                                          Heb daarvoor al een hogere aankoopprijs betaald dus met het rekening rijden wordt ik gestraft ook al doe ik weinig kilometers.
                                          Da's een uitzondering hé Alain

Comment

Working...
                                          X