Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Toch niet de werkende pendelaar met een leaser en een tankkaart en zo zijn er heel veel tegenwoordig.
    je vindt het gerechtvaardigd dat 85% van de werknemers mag gaan betalen om op zijn werk te geraken omdat 15% van een leaser geniet

het moet budget-neutraal zijn, dus de mensen die aktief bijdragen aan de sociale zekerheid gaan het overgrote deel van de verkeersbelasting te slikken krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

je vindt het gerechtvaardigd dat 85% van de werknemers mag gaan betalen om op zijn werk te geraken omdat 15% van een leaser geniet

het moet budget-neutraal zijn, dus de mensen die aktief bijdragen aan de sociale zekerheid gaan het overgrote deel van de verkeersbelasting te slikken krijgen
      Net alsof iedereen met de auto moet gaan werken. Het zou velen motiveren om met een elektrische fiets te gaan. En geef de mensen die echt niet anders kunnen een leasewagen ipv zoals nu de wagens aan iedereen uit te delen.

Ik ben in ieder geval voorstander

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Eigenlijk doen we allemaal al aan rekeningrijden door de accijnzen en BTW op brandstoffen. Ik ben dus niet echt voorstander van rekeningrijden. De jaarlijkse taks is een soort taks op bezit.

Comment

• Ik zou het principe wel kunnen begrijpen en verdedigen zoals Tommie1, met een vrijstelling op woon-werkverkeer

Ook voor ev’s

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• hoe ga je dat controleren?
            www.peugeotforum.be

Comment

• Gaat toch vol camera’s komen? En viasat voor vrachtverkeer is al in dienst

220 werkdagen, vergoeding voor thuiswerk, staat op je jaarlijks uittreksel

Last edited by bobo; 08/11/2021, 18:47.

Comment

Ik zou het principe wel kunnen begrijpen en verdedigen zoals Tommie1, met een vrijstelling op woon-werkverkeer

Ook voor ev’s

Vrijstelling is niet nodig, doorrekenen aan de werkgever of verrekenen via belastingen.
                Maar ze gaan dit zeker ook aan EV's moeten aanrekenen, anders sla je een enorm gat in de begroting wanneer accijnzen weg vallen.

Comment

• En de inflatie nog wat stuwen

Las net een artikel om de inflatie te dempen van een verlichte geest…gewoon een rem zetten op de lonen en het is opgelost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Net alsof iedereen met de auto moet gaan werken. Het zou velen motiveren om met een elektrische fiets te gaan. En geef de mensen die echt niet anders kunnen een leasewagen ipv zoals nu de wagens aan iedereen uit te delen.

Ik ben in ieder geval voorstander
                    Velen zou ik nu ook niet zeggen, maar er zal uiteraard wel een groep zijn.
                    Maar wat met fabrieksarbeiders die niet anders kunnen dan let de auto gaan? Ik zie ze die mensen nog geen leasewagens geven.

Wat ik mij dan vooral afvraag, hoe gaan ze dat aanpakken bij de buitenlanders die ons wegennet gebruiken?
                    Want die moeten dan toch ook betalen om onze wegen te mogen gebruiken?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Maar wat met fabrieksarbeiders die niet anders kunnen dan let de auto gaan? Ik zie ze die mensen nog geen leasewagens geven.
                      Wat maakt een fabrieksarbeider minder dan een niet-fabrieksarbeider?

Comment

• Staat dat dan ergens dat die minder zijn? Nee toch? Waarom dan die vraag?
                        Het is een reactie op het bericht van Jocar dat ik quote, hij zegt "En geef de mensen die echt niet anders kunnen een leasewagen ipv zoals nu de wagens aan iedereen uit te delen."
                        Wel fabrieksarbeiders kunnen vaak niet anders, maar ik zie de fabrieken nog geen leasewagens geven aan al hun arbeiders.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Wel fabrieksarbeiders kunnen vaak niet anders, maar ik zie de fabrieken nog geen leasewagens geven aan al hun arbeiders.
                          En waarom kunnen fabrieksarbeiders vaak niet anders? Ook bijvoorbeeld sommige bediendes kunnen vaak 'niet anders'.

Comment

Velen zou ik nu ook niet zeggen, maar er zal uiteraard wel een groep zijn.

Wat ik mij dan vooral afvraag, hoe gaan ze dat aanpakken bij de buitenlanders die ons wegennet gebruiken?
                            Want die moeten dan toch ook betalen om onze wegen te mogen gebruiken?
                            Voor héél veel fabrieksarbeiders wordt er vervoer geregeld, zelfs na hun shift uren.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wat uw job waard is op de arbeidsmarkt zegt niks hoe waardevol ze is of hoe waardevol je bent als mens. Statuut heeft niks te maken met status en ze hebben allemaal voor en nadelen.

Rekeningrijden gaat iedereen voelen, direct of minder direct.

Het idee dat mensen met leasewagens zo maar wat rondrijden is ook een interessant concept, hebben die hun dagen dan 48 uur of hoe zien jullie dat?

Rekeningrijden is gewoon een extra belasting, het aantal minder kilometers gereden gaat volgens mij verwaarloosbaar zijn. We gaan blijven onze hobby's doen en naar onze familie rijden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                Voor héél veel fabrieksarbeiders wordt er vervoer geregeld, zelfs na hun shift uren.

Bij grote bedrijven ja, daarbuiten valt dat toch serieus tegen.

Comment

Bij grote bedrijven ja, daarbuiten valt dat toch serieus tegen.
                                  Het blijven fabrieksarbeiders hé.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                    Het blijven fabrieksarbeiders hé.

Ja, maar u stelling geld dus maar voor een bepaalde groep.
                                    Dus mijn mijn punt blijft nog altijd gelden.

Comment

• Geen 5% van de beroepsbevolking heeft een eigen busdienst, dat zijn nog veel mensen, daarnivan

Comment

Geen 5% van de beroepsbevolking heeft een eigen busdienst, dat zijn nog veel mensen, daarnivan

Voilà.

En wat een gezever over 'fabrieksarbeiders'.

Comment

• zijn zij net wel die buiten de normale diensturen vallen en dus ook moeilijk een overstap kunnen maken naar het openbaar vervoer

ik zit met hetzelfde probleem: als ik gedaan heb om 22 uur 's avonds rijdt er enkel een bus tot de dichts bijzijnde stad en de laatste 7 kilometer kan ik te voet doen. Dus een auto blijft voor mij een noodzaak om op het werk te geraken.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X