Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Dat iedereen eens zijn auto zelf betaalt he. Al die triestige armoedzaaiers met een firmawagen. Kunnen niet eens kiezen wat ze écht willen

duck and away
    Velen van die leasers zitten echt wel heel krap bij kas, aangezien ze dan ook nog eens een optie die hen 5 euro per maand extra kost moeten laten vallen.

Comment

• Leasers vs pensioen
      Morgen hervormingen

Om samen sociaal te zijn en de prijzen voor de armsten niet te verhogen tot we samen niets meer hebben

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Dat iedereen eens zijn auto zelf betaalt he. Al die triestige armoedzaaiers met een firmawagen. Kunnen niet eens kiezen wat ze écht willen

duck and away
        Ik heb twee harde eisen: ‘t moet uit de FCA-groep komen, en het moet bij mijn vaste dealer in onderhoud mogen. Voor de rest ben ik inderdaad heel inschikkelijk en geef ik m’n geld liever aan iets anders uit.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik heb twee harde eisen: ‘t moet uit de FCA-groep komen, en het moet bij mijn vaste dealer in onderhoud mogen. Voor de rest ben ik inderdaad heel inschikkelijk en geef ik m’n geld liever aan iets anders uit.
          Maar ik kies ALLES zelf Ik geef ook geld aan andere dingen uit, don’t worry. En heb nog veel tijd ook om van die hele handel te genieten. An unseen amount . Tijd is de enige rijkdom tegenwoordig. De rest kan quasi iedereen kopen. Tijd niet dus. Komt ook niet terug, tijd.
          Maar owee als iemand met een leasing plots geen meer heeft. De meeste mensen leven op het randje van wat ze zich kunnen permitteren. En dan komt de klap. Koop hierbij nog eens een poorspec auto. Tranendal

Just trollen’ dude ik moest uw trolpost matchen he
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Rekeningrijden zal geen invloed hebben hier. Heb de firmawagen nodig om werven te bezoeken. Dus zal niet stilstaan. Wagen wordt quasi opgereden door firmagebruik. Dus maakt geen verschil.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Rekeningrijden zal geen invloed hebben hier. Heb de firmawagen nodig om werven te bezoeken. Dus zal niet stilstaan. Wagen wordt quasi opgereden door firmagebruik. Dus maakt geen verschil.
              Ja maar dat ligt anders toch. Jij hebt die wagen NODIG om uw werk te doen, dus 300% recht op een firmawagen, rekeningrijden of niet. Dit in schril contrast met mensen die de hele dag achter een bureau zitten bvb.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Wat is jullie mening mbt de toekomst van de meer exclusieve wagens die rijden op fossiele brandstoffen. Bv. op dit moment hebben mijn ouders een aston martin V8 vantage, welke nu 12 jaar oud is en ze waren van plan deze eigenlijk lange tijd houden tot deze oldtimer is. Ze beginnen zich de vraag te stellen als het houden van de wagen wel de slimste zet is.
                Sowieso rijdt men er heel weinig mee dus het huidig tax stelsel hakt er serieus in. Mocht er een km heffing komen zou dit al een stuk eerlijker zijn vinden wij persoonlijk.

Als er in jaar x een verbod komt op nieuwe wagens met fossiele brandstoffen en mogelijks ook de 2e hands markt stilaan in het nauw raakt, zullen dergelijke wagens nog wel enige waarde hebben?
                Wat denken jullie?

Comment

• ik denk dat wagens met verbrandingsmotor na verloop zullen uitsterven door versleten te zijn en ongevallen. Goede exemplaren,zeker wagens zoals deze,zullen in waarde stijgen omdat sommige mensen er graag eentje zullen hebben als hobby of als reis wagen. Net zoals er nog steeds mensen graag met paarden rijden zullen er altijd,ook komende generaties zijn die graag met een klassieke wagen zullen rijden. Zeker wanneer daily wagens steeds meer en meer onbetrokkenheid bij het rijden zullen bieden. Houden en genieten dus van die schitterende Aston (4.4 aj V8 is een pareltje op gebied van vermogensontplooiing,geluid en betrouwbaarheid)
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ik zit hier nu lp's te luisteren bij een haardvuur. Volledig voorbijgestreefd want er zijn betere manieren om te verwarmen en muziek te luisteren. Maar toch heeft dat nog zijn plaats, dat zal altijd zo blijven.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• ze laten - maar best ook - niet in kaarten kijken wat hun wef-plannen zijn

maar de wappies weten wel beter er moeten gewoon meer wappies bijkomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Ik zit hier nu lp's te luisteren bij een haardvuur. Volledig voorbijgestreefd want er zijn betere manieren om te verwarmen en muziek te luisteren. Maar toch heeft dat nog zijn plaats, dat zal altijd zo blijven.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Bij mij heeft de verwarming nog niet opgestaan, de houtkachel draait hier overuren. Zalige warmte!

Ter info, momenteel ben ik 8 jaar gedroogde vogelkers en Amerikaanse eik aan het verbranden. Twee exoten die hier niet horen, zelf gekapt uit een nabij gelegen bos. Met andere woorden: CO2-neutraal en verantwoord gekapt. Ja, ik denk aan het milieu!

Comment

• openlijk kritiek op greta van noors minister van klimaat, en politiek redacteur grootste krant...waarschuwen voor gevaar democratie

Zweeds klimaatactiviste Greta Thunberg deed in Glasgow kritische uitspraken over de klimaattop. Daardoor werd ze door verschillende mensen uit haar buurland teruggefloten. De minister van Klimaat vertelde aan de Noorse publieke omroep NRK dat “Wanneer je zegt dat politiek geen betekenis heeft, varen we een redelijk gevaarlijke koers. Ik geloof dat een sterke en doordachte inzet zich moet vertalen in politieke actie, niet in het afwijzen van het hele idee van democratische veranderingen”.

Ook Kjetil B. Alstadheim, politiek redacteur bij Aftenposten, de grootste krant van Noorwegen, had kritiek op Thunberg. “Ze loopt het risico haar volgers richting iets autoritairs, anti-democratisch en ronduit gevaarlijks te leiden. Haar retoriek is slechts een stap verwijderd van oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Bovendien is wat ze zegt onjuist. Er komt wel degelijk vooruitgang”.

voorlopig alleen in die andere kwaliteitspers, de gesponsorde geeft haar alleen een forum

Comment

• Probleem is dat men streeft naar een algemeen bannen van alle fossiele brandstoffen. Zowel thuis als in het transport. Deze zijn eigenlijk wel nodig in de transitie naar afbouw fossiel en opbouw elektrisch. De transitieperiode moest eigenlijk al 20 jaar geleden ingezet te worden om vandaag het elektrisch landschap enigszins leefbaar en overlevend te maken. waterkrachtcentrales werden stil op de achtergrond geduwd. Windmolens die in Texas en omstreken werden gebruikt voor waterpompen werden weggelachen. De taksen op fossiele brandstoffen waren een welkome inkomst. Nu plots op een te korte termijn gaan overschakelen is Utopia. Zet de goals ergens in 2050 en het is haalbaar. Nu wil ieder land de eerste zijn van de klas met hun onrealistischs plannen. Al was het maar om de beste leerling te zijn van de lege doos die we Europa noemen. Waar normen worden opgelegd zonder naar de sociale status van de landen zelf te kijken.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• nooit zal men fossiele brandstoffen kunnen later verdwijnen. In heel de geschiendenis van het mensdom is nooit een uitvinding,voorwerp,idee volledig verdwenen en dat zal nooit gebeuren.
                              de individuele mens is sterk en zal altijd blijven bestaan. Er zal altijd een ongevaccineerde V8 rijder blijven bestaan,wat de communistische politici ook opdringen.
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• We zullen het eens terug over 'on topic' Noorwegen hebben

Tesla Model Y Road Trip Around Norway! Part 1 - Oslo to Bergen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Italië doet niet mee:

De Europese Unie heeft aangekondigd vanaf 2035 verbrandingsmotoren in nieuwe auto’s te bannen. Een beslissing die steeds meer in twijfel wordt getrokken. Na Tsjechië protesteert nu ook Italië.

Comment

• gisterochtend was ik op de keuring samen met een handelaar in 2de handswagens die het een gemiste kans vond dat belgie zich niet hield aan het eerder opgelaten en onpopulair balonnetje van lydia peeters....en dat in het belang van de consument

àls belgie de beste leerling wou zijn, kregen de belgen nog de kans hun 2de hands te verkopen aan de rest van europa, aks heel europa op hetzelfde moment schakelt stort de gehel 2dehands markt op hetzelfde moment in

dat was eigenlijk geeneens een slecht bedachte piste

Comment

Tegen 2035 zijn benzineauto's waarschijnlijk duurder dan EV's.
                                      Gebrek aan visie.

bobo : het gaat om nieuwe voertuigen hé. Ze gaan niet ineens alle benzineauto's van de straten bannen, enkel uit de showrooms... :-)
                                      In de grote steden zal het sneller gebeuren, en dat zal de markt wel in de richting van EV's bewegen.

Comment

• Elektrische auto is sowieso maar een tussenoplossing en geenszins een finale oplossing voor het milieu probleem. En wat met efuel en waterstof, nog niet rendabel maar de grondstoffen die moeten aangesproken worden om een elektrische wagen te produceren zijn ook niet oneindig. Ik zie die op middellange termijn sowieso ook verdwijnen zoals de wagens op fossiele brandstof.

Comment

• eFuel gaat nog altijd ter plaatse NOX uitstoten, dus geen oplossing voor de stad.

Waterstof is in vergelijking met batterijen een factor 3 minder efficient.

Er zal zeker nog ontwikkeling zijn op gebied van batterijen (minder speciale grondstoffen, meer capaciteit, lager gewicht,hogere laadsnelheden...). Dat komt wel.
                                          Ik denk dat batterijen een blijvertje zijn, maar het zullen andere batterijen worden op termijn.

Zodra we 500km bereik kunnen bijladen in 10 minuten zijn we er helemaal voor auto's. Niemand heeft meer nodig.

Comment

Working...
                                          X