Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkleed autorijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkleed autorijden

Ik had laatste een gesprek met iemand ivm het aankomende EK en hij zei me dat hij volledig verkleed als duivel zou autorijden.
    Ik zei m dat ik dacht dat niet zou mogen en hij zei van wel omdat je ook als zwarte piet mag rondrijden zolang je je maar kan legitimeren en een geldig rijbewijs enz hebt.
    Ik heb wat zitten rondzoeken op het net, maar ik vind er ook niet direkt een juist antwoord op. Dus hierbij m'n vraag ... mag dit of niet ?

Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk Berichten
    Ik had laatste een gesprek met iemand ivm het aankomende EK en hij zei me dat hij volledig verkleed als duivel zou autorijden.
    Ik zei m dat ik dacht dat niet zou mogen en hij zei van wel omdat je ook als zwarte piet mag rondrijden zolang je je maar kan legitimeren en een geldig rijbewijs enz hebt.
    Ik heb wat zitten rondzoeken op het net, maar ik vind er ook niet direkt een juist antwoord op. Dus hierbij m'n vraag ... mag dit of niet ?
    Als je gekleed bent en geen pruik of masker hebt die u ogen half bedekken, lijkt me dat geen probleem. Er zijn toch nog chauffeurs die met handschoenen rijden of een petje in een cabrio aanhebben. Ik zie wel mensen die zodanig veel vertrouwen in hun auto hebben dat ze permanent erin zitten met hun fluovestje aan, dus waarom zou een voetbaloutfit niet kunnen?

Comment

Het zich gemaskerd, vermomd of verkleed bevinden op de openbare weg of in/op plaatsen toegankelijk voor het publiek is waarschijnlijk geregeld door politiereglementen, die dus kunnen verschillen van plaats tot plaats.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Staat in het Strafwetboek (en geldt dus overal in België):

"Met geldboete van vijftien euro tot vijfentwintig euro en met gevangenisstraf van een dag tot zeven dagen of met een van deze straffen alleen worden gestraft, zij die zich, behoudens andersluidende wetsbepalingen, in de voor het publiek toegankelijke plaatsen begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt of verborgen, zodat zij niet herkenbaar zijn.
        Het eerste lid geldt echter niet voor hen die zich in de voor het publiek toegankelijke plaatsen begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt of verborgen, zodat zij niet herkenbaar zijn, en wel krachtens arbeidsreglementen of een politieverordening naar aanleiding van feestactiviteiten.
        "

Verkleden mag op zich, maar gezicht mag niet onherkenbaar zijn (tenzij arbeidsreglementen of politieverordening).

Hangt er dus van af hoe volledig de persoon zich in duivel verkleed.
        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

"Met geldboete van vijftien euro tot vijfentwintig euro en met gevangenisstraf van een dag tot zeven dagen of met een van deze straffen alleen worden gestraft, zij die zich, behoudens andersluidende wetsbepalingen, in de voor het publiek toegankelijke plaatsen begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt of verborgen, zodat zij niet herkenbaar zijn.
          Het eerste lid geldt echter niet voor hen die zich in de voor het publiek toegankelijke plaatsen begeven met het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekt of verborgen, zodat zij niet herkenbaar zijn, en wel krachtens arbeidsreglementen of een politieverordening naar aanleiding van feestactiviteiten.
          "

Verkleden mag op zich, maar gezicht mag niet onherkenbaar zijn (tenzij arbeidsreglementen of politieverordening).

Het door jou aangehaalde artikel (ook wel bourkawet genoemd) heeft het enkel over het verbod om het gezicht gedeeltelijk of geheel te verbergen, over het verkleden zelf is er dikwijls nog een bijkomende reglementering op plaatselijk vlak.

Comment

Het is zelfs zo dacht ik dat je eigenlijk geen helm in een auto mag dragen op de openbare weg. Hetgeen wel een probleem is indien je een Ktm, Ariel, 2 eleven of iets dergelijks rijdt.

Comment

"

zopas zag ik nog een filmpje van een man verkleed als batman en hij reed rond in een Lamborghini.
              Hij had ook een masker op en dat is dus ook moeilijk om de identititeit te controleren.
              ik denk dat dit ook zal vallen onder de wetgeving zoals er ook het boerkaverbod is in België, want zij
              zijn ook alleen maar zichtbaar aan de ogen of zelfs niet.
              Dus ik denk dat ik dan toch gelijk heb dat dit niet mag in België.

Comment

zopas zag ik nog een filmpje van een man verkleed als batman en hij reed rond in een Lamborghini.
                Hij had ook een masker op en dat is dus ook moeilijk om de identititeit te controleren.
                ik denk dat dit ook zal vallen onder de wetgeving zoals er ook het boerkaverbod is in België, want zij
                zijn ook alleen maar zichtbaar aan de ogen of zelfs niet.
                Dus ik denk dat ik dan toch gelijk heb dat dit niet mag in België.

Maar Batman was in de U S and A ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Het zich gemaskerd, vermomd of verkleed bevinden op de openbare weg of in/op plaatsen toegankelijk voor het publiek is waarschijnlijk geregeld door politiereglementen, die dus kunnen verschillen van plaats tot plaats.
                  Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Het door jou aangehaalde artikel (ook wel bourkawet genoemd) heeft het enkel over het verbod om het gezicht gedeeltelijk of geheel te verbergen, over het verkleden zelf is er dikwijls nog een bijkomende reglementering op plaatselijk vlak.
                  Dat is juist, maar gemaskerd mag nergens (behoudens uitzonderingen).
                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Dat is juist, maar gemaskerd mag nergens (behoudens uitzonderingen).
                    Inderdaad, maar ik liet mij teveel leiden door TS die het had over "Duivel" en over "Zwarte Piet"... maar inderdaad sedert 2011 mag je nergens meer in België je gezicht "verbergen"... op openbare/publiekelijk toegankelijke plaatsen wel te verstaan hé
                    Last edited by 96gr; 09/06/2016, 13:56.

Comment

Zou wel lachen zijn..

Comment

Denk wel dat veel mensen zich een aap zouden schrikken!
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Eigenlijk wel raar dat dan een motard zijn gezicht wel volledig verborgen kan hebben en dat dan geen probleem is.

Comment

Eigenlijk wel raar dat dan een motard zijn gezicht wel volledig verborgen kan hebben en dat dan geen probleem is.

Zou dat Chewbacca kostuum niks voor u zijn? Kwestie van in de winter er warmpjes bij te zitten in de F430
                            Last edited by Namaz; 09/06/2016, 17:59.

Comment

hoe zit dat dan met moslima's?
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Die mogen op openbare plaatsen ook hun gezicht niet bedekken in Vlaanderen... (daarom wordt deze wet dus ook de boerkawet genoemd).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                                  Ik zie wel mensen die zodanig veel vertrouwen in hun auto hebben dat ze permanent erin zitten met hun fluovestje aan
                                  Of die mensen moeten zo wat een ganse dag een fluovestje dragen voor hun job en houden het gewoon aan ipv 15 keer per dag dat aan en uit te trekken .
                                  (ja, ik rij soms een ganse dag rond met fluohesje, ik let daar zelfs niet meer op)

Comment

Ik heb voor het werk een fluo t-shirt, geen geprul met zo een hesje.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

vriendin van me is ooit gebodypaint tegen gehouden voor papier/alcoholcontrole. Heeft daar toen geen opmerking op gekregen maar de agenten wisten niet goed wat ze zagen. ze had wel iets van kleren erover aangetrokken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                        vriendin van me is ooit gebodypaint tegen gehouden voor papier/alcoholcontrole. Heeft daar toen geen opmerking op gekregen maar de agenten wisten niet goed wat ze zagen. ze had wel iets van kleren erover aangetrokken
                                        Zat ze met die body paint gewoon op de stoelen van de auto dan?

Comment

Working...
                                        X