Gewoon uit interesse, denken jullie dat het nog lang zal duren tot de bubbel barst? Als ik rondkijk wat er voor wrakken gevraagd wordt, als je ziet dat de GT4 nu voor 120-130k aangeboden worden, dat zelfs de 996 al in prijs aan het stijgen is... Dit lijkt mij een waanzinnige hype... Ik zou het nog kunnen begrijpen moest het enkel om speciale/gelimiteerde modellen gaan, maar tegenwoordig lijkt alles waar Porsche op staat, in goud te veranderen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche hype: hoe lang nog?
Collapse
X
-
zolang andere beleggingen niet voldoende meer opbrengen zal men altijd zijn heil zoeken in andere opportuniteiten
dit zal er wel eentje van zijn zeker? Is trouwens een algemene trend in autoland: oldtimers zijn de laatste jaren ook geweldig in waarde gestegen, young timers met een bepaalde reputatie ook.
-
Mijn mening? Slechte beurs + geld/leeftijd.
Mensen die nu rond de 40, 50 zijn, kopen nu de wagens die ze als jongere mooi vonden. Vroeger konden ze ze niet betalen en nu hebben ze geld. Zie maar, een 7, 8 jaar geleden begon de 993 ineens in waarde te stijgen.
Dat verklaart volgens mij ook de lichte stijging die de 996 ondergaat (hoe moet ge dat fenomeen anders verklaren? wie wil nu een 996 lol). 20 jaar in 1997? Da's rond de 40 in 2016. Een beetje geld aan de kant? Laat ons een 996 kopen.
En laat ons ook niet vergeten dat we constant rond onze oren geslagen worden met berichten hoe we geen intrest meer krijgen, hoe de banken onze centen gaan afpakken, ... hyperinflatie... Laat ons een kar kopen met ons spaargeld. op de bank krijgen we toch niks.
Die bubbel zal zeker gaan barsten. Misschien niet voor de zeldzame luchtgekoelden, maar zeker voor de modellen die en masse geproduceerd zijn.
En het is niet alleen Porsche. Zie maar naar een goede originele Golf GTI bijvoorbeeld. Of een M3 (E30). Of Renault Alpines. Een F355 is nog een goed voorbeeld. Een 355 is in mijn ogen één van de mooiste Ferrari's ooit gemaakt. En mensen die toen jong waren, en nu geld hebben, die kopen er eentje en zo duwen ze de prijs naar omhoog. Vraag en aanbod.
Maar bij die modellen zijn er volgens mij meerdere factoren die meespelen, lage(re) productieaantallen bijvoorbeeld.Last edited by orange; 12/06/2016, 15:11.
Comment
-
Laatst ergens een artikel gelezen over specifiek porsche. Zelfs de 944 turbo zou in prijs aan het stijgen zijn. Niet de gewone versie, maar wel de turbo. Wie had dat ooit gedacht.
Ik hoop thans nog ooit ne 928 in mijn garage te kunnen zetten. Thans nog betaalbaar, maar vrouwke wil het niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenMijn mening? Slechte beurs + geld/leeftijd.
Mensen die nu rond de 40, 50 zijn, kopen nu de wagens die ze als jongere mooi vonden. Vroeger konden ze ze niet betalen en nu hebben ze geld. Zie maar, een 7, 8 jaar geleden begon de 993 ineens in waarde te stijgen.
Dat verklaart volgens mij ook de lichte stijging die de 996 ondergaat (hoe moet ge dat fenomeen anders verklaren? wie wil nu een 996 lol). 20 jaar in 1997? Da's rond de 40 in 2016. Een beetje geld aan de kant? Laat ons een 996 kopen.
En laat ons ook niet vergeten dat we constant rond onze oren geslagen worden met berichten hoe we geen intrest meer krijgen, hoe de banken onze centen gaan afpakken, ... hyperinflatie... Laat ons een kar kopen met ons spaargeld. op de bank krijgen we toch niks.
Die bubbel zal zeker gaan barsten. Misschien niet voor de zeldzame luchtgekoelden, maar zeker voor de modellen die en masse geproduceerd zijn.
En het is niet alleen Porsche. Zie maar naar een goede originele Golf GTI bijvoorbeeld. Of een M3 (E30). Of Renault Alpines. Een F355 is nog een goed voorbeeld. Een 355 is in mijn ogen één van de mooiste Ferrari's ooit gemaakt. En mensen die toen jong waren, en nu geld hebben, die kopen er eentje en zo duwen ze de prijs naar omhoog. Vraag en aanbod.
Maar bij die modellen zijn er volgens mij meerdere factoren die meespelen, lage(re) productieaantallen bijvoorbeeld.
Comment
-
Ik *denk* dat de naam 'Porsche' daar voor iets tussen zit. Ik heb altijd graag een Mercedes SL van de jaren 90 gezien. Maar voor evenveel geld koopt ge een Porsche. En een Porsche is toch nog wel wat anders dan een Merc.
ik heb 996-en voor 10.000 euro weten gaan in Duitsland. En ik ben ook lid van enkele andere autoforums (6speedonline, pistonheads en nog een paar anderen) en zo goed als elke dag waren er wel een paar nieuwe topics over de 996: waarom is hij zo goedkoop? Hoe zit dat met de IMS? De RMS? Heeft een 3,6 daar ook last van? Wat is het percentage 3,4's dat ploft? En 3,6en? Wat is de kans dat hij ploft? Wie zijn heeft al geploft?
En dan laten ze zich wijsmaken dat het nog wel goed meevalt, en dat ge geregeld 996-en ziet met meer dan 200.000 kilometer en dat ge op internet alleen maar de slechte zaken leest. Dus zooooo erg zal het toch wel niet zijn zeker? Ale, we zullen maar overgaan tot de koop. 2 maanden later een nieuw topic: My engine blew!
Een 996 zal noooooooit door liefhebbers gewaardeerd worden. Wat ge nu ziet is volgens mij een kortstondige bubbel. Ferrari's en Aston Martins van die periode waren betrouwbaarder
Als ge morgen een relatief recente ferrari voor 15.000 euro kunt kopen, tja, dan zou ik ook wel eens nadenken en de eventuele mankementen erbij nemen.Last edited by orange; 12/06/2016, 15:35.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tomwac Bekijk BerichtenEr moet dus nog iets anders spelen...
Los daarvan is de hype in mijn ogen vooral gevoed door sentiment.
Auto's van vroeger waren puur, niet overladen met allerlei veiligheid en comfort features.
Auto's van nu zijn rijdende computers, door de opgelegde normen haast generiek in vorm en functie.
We hebben allemaal het nieuws gelezen denk ik, binnen x-aantal jaren gaan enkele overheden zelfs de verbrandingsmotor verbieden.
Wat meer wil je nog weten? Dit is geen hype waar elk moment een einde aan gaat komen en zeker niet beperkt blijft tot Porsche alleen. Porsche heeft natuurlijk veel liefhebbers, waarschijnlijk ook de reden waarom je naar Porsches kijkt in de eerste plaats, vraag en aanbod dicteren de prijzen.
Comment
-
De prijzen liggen gewoon binnen het bereik van veel mensen. En als je dan iets koopt waarvan je verwacht dat de prijs nog wat kan door stijgen, en je er nog wat plezier aan kan beleven....
Zal aantrekkelijker zijn dan je centen in een appartment steken zeker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWaardebehoud is een heel belangrijke factor. Op een paar exclusieve en dure nieuwe auto's na, gaat bijna elke nieuwe wagen behoorlijk wat waarde verliezen in de eerste jaren. Misschien kochten mensen 20 jaar geleden dan nog gewoon een nieuwe Porsche rond hun midlife, vandaag de dag heb je echter meer redenen om dat niet te doen.
Los daarvan is de hype in mijn ogen vooral gevoed door sentiment.
Auto's van vroeger waren puur, niet overladen met allerlei veiligheid en comfort features.
Auto's van nu zijn rijdende computers, door de opgelegde normen haast generiek in vorm en functie.
We hebben allemaal het nieuws gelezen denk ik, binnen x-aantal jaren gaan enkele overheden zelfs de verbrandingsmotor verbieden.
Wat meer wil je nog weten? Dit is geen hype waar elk moment een einde aan gaat komen en zeker niet beperkt blijft tot Porsche alleen. Porsche heeft natuurlijk veel liefhebbers, waarschijnlijk ook de reden waarom je naar Porsches kijkt in de eerste plaats, vraag en aanbod dicteren de prijzen.
Comment
-
Vraag me ook wat de toekomst brengt. Overheden willen verbrandingsmotoren gaan verbieden en wat met zulke auto's als de wagens zelfrijdend worden? Mag men op een gegeven moment dan nog met een 'niet-zelf-rijdende' wagen de baan op? Worden er uitzonderingen gemaakt voor verbrandingsmotoren in oldtimers? Dienen de motoren uit de oldtimers vervangen te worden door een electromotor?
Zou goed kunnen dat dit enkel nog collectorsitems worden die nooit meer in het verkeer mogen deelnemen. Wat dan met de waarde?
Comment
-
Ik kan ook niet zeggen dat ik het allemaal begrijp hoor. Op een Bonhams autoveiling vliegen de miljoenen in het rond, als er dan eens ene Lamborghini Diablo passeert lijkt 250.000 euro nog een koopje tussen de rest. Maar ik zou met dat geld alleszins véél liever een nieuwe Lambo Huracan of beter nog, een McLaren 570GT aanschaffen.
Comment
-
Is inderdaad niet alleen bij Porsche, ik zie ook hoe hard de prijzen zijn gestegen van Amerikaans oldtimers.
De laatste 4 jaar zijn 2nd gen camaro's ('70-'73) ongeveer verdubbeld qua prijs! Nova's gaan ook snel 25% duurder dan 4 jaar terug, een Charger ('68-'70) is bijna niet meer te betalen zelf.. enkel de carrosserie kost al snel meer dan 10.000 dollar.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
het is inderdaad niet enkel bij Porsche, het gaat zowat om alle liefhebbersmodellen..
In mijn ogen geen goede evolutie dat wagens puur worden gekocht als investeringsobject, waardoor ze door echte liefhebbers onbetaalbaar worden.
De meesten zullen dan ook niet meer veel het daglicht zien...
Ik ken iemand dit oa nog een F40 bezit...die man durft er uit schrik niet meer mee buitenkomen sinds de prijzen zo snel gestegen zijn.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Is inderdaad niet alleen het geval bij Porsche. Ik denk trouwens ook niet dat de stijgingen van blijvende aard zijn.
ik zou nooit een 996 als belegging aanschaffen, wel om te genieten van de kwaliteiten als sportwagen. De stijgingen bij de 996 waren te zien op het ogenblik dat de 'betaalbare' luchtgekoelde verdwenen waren, en zijn trouwens enkel te zien bij de turbo's en de 4s. Vanaf de 996 werd ook en masse geproduceerd, wat natuurlijk het aanbod aanzienlijk vergroot.
Het onderhoud van een Porsche is redelijk betaalbaar in vergelijking met andere exoten en de meeste luchtgekoelde zijn intussen oldtimer, dat speelt uiteraard ook.saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Dit is idd een spijtige evolutie en ik begrijp de redenering van die man met zijn F40 volledig. Maar dit gaat weeral om echt exclusieve auto's, terwijl mijn punt is dat bij Porsche momenteel alles in puur diamant verandert. Andere merken hebben dat uiteraard ook, zoals een E46 CSL of in veel mindere mate de E30 bijv, maar niet op die explosieve, over the top manier zoals het bij Porsche gebeurt. Dat vroeg ik mij dus af. Waarom juist Porsche. Je kan bijna voor de prijs van een aftandse 996 een E-type kopen, als ik mij niet vergis. Maar blijkbaar ben ik niet alleen met mijn onbegrip...
Comment
-
Denk dat een e-type wel wat duurder is dan een 996 hoor. 996 begint vanaf ongeveer 15000 eurosaab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Het is ook gewoon een kwestie van aantallen van productie. Kijk naar de productie vanaf de 996, zo veel meer van gemaakt. Dat samen met de combo van de hype en nostalgie van de laatste aircooled, en je zit aan hogere prijzen. Er zitten ook veel speculanten op de 964-993.
Zelf ben ik in de markt om binnen enkele jaren een 911 aan te schaffen, maar het zal nooit een 911 uit de "bubble prijzen" zijn. Verhaal van sop en kool. Het wordt zeker een 997 MK2 of een 991 4S. Als je kijkt naar de jaarlijkse taksen doe je jezelf ook geen cadeau met een wagen uit de 90ties. In combinatie met modern comfort en de lichte evolutie van de 911 naar een GT is de perfecte combo met mijn leeftijd
Een andere optie is een Cayman, die een beetje de rijeigenschappen van de vroegere 911 lijkt over te nemen.
Minimum een 4S kopen, of een exclusieve reeks staat garant om zijn waarde ietwat te behouden. Maar de gewone modellen sinds de 996 zullen nooit die hoge prijzen halen, daarvoor zijn de productieaantallen te groot.
911 (F-model 1968-1974) 81.032 911 (G-model 1974-1989) 193.605 911 (964-model 1989-1994) 63.753 911 (993-model 1994-199 68.839 911 (996-model 1998-2004) 185.843 911 (997-model 2004-2009) 218.4431 911 (991-model 2012-..) Last edited by order66; 12/06/2016, 18:15.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment