Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche hype: hoe lang nog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Good point. Ik ben zelf ook in de markt om binnen een aantal jaren een GTS aan te schaffen (liefst een Cayman). Puur voor het rijplezier, niet als speculatie. Ik hoop alleen dat ik dan nog niet te lat ben om een betaalbare te vinden...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Het is ook gewoon een kwestie van aantallen van productie. Kijk naar de productie vanaf de 996, zo veel meer van gemaakt. Dat samen met de combo van de hype en nostalgie van de laatste aircooled, en je zit aan hogere prijzen. Er zotten ook veel speculanten op de 964-933.
      Zelf ben ik in de markt om binnen enkele jaren een 911 aan te schaffen, maar het zal nooit een 911 uit de "bubble prijzen" zijn. Verhaal van sop en kool. Het wordt zeker een 997 MK2 of een 911 4S. Als je kijkt naar de jaarlijkse taksen doe je jezelf ook geen cadeau met een wagen uit de 90ties. In combinatie met modern comfort en de lichte evolutie van de 911 naar een GT is de perfecte combo met mijn leeftijd
      Een andere optie is een Cayman, die een beetje de rijeigenschappen van de vroegere 911 lijkt over te nemen.
      Minimum een 4S kopen, of een exclusieve reeks staat garant om zijn waarde ietwat te behouden. Maar de gewone modellen sinds de 996 zullen nooit die hoge prijzen halen, daarvoor zijn de productieaantallen te groot.

      911 (F-model 1968-1974) 81.032
      911 (G-model 1974-1989) 193.605
      911 (964-model 1989-1994) 63.753
      911 (993-model 1994-199 68.839
      911 (996-model 1998-2004) 185.843
      911 (997-model 2004-2009) 218.4431
      911 (991-model 2012-..)
      Langs de andere kant: G-type en 996 liggen qua productie aantallen heel dicht bijeen en de G zal je niet snel voor een prikje vinden.

      Comment


      • #23
        Er zijn al veel g modellen naar de eeuwige jachtvelden. Het aanbod is dan ook beperkter. Productie was verspreid over 25 jaar.
        saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
        saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
        saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
        saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
        saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
        renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
        Porsche 993 (1994)

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
          Denk dat een e-type wel wat duurder is dan een 996 hoor. 996 begint vanaf ongeveer 15000 euro
          Voor een goede 996 Turbo of 4S betaal je toch al het veelvoud van dat
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door tomwac Bekijk Berichten
            Good point. Ik ben zelf ook in de markt om binnen een aantal jaren een GTS aan te schaffen (liefst een Cayman). Puur voor het rijplezier, niet als speculatie. Ik hoop alleen dat ik dan nog niet te lat ben om een betaalbare te vinden...
            Ik denk ook in die richting, rijplezier eerst. Een 911 of een Cayman, dat zal de twijfel worden. Uitgebreid gaan testrijden zal de boodschap zijn, geen straf toch
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
              Voor een goede 996 Turbo of 4S betaal je toch al het veelvoud van dat
              Daar zeg je het, een turbo of een 4s.

              net gekeken op kapaza, toch veel 996 onder de 20 000 euro.

              Op de verkoopssites vind je de 4 s vanaf ongeveer 30 k, turbo, s gaan snel boven de 45 k. (Vraagprijzen zijn wel niet de prijzen waarvoor ze daadwerkelijk over de toonbank gaan...)
              saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
              saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
              saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
              saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
              saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
              renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
              Porsche 993 (1994)

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door tomwac Bekijk Berichten
                Het was bij benadering met beeldspraak, maar een degelijke 996 begint bij ongeveer 30-35K (volgens de prijzen op autoscout24.com)... ik denk dat je dan al niet ver van een e-type af bent...
                Dan begint ge met een restauratieproject bij de E-type.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Dan begint ge met een restauratieproject bij de E-type.
                  Zoals ik ook zei: bij benadering, eerste de beste van op autoscout : https://www.autoscout24.com/classifi...3-e350040ae30a ... is idd iets duurder, maar we spreken over een echte classic waarvan zelfs Enzo Ferrari onder de indruk was tov een het minst gewilde Porsche...

                  Comment


                  • #29
                    Ik heb al meermaals met verschillende modellen 996 gereden, en zelfs al een paar keer E30 M3, en ik kan u verzekeren dat een E92 M3 1000 keer beter rijdt.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Ik heb al meermaals met verschillende modellen 996 gereden, en zelfs al een paar keer E30 M3, en ik kan u verzekeren dat een E92 M3 1000 keer beter rijdt.
                      En een F8x nog beter, maar dat is een 'hairy' onderwerp ...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door tomwac Bekijk Berichten
                        En een F8x nog beter, maar dat is een 'hairy' onderwerp ...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door tomwac Bekijk Berichten
                          Good point. Ik ben zelf ook in de markt om binnen een aantal jaren een GTS aan te schaffen (liefst een Cayman). Puur voor het rijplezier, niet als speculatie. Ik hoop alleen dat ik dan nog niet te lat ben om een betaalbare te vinden...
                          Misschien een Lotus exige v6 overwegen?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                            Ik ken iemand dit oa nog een F40 bezit...die man durft er uit schrik niet meer mee buitenkomen sinds de prijzen zo snel gestegen zijn.
                            een F40 is altijd al een zeer dure supercar geweest, die bovendien bloedlink is om mee te rijden.
                            Dat model is zeldzaam door de kleine oplage en altijd al gezien als investering.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door tomwac Bekijk Berichten
                              Zoals ik ook zei: bij benadering, eerste de beste van op autoscout : https://www.autoscout24.com/classifi...3-e350040ae30a ... is idd iets duurder, maar we spreken over een echte classic waarvan zelfs Enzo Ferrari onder de indruk was tov een het minst gewilde Porsche...
                              Voordeel van een porsche is de beschikbaarheid van kennis en onderdelen.
                              voor een jaguar kan dat wel eens problematisch zijn

                              Comment


                              • #35
                                Kameraad van mijn broer heeft in zijn garage een 964 jubileum staan. Gelimiteerde versie. Heeft deze voor een prikje kunnen kopen van iemand die niet wist wat hem staan had. Wagen stond wel in slechte staat. Heeft hem dan volledig gerestaureerd. Heeft die nu al een jaartje of vier, als je ziet wat ze er nu voor durven vragen denk dat dat zijn beste investering ooit geweest is.
                                heeft dan twee jaar geleden een 964 cabrio gekocht. Was ook wel een ferme prijs, denk rond de 42000€. Ondertussen zijn die prijzen ook al serieus gestegen.
                                Last edited by Leoncupra; 13/06/2016, 00:46.

                                Comment


                                • #36
                                  Nog nooit gehoord van een 993 jubileum..wel van een 964 jubileum..Details?( sorry voor ot)
                                  saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                  saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                  saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                  saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                  saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                  renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                  Porsche 993 (1994)

                                  Comment


                                  • #37
                                    is niet alleen bij Porsche ze, jeugd die voor de prijs van een nieuwe of tweedehands Golf 7 diesel een specialere auto koopt van 15 jaar oud bv.

                                    je kan alles voor 10 000 euro kopen, als je nu als eerste auto een Porsche 944 kan kopen ipv iets met een 3 cilinder bv, dan weet je het toch wel zeker
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      is niet alleen bij Porsche ze, jeugd die voor de prijs van een nieuwe of tweedehands Golf 7 diesel een specialere auto koopt van 15 jaar oud bv.

                                      je kan alles voor 10 000 euro kopen, als je nu als eerste auto een Porsche 944 kan kopen ipv iets met een 3 cilinder bv, dan weet je het toch wel zeker
                                      Zeker met de geldende verkeersbelasting op een 3000cc en meer...

                                      Comment


                                      • #39
                                        en eigenlijk kan ik het "technisch" niet begrijpen. Er zijn uiteindelijk veel betere wagens een 911....
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment


                                        • #40
                                          Veel oldies stijgen
                                          E500
                                          Oudi alles met een 5 cyl turbo...waar is de tijd dat je een schadewagen kon kopen voor paar honderd euro.
                                          F456 3jaar geleden €30.000 zoek maar nu...had beter eentje gekocht.
                                          Polo 6n 1.4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X