Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW roept 600.000 wagens terug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW roept 600.000 wagens terug

Autobouwer BMW roept in totaal 600.000 wagens van de modellen X3 en X4 (bouwjaar 2010 en later) preventief terug. Het gevaar bestaat dat de beugels van het zogenoemde Isofix-systeem, waarmee kinderzitjes worden vastgezet, zouden kunnen breken, zegt een woordvoerder dinsdag.

Ik koop ieder 4j andere nieuwe wagen en nog geen bmw in bezit gehad, wel al vaak eens testrit gemaakt maar toch telkens een andere wagen die beter doet, nu zijn er 2 modellen die me aanspreken M2 en 4 gran coupé maar deze heb je niet in m versie dus die zal afvallen.

Comment

terugroepactie=verantwoordelijkheid nemen
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        terugroepactie=verantwoordelijkheid nemen

Voor die keer dat BMW het eens doet. Veel van die zaken worden niet bekend gemaakt en gewoon tijdens een volgend onderhoud gepiept. Vaak weet de consument er nog niet eens van.

Comment

Klopt wel, vele merken doen het. Als het niet levensbedreigend is, geen probleem. Een heel aantal merken ontkent zelfs dat er een probleem is, dat is pas klantonvriendelijk. "Een probleem? Dat is de eerste keer dat ik daar van hoor meneer"
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Klopt wel, vele merken doen het. Als het niet levensbedreigend is, geen probleem. Een heel aantal merken ontkent zelfs dat er een probleem is, dat is pas klantonvriendelijk. "Een probleem? Dat is de eerste keer dat ik daar van hoor meneer"
            Bij de auto's weet ik het niet, maar BMW doet het vaak met hun motoren. Zwijgen in alle talen daarover en gewoon bij het eerstvolgende onderhoud brengen ze het in orde.

Bij Citroën doen ze een terugroepactie die gewoon niets op lost Dat zijn kerels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Tuurlijk. Niet dringende zaken hoeven de klant geen extra verplaatsing te kosten hé,die kunnen gewoon met het onderhoud door. Is bij Volvo ook zo.
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Maar de hoofdprijs is voor Peugeot. Meer dan twee jaar na de verkoop van mijn Peugeot een aangetekend schrijven ontvangen voor een terugroepactie op mijn wagen. Daar ben ik dus speciaal voor naar het postkantoor moeten gaan (en verlof nemen, want dat kantoor had geen gewedige openingsuren).
                Ik zal nooit nog een Peugeot kopen.
                BMW 420dA : >>>

Comment

Een zaak voor de Jef, zeker weten !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                    Maar de hoofdprijs is voor Peugeot. Meer dan twee jaar na de verkoop van mijn Peugeot een aangetekend schrijven ontvangen voor een terugroepactie op mijn wagen. Daar ben ik dus speciaal voor naar het postkantoor moeten gaan (en verlof nemen, want dat kantoor had geen gewedige openingsuren).
                    Ik zal nooit nog een Peugeot kopen.
                    vind dat zo fout niet,als het iets belangrijk is moet de wagen terug,basta. Vind VAG veel heimelijker op dat vlak om steeds te wachten met actie tot de fout al wereldwijd bekent is of ze gewoon ontkennen

Comment

Tuurlijk. Niet dringende zaken hoeven de klant geen extra verplaatsing te kosten hé,die kunnen gewoon met het onderhoud door. Is bij Volvo ook zo.

Dat kunt ge zeker, maar waarom zeggen ze er dan niets van? Dus de reden ligt toch wel anders.
                      Ze willen imagoschade vermijden.

Jaren terug heeft Toyota ne serieuze opdonder gehad met de ene terugroepactie na de andere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Dat kunt ge zeker, maar waarom zeggen ze er dan niets van? Dus de reden ligt toch wel anders.
                        Ze willen imagoschade vermijden.

Jaren terug heeft Toyota ne serieuze opdonder gehad met de ene terugroepactie na de andere.
                        Imagoschade loop je enkel op door problemen niet op te lossen in mijn opzicht

Comment

Imagoschade loop je enkel op door problemen niet op te lossen in mijn opzicht
                          Euhm.... Niet akkoord.
                          Als ge zoals Toyota enkele jaren terug elke maand een terugroepactie moet doen, gaan mensen echt wel twijfelen aan uw merk. Maar ik denk dat ge mij verkeerd begreep, want er is een verschil tussen de problemen 'niet' op te lossen, of ze wel op te lossen tijdens een onderhoud zonder kennisgeving aan de consument. Het probleem wordt wel degelijk opgelost, maar gij zult er nooit iets van weten ;-)D us 'wat niet weet, niet deert', hanteren toch wel een aantal fabrikanten

Comment

ja,ergens heb je idd wel een punt. Maar ik denk dat we eerlijk moeten zijn dat echte ontkenning van gekende problemen bij de meeste fabrikanten niet gaat voorkomen (VAG uitgesloten dan mss)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Euhm.... Niet akkoord.
                              Als ge zoals Toyota enkele jaren terug elke maand een terugroepactie moet doen, gaan mensen echt wel twijfelen aan uw merk. Maar ik denk dat ge mij verkeerd begreep, want er is een verschil tussen de problemen 'niet' op te lossen, of ze wel op te lossen tijdens een onderhoud zonder kennisgeving aan de consument. Het probleem wordt wel degelijk opgelost, maar gij zult er nooit iets van weten ;-)D us 'wat niet weet, niet deert', hanteren toch wel een aantal fabrikanten
                              Ik zie hier geen probleem eigenlijk, als dat probleem niet dringend is...

Voilà, zo hoort het ook
                              BMW 420dA : >>>

Comment

ja,ergens heb je idd wel een punt. Maar ik denk dat we eerlijk moeten zijn dat echte ontkenning van gekende problemen bij de meeste fabrikanten niet gaat voorkomen (VAG uitgesloten dan mss)
                                Ik herinner me deze nog: http://www.bmwblog.com/2012/08/16/n5...stegates-only/
                                Vaak komen die initiatieven pas na een class action of dreiging ervan.
                                En helaas zijn sommige van die akkoorden dan nog geografisch beperkt tot waar het strikt noodzakelijk is.

Comment

Bij wagens weet ik zo niet, maar ooit met een technieker uit een BMW motorrad garage gesproken en daar wad het de normaalste zaak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Ik herinner me deze nog: http://www.bmwblog.com/2012/08/16/n5...stegates-only/
                                    Vaak komen die initiatieven pas na een class action of dreiging ervan.
                                    En helaas zijn sommige van die akkoorden dan nog geografisch beperkt tot waar het strikt noodzakelijk is.
                                    Inderdaad. Hetzelfde met de E46 M3, het subframe :

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                    X