Wat zouden jullie doen? Wij hebben een Volvo S40 1.6D (110pk) uit 2005. Momenteel staan er 349.000km op de teller. Helaas heeft hij ons een paar dagen geleden voor de allereerste keer in de steek gelaten op de snelweg. De alternator is in kortsluiting gegaan waardoor hij stil gevallen is en hij de batterij ook verwoest heeft met een stukje bedrading. Nu kan hij hersteld worden voor 650€. Nu komen er in de toekomst ook nog kosten aan. Zo zijn de achterbanden versleten, moet de rechter draagarm vervangen worden, zweten de schokdempers achter zeer hard. Kan wel met zen kilometers aangezien alles van de ophanging nog origineel is! We twijfelen om hem nog te laten herstellen met zijn kilometers. Maar langst de andere kant is het tot nu toe een super wagen geweest waar nu werkelijk nog niks is aan geweest (op de normale slijtage na) Een beetje een dilemma.... met zijn kilometers is het natuurlijk ook de vraag of er geen grotere kosten zitten aan te komen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Laten herstellen of afdanken
Collapse
X
-
Laten herstellen of afdanken
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0ELabels: Geen
-
is moeilijk te zeggen, past 't in't budget om een andere te kopen? een andere kost altijd meer dan enkele herstellingen uitvoeren
banden is geen grote kost, draagarmen ken ik de prijzen niet van, alternator+betterij kan toch goedkoper dan 650€(misschien kijken voor een okkazie via www.volvo-csparts.be?)schokdempers kosten een 200€ zonder plaatsing
een andere? snel een 5 à 10Kmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
Als je hem doorverkoopt, nu of later, ga je waarschijnlijk de kosten die je er nu insteekt, er niet meer uithalen.
Aan dat aantal km, weet ik zelfs niet of er nog veel zijn die hem gaan willen voor export.
Voor een Toyota Corolla met 338000 km heb ik nog nét € 1000 kunnen vangen, terwijl hij niet lang daarvoor nog nieuwe dieselinjectie-stukken en een onderhoud gekregen had.
Grotere kosten zijn altijd een risico bij die km. Riem, waterpomp...
Misschien kan je het laten afhangen van je huidige financiële situatie. Past het nu even niet om X-tienduizend euro te geven voor een nieuwe, vraag eens de prijs voor herstel.
Anders zou ik hem wegdoen
Comment
-
Als hem weg gaat, dan ist met nen opkoper. Kloterij is dat ik hem dan nog moet gaan halen bij de garage. Alles van ophanging en toestanden kan ik allemaal zelf plaatsen. Ik heb nog 2 wagens dus we kunnen voorlopig nog wel voort. Maar ik vind het doodzonde om de Volvo niet te laten maken aangezien het altijd zo een goede is geweest. Maar de wederhelft denkt daar weer anders over.....DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Ik probeer altijd de kosten aan mijn auto's héél kort op te volgen zodat niet alle kosten op hetzelfde moment vallen. In dit geval zit je met een auto die al erg veel kilometers heeft en eigenlijk geen waarde meer heeft. Het feit dat jullie nog 2 andere auto's hebben, is deze niet meer een must? Je zou hem kunnen maken maar de kosten gaan de waarde van het voertuig overstijgen. Als je dan binnen het jaar nog andere kosten hebt, dan ga je mss spijt hebben van de gedane kosten. Ik zou afscheid nemen van de auto. Ofwel aangezien je erg handig bent, onderdelen van een ongevalauto afhalen zodat je de Volvo goedkoop zelf kan herstellen.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
We hebben 2 diesels daar ik en mijn partner dagelijks minimum 140km moeten rijden voor woon werk verkeer. De 3e wagen die we hebben is een Astra Cabrio 1.8 benzine. Op zich wel te doen maar dat ding slurpt ook ettelijke litertjes naar binnen. Als hij nu nog een half jaar langer had mee gegaan dan was het ideaal geweest. We hebben net véél kosten aan het huis gedaan en het komt dus ook vrij ongelegen. We hebben gewoon geen zin om nog een andere wagen te kopen. De bedoeling was om ergens volgend jaar een deftige te kopen en dan de S40 af te danken daar dan de grootste kosten hier achter de rug zijn. Anders zouden we nu weer iets goedkoop moeten kopen (weer BIV betalen) en er daarna ook weer vanaf zien te raken.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
replica achterdempers kopen en (laten)monteren (bij niet officiele dealer).
okkasie dynamo erop, nieuwe accu, andere draagarm erop. ik verwacht met alles samen toch niet boven de 400€ te komen
en hup naar de 500 000km.
ik heb op mijn golf, die al boven de 470 000km zat, rondom nieuwe dempers gestoken, compleet nieuwe uitlaat, 4nief banden... kortweg 3x zoveel geld in gestoken als die waard was. maar voor dat geld kon ik niet met zekerheid een goeie andere kopen.
je weet wat je hebt en ik zou die kosten er gewoon aan doen, weliswaar met okkasie (dynamo) en aftermarket stukken (draagarm, dempers) en niet met oem spul.
desnoods het absoluut noodzakelijke doen en er nog 6maand mee doortrekken en dan nog eens bekijken?
okkasie dynamo een 50-75€, eventueel kan je het risico nemen op de sloop ook een okkasie accu mee te nemen voor een 25-30€ (nieuw toch vlot 75-100€).Last edited by andydv; 22/06/2016, 23:46.
Comment
-
is de motor nog altijd goed, maak hem dan maar. Misschien nu even doorbijten qua kosten, maar eens die door zijn rijdt ge terug voor langere tijd zonder problemen.
Km stand zegt op zich niets, 't is het onderhoud dat eraan gedaan is. Als dat steeds netjes op tijd gedaan is, dan moet je geen schrik hebben dat de motor je in de toekomst in de steek gaat laten. Een dieselblok kan makkelijk een pak meer km's aan. 't is al hetgeen er rond, dat slijtage krijgt. Gelukkig allemaal zaken die relatief makkelijk te vervangen zijn.
Komende grote kost gaat een nieuwe distributieriem zijn (of misschien net gedaan?).
Comment
-
Hij gaat niet meer hersteld worden (althans door de garage). Ik ga hem naar huis halen en proberen zelf te herstellen met occasie onderdelen. Lukt het--> dan rijden we verder. Lukt het niet--> Pech en dan gaat hij mee met een opkoper.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Alé, na véél vijven en zessen besloten om hem toch te laten maken. We weten dat dit een héél goede wagen. Als we weer een andere moeten kopen en BIV moeten betalen dan komen we misschien nog duurder uit. En wie weet wat voor miserie we dan weer op ons dak halen. Blokje zelf is nog zéér goed, draait nog altijd zéér zoet en verbruikt zo goed als geen olie. Dempers en draagarm bestel ik online en veeg ik er zelf wel onder. Dit is nu niet het grootste werk. We kregen het niet over ons hart om er afscheid van te nemen.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenAlé, na véél vijven en zessen besloten om hem toch te laten maken. We weten dat dit een héél goede wagen. Als we weer een andere moeten kopen en BIV moeten betalen dan komen we misschien nog duurder uit. En wie weet wat voor miserie we dan weer op ons dak halen. Blokje zelf is nog zéér goed, draait nog altijd zéér zoet en verbruikt zo goed als geen olie. Dempers en draagarm bestel ik online en veeg ik er zelf wel onder. Dit is nu niet het grootste werk. We kregen het niet over ons hart om er afscheid van te nemen.
Comment
Comment