Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf waterstof maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zelf waterstof maken

Maandag had ik kortsluiting in mijn kelder . 't Ligt er vol ijzer en een alu buis stond tegen een ijzeren rek.
    Omdat ik er water aan't scheppen was zag ik wat vonkjes aan het rek. Maar de onderkant waar de buis het water raakte was een vlam aanwezig.
    Hoe kan water nu branden ? Of is dat waterstof dat brandt gecreëerd door elektrolyse?
    Ken er weinig van maar ik heb wel de kortsluiting verwijderd, een oude 110 V trafo die nog aangesloten was
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

is het niet het aluminium die brande onder water?

één van de manieren om waterstof te maken, is het verbranden van aluminium onder water. het aluminium trekt dan de zuurstof (om aluminiumoxide te maken) uit het water en dan blijft de waterstof over.
    echter waterstof uit zichzelf kan niet branden onder water, er moet zuurstof bij zitten.

is één van de manieren waarbij iemand beweerde op water te kunnen rijden (filmke stond toen ook online waarbij hij met een lasapparaat een vonk maakte onder water en waarbij een grasmachiene motor op de 'dampen' reed). echter verbrande die kerel aluminium onder water.
    de motor draaide dus niet op water, maar op water en aluminium.

je kan ook een reactie gehad hebben van aluminium oxide en roest van ijzer. maar t zou mij verwonderen dat je toevallig de samenstelling goed hebt, om thermiet te maken (bijkomend moet je dan nog eens een hoop hitte hebben om het aan te steken.
    110V is volgens mij te hoog om waterstof te maken met electrolyse (= splitsen van waterstof en zuurstof), maar wel sterk genoeg om andere dingen te doen (bv verbranden van alu zodat he combineerd met zuurstof en zo waterstof vrijmaakt)
    Last edited by andydv; 01/07/2016, 09:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

je kan ook een reactie gehad hebben van aluminium oxide en roest van ijzer. maar t zou mij verwonderen dat je toevallig de samenstelling goed hebt, om thermiet te maken (bijkomend moet je dan nog eens een hoop hitte hebben om het aan te steken.
      110V is volgens mij te hoog om waterstof te maken met electrolyse (= splitsen van waterstof en zuurstof), maar wel sterk genoeg om andere dingen te doen (bv verbranden van alu zodat he combineerd met zuurstof en zo waterstof vrijmaakt)

A step-by-step guide to making thermite at home, complete with safety information Of all the do-it-yourself chemistry experiments found online, there's almost nothing cooler—or maybe hotter—than a thermite reaction. With a fire that...

Mix the aluminum and iron oxide powder together in a 27:80 ratio by weight.There will be a lot more iron oxide then aluminum.
      • For example, if you have 10 grams of iron oxide and 10 grams of aluminum, take 8 grams of iron oxide and 2.7 grams of aluminum powder and mix them together until fully incorporated.

ix the aluminum and iron oxide powder together in a 27:80 ratio by weight.There will be a lot more iron oxide then aluminum.
      • For example, if you have 10 grams of iron oxide and 10 grams of aluminum, take 8 grams of iron oxide and 2.7 grams of aluminum powder and mix them together until fully incorporated.

there you go

Comment

Working...
      X