Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroën C5

Vraagje over de vering van een C5.
    ooit had ik een CX Athena , zalige auto vond ik om te reizen .
    Ik zoek die ervaring terug te beleven met de aankoop van een C5 , tweedehands wel te verstaan .
    Maar hoe merk ik nu dat ik te maken heb met een model met hydraulische vering en dan doel ik op de type aanduiding bij advertenties .
    Ter plaatse zal dat wel direct merkbaar zijn uiteraard .
    Simca1501, Taunus 1.6S , Taunus 1.6Bravo , Golf1.6aut.,Citroen Dyane , Datsun1.6SSSaut.,RenaultR4 , Golf1.6C , Lada2105 ,CitroenCX 2.0Athena, Jetta1.4tx ,Astra1.7d combi , Peugeot405 2.0combi aut., Peugeot 106 1.2 , Peugeot 306 1.4i , Skoda Oct. 1.6tdi dsg7 , Fiesta1.25 .

Als het een business-versie is, zit het er sowiso niet op.

Voor de rest zal het een kwestie zijn van vragen als het er niet uitdrukkelijk bij staat.

Ben nu niet zeker of het 'altijd' op nen exclusive zit. Dacht van wel.

Comment

Of je koopt terug een CX Athena: http://www.2dehands.be/autos/citro%C...296505914.html

Comment

Een C6 zoeken... Is de echte vervanger van de cx...

Comment

zat daar geen xm tussen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
            zat daar geen xm tussen?
            Ja...

Traction avant, Sm, Ds, cx, xm, C6

Gsa, bx, xantia, C5

2cv, VISA, Zx, xsara, c4

Mehari,ax , saxo, C3

Ln, c2, Axel,
            verbeter maar indien nodig...(dagje ouder)
            Last edited by ; 11/07/2016, 01:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Ja...

Sm, Ds, cx, xm, C6

Gsa, bx, xantia, C5

2cv, VISA, Zx, xsara, c4

Mehari,ax , saxo, C3

verbeter maar indien nodig...(dagje ouder)
              Klopt idd denk ik
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ik geloof dat het enkel een optie was, en dan nog beperkt tot exclusive versies en enkel met de v6, 2.2hdi en de 2.0 benzines. Navragen bij eerste contact is de boodschap is best.

Edit: op de v6 exclusive was het standaard
                Last edited by ; 11/07/2016, 09:20.

Comment

ik zou ze zo plaatsen:

DS,CX,XM,C6

GSA, BX, ZX, Xsara, C4

Xantia,C5

2cv, visa, Ax, Saxo, C2/C3

C1

C8

SM, Mehari etc is wat apart, zoals nu de DS modellen..

Comment

GS/GSA, LN/LNA is vollediger
                    En de AMI en Dyane, Evasion ontbreken ook nog.

De specialekes zoals Acadyane, Berlingo, C4 Cactus, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      ik zou ze zo plaatsen:

DS,CX,XM,C6

GSA, BX, ZX, Xsara, C4

Xantia,C5

2cv, visa, Ax, Saxo, C2/C3

C1

C8

SM, Mehari etc is wat apart, zoals nu de DS modellen..
                      BX en zx reden in dezelfde periode, niet ?
                      dan klopt de naamgeving in die periode ook met de x in de naam...
                      Last edited by ; 11/07/2016, 09:56.

Comment

ZX is na BX. Eigenlijk is de BX min of meer opgevolgd door ZX en Xantia. Dat sloot meer aan bij de opdeling bij de meestal andere merken.

Comment

Bedankt voor de reacties die wat afwijken van het onderwerp hier en daar , maar kom...
                          Ik ben lui geweest bij mijn opzoekingen , wat googlen maakte mij niks wijzer ook niet op Wiki. Maar dan vond ik een site bij de noorderburen : Autoweek.nl .
                          Daar vond ik een meer dan uitgebreide documentatie van al de modellen van de C5 .
                          Die zag het licht in 2001 met de C5 phase 1 , deze hadden allen het vernieuwde hydroactieve systeem , alsook de opvolger in 2004 . Pas in 2008 bij de intro van C5 phase 3 zag Citroën af van het hydroactief systeem maar bood het nog wel aan op het model " exclusive " . Omdat het merendeel van de mensen niet weg zijn van zo'n zacht en zweverig veersysteem ( ik dus wel ) .
                          Dus moet ik letten op de uitvoering exclusive vanaf model phase 3 (2008 ).
                          Simca1501, Taunus 1.6S , Taunus 1.6Bravo , Golf1.6aut.,Citroen Dyane , Datsun1.6SSSaut.,RenaultR4 , Golf1.6C , Lada2105 ,CitroenCX 2.0Athena, Jetta1.4tx ,Astra1.7d combi , Peugeot405 2.0combi aut., Peugeot 106 1.2 , Peugeot 306 1.4i , Skoda Oct. 1.6tdi dsg7 , Fiesta1.25 .

Comment

Is Citroen niet recent gestopt met die vering ?

Comment

't was enkel standaard op de V6 in exclusive. De meeste exclusives hebben het ook niet, de optie werd niet vaak gekozen (1500 euro).

deze wel bv: http://nl.ww3.autosc]out24.be/classi...069?asrc=st|as

zoek je benzine of diesel, en welk budget ongeveer ?

Comment

Als je de verslagen van de autojournalisten er op naleest, zeggen ze bijna allemaal dat de normale ophanging bijna niet van de hydroactieve te onderscheiden is op de laatste C5.
                                Ik zou hem daarom eerst eens gaan test rijden met een normale ophanging. Scheelt je een pak in je budget, zeker als er iets fout gaat achteraf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Een C6 zoeken... Is de echte vervanger van de cx...
                                  Is wel een compleet ander budget om rijdende te houden...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                    Is wel een compleet ander budget om rijdende te houden...
                                    De cx was ook niet zo goedkoop om rijdend te houden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                      't was enkel standaard op de V6 in exclusive. De meeste exclusives hebben het ook niet, de optie werd niet vaak gekozen (1500 euro).

deze wel bv: http://nl.ww3.autosc]out24.be/classi...069?asrc=st|as

zoek je benzine of diesel, en welk budget ongeveer ?
                                      Volgens mij heeft elke exclusive de hydropneumatische vering. M'n vader heeft er nog 2 gehad (2009 en 2010) en die hadden het zeker, ook m'n buurman (fl) heeft het zeker. Zijn/waren allemaal 2.0 HDI.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Als je de verslagen van de autojournalisten er op naleest, zeggen ze bijna allemaal dat de normale ophanging bijna niet van de hydroactieve te onderscheiden is op de laatste C5.
                                        Ik zou hem daarom eerst eens gaan test rijden met een normale ophanging. Scheelt je een pak in je budget, zeker als er iets fout gaat achteraf.
                                        Idd, las eens een test van de C5 in Autogids en daar gaven ze de voorkeur aan de gewone vering.

Comment

Working...
                                        X