Okee, dan zijn we het inderdaad niet met elkaar eens, geen probleem :-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rijtaks - BIV
Collapse
X
-
Heb het ook nooit begrepen waarom je als jongere meer zou moeten betalen, geef ze dezelfde verzekering en als ze accidenten zetten dan die polis naar omhoog. Nu sta je al meteen op het max.
Nu wordt iedereen over dezelfde kam geschoren, terwijl ikzelf nog nooit een accident heb gehad in fout, 1 stom accident van iemand die ongeduldig was, maar voor de rest.
Ahja ik ben idd niet verplicht om omnium te nemen, maar met een nieuwe wagen neem ik liever geen risico.
Ah en trouwens die 2500€ was toen voor die Peugeot 207 waar ik nu nog altijd mee rij, ongeval vrij! Wat dus niet echt een dure of zware auto is.
Comment
-
Ik ben voor een BMW 320 als leasewagen gaan horen een half jaar geleden en de verkoper vertelde me dat ik voor een wagen met dat aantal PK's 50 euro meer per maand zou betalen, dan iemand van 30 die 1 jaar zijn rijbewijs heeft.
Hij zei dat hij dat ook niet serieus vind maar dat dat nu eenmaal (bijna) overal zo is. Dat vind ik dus regelrechte discriminatie, net zoals vrouwen vroeger ook meer moesten betalen voor een verzekering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
De cijfers bewijzen het tegendeel, 65+ers zijn bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de meeste ongevallen.
Dat is zeker volgens een studie uitgevoerd door uzelf?
Ik heb even een tabelletje opgesnord bij het Wetenschappelijk Instituut voor Volksgezondheid.
Persoonlijk denk ik dat deze cijfers net een ietsie pietse betrouwbaarder zijn dan uw cafétoog-onderzoek.
Tabel 5: Indeling volgens leeftijdsklasse: doden, dodelijk en zwaar gewonden. Bestuurders van personenwagens.
Leeftijd% slachtoffers01,052,5103,01512,52018,02512,5309,5357,0406,0454,8504,0552,8604,0652,8702,3754,280+4,0
En dan nog even een citaat geplukt van de website 'Staten Generaal Verkeersveiligheid':
De meeste verkeersslachtoffers zijn van het mannelijke geslacht. Jongeren van 15 tot 30 jaar lopen een veel groter risico om gewond of gedood te geraken dan andere leeftijdscategorieën, wat zich vertaalt in een groter aantal slachtoffers.Last edited by Maurice P.P.; 12/07/2016, 14:35.
Comment
-
Ik heb me gebaseerd op cijfers van het BIVV, als dat "cafetoog" onderzoek is zal ik het daarbij laten. Ook even vermelden dat bij alcoholcontroles jongeren tot de besten van de klas behoren, en de regering desondanks een nultolerantie wil invoeren voor al wie <x jaar een rijbewijs heeft (wat dus meestal jongeren zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk BerichtenIk heb me gebaseerd op cijfers van het BIVV, als dat "cafetoog" onderzoek is zal ik het daarbij laten. Ook even vermelden dat bij alcoholcontroles jongeren tot de besten van de klas behoren, en de regering desondanks een nultolerantie wil invoeren voor al wie <x jaar een rijbewijs heeft (wat dus meestal jongeren zijn)Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk BerichtenIk heb al genoeg gezien in het uitgangsleven en in de nacht langs de baan, dat ze die alcoholcontroles maar eens doe tussen 03.00u en 06.00u,dan zullen de jongeren zo goed niet meer schoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenWas het niet omgekeerd, dat vrouwen minder betaalden voor hun polis vroeger ?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
(Nu nog die fitnessclubs die exclusief voor vrouwen zijn afschaffen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenWil je ni binnen zit vol behaarde moslimas
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk BerichtenIk heb me gebaseerd op cijfers van het BIVV, als dat "cafetoog" onderzoek is zal ik het daarbij laten. Ook even vermelden dat bij alcoholcontroles jongeren tot de besten van de klas behoren, en de regering desondanks een nultolerantie wil invoeren voor al wie <x jaar een rijbewijs heeft (wat dus meestal jongeren zijn)
als ge niet drinkt, maakt dat niks uit he...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk BerichtenIk heb me gebaseerd op cijfers van het BIVV, als dat "cafetoog" onderzoek is zal ik het daarbij laten.
Bij de interpretatie van die cijfers aan de cafétoog is duidelijk wat mis gelopen.
Zeker dat ge het grafiekje niet ondersteboven/achterstevoren hebt bekeken?
Van de BIVV- site:
Gelieve even op pagina 10 te kijken. (pagina 13/44 van het pdf-bestand). HIER te bekijken.
Ik zie daar het volgende:
Bij het aantal doden en gewonden duidelijk een piek bij de 'jongeren'.
Bij het aantal schadegevallen zie ik eveneens hogere balkjes staanbij de jongeren. Zelfs de leeftijdscategorie 80+ haalt niet de cijfers van de jongeren.
Last edited by Maurice P.P.; 12/07/2016, 15:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDe bal is aan Nexusduck.
Merk op dat de schadefrequentie het ALLERLAAGSTE is voor mannen in de leeftijdscategorie van 61 tot 70 jaar.
Toch wel juist die categorie die volgens velen hier op het forum beschouwd wordt als 'gevaarlijk', 'steeds in de weg rijdend' enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenNog wat olie op het vuur gooien:
Merk op dat de schadefrequentie het ALLERLAAGSTE is voor mannen in de leeftijdscategorie van 61 tot 70 jaar.
Toch wel juist die categorie die volgens velen hier op het forum beschouwd wordt als 'gevaarlijk', 'steeds in de weg rijdend' enz...
Nee maar, het gaat er mij hier gewoon om, waarom moeten jongeren direct het maximum aan verzekering betalen? Ik denk dat vele jongeren denken van ahja, ik betaal toch al belachelijk veel, waarom moet ik dan nog extra voorzichtig zijn. Laat ze aan een lage polis beginnen en trek die op wanneer er wel accidenten gebeuren.
Ahja, gelukkig behoor ik ondertussen al niet meer tot die categorie en staat die van mij ondertussen op zijn minimum. Goede chauffeurs worden dan weer veel te weinig beloond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenHeb het ook nooit begrepen waarom je als jongere meer zou moeten betalen, geef ze dezelfde verzekering en als ze accidenten zetten dan die polis naar omhoog. Nu sta je al meteen op het max.
Nu wordt iedereen over dezelfde kam geschoren....
Alleen kom je er als maatschappij niet als je soms erg hoge schade's moet betalen door enkel de betrokkene een hogere premie te laten betalen.
Je wil echt niet weten welke bedragen er dienen uitbetaald te worden bij zware ongevallen met doden en zwaar gekwetsten. Buiten de materiele schade zijn er de ziekenhuiskosten, langdurige revalidaties, blijvende invaliditeit, etc.
Deze kosten moet je als maatschappij 'uitsmeren' over een grotere groep.
Je zou het kunnen verdelen over alle verzekerden maar dit zou ergens ook unfair zijn naar ouderen die nu aanspraak maken op verminderde premies.
Ergens moet je toch keuzes maken. Meest logisch is dan ook om groepen met meer risico ook meer te laten betalen.
Men probeert om alzo ook jongeren te laten wachten met aankoop dure of krachtige wagens tot ze een zekere ervaring hebben opgebouwd.Last edited by taiko; 12/07/2016, 18:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenHet zijn die mensen die ook altijd retetraag rijden, om tegen 30 km/u een accident te zetten moet ge al ne serieuzen idioot zijn toch en het zijn ook wij die meestal zorgen dat er geen accident gebeurd omdat we nog snel genoeg zijn om het te vermijden hehe.
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenNee maar, het gaat er mij hier gewoon om, waarom moeten jongeren direct het maximum aan verzekering betalen? Ik denk dat vele jongeren denken van ahja, ik betaal toch al belachelijk veel, waarom moet ik dan nog extra voorzichtig zijn.
Comment
-
Rijtaks - BIV
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMijn pa is 68, ik heb die nog nooit 30 weten rijden hoor.
Da's waar, al die jongeren zich dood rijden zijn dan ook gewoon zelfmoordenaars.
Thoh ja, hangt allemaal van de opvoeding en karakter af zeker, ik weet een ding, als je zelf voor uwen auto moet gaan werken en zelf de kosten moet betalen ga je toch 2x nadenken alvorens je zotte toeren gaat uithalen.
Ik denk, kan mij ook vergissen, dat het vooral die rijkeluis jongeren zijn die het allemaal krijgen van thuis en dus ook meer risico's nemen in het verkeer, wsl zijn er dan ook die wel hun verstand gebruiken en respect hebben voor hetgeen ze krijgen.
Heb vroeger ook zotte toeren uitgehaald, maar nooit tot een accident gekomen, wsl heb ik dan geluk gehad toen? Geen idee. Maar als ik al is dronk en achter het stuur zat reed ik altijd op mijn gemak waar sommigen net agressiever gaan rijden.
1 ding is zeker en overal zie je dit wel terugkomen, de goei moeten het altijd bekopen met de slechte.
Comment
Comment