Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Car policy - mening

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
    Kinderachtig gedoe, geeft me het gevoel dat ze de werknemer als profiteur zien. Bedrijf met die houding zou voor mij een nogo zijn. Niet zozeer omwille van de kost maar wel de attitude die hieruit blijkt.
    Bij ons zijn ze vrij laks in die zaken, al zijn er wel zaken in de policy ingeschreven die indien nodig afgedwongen kunnen worden. Dit vooral om bij eventueel misbruik te kunnen ingrijpen.
    Zelfde voor franchise bij ongevallen, zolang je geen brokkenpiloot bent rekenen ze die niet door.

Sent from my D5803 using Tapatalk
    Dat denk ik er ook van. De auto is toch een stuk van uw inkomen. Als het dan toch allemaal zo moeilijk is, dat ze dan die auto maar omzetten naar loon. Kijken of het dan nog voordeliger is voor de werkgever. Heb al in verschillende bedrijven gewerkt en altijd firmawagens gehad. Maar nog nooit zulke regels. Wel dat ik aan bepaalde merken gehouden ben, zoals ook bij mijn huidige werkgever. (Alez, voorlopig toch nog, want dat gaat wel veranderen).

Er moet een bepaald respect zijn tussen werkgever en werknemer en in het bedrijf van TS is dit ver zoek.

Het hangt natuurlijk van uw job en bedrijf af. Maar het bedrijf van de TS moet wel zeer zeker zijn dat er voldoende volk te vinden is voor hun werk, want ze hebben precies geen schrik dat er mensen gaan vertrekken.

Succes verder bij die baas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
      Bij ons nog steeds onderdeel van de bedrijfscultuur.
      Zolang de ceo carfreak Is zal dat niet snel veranderen.

Prijs u gelukkig dan, je gaat er zo niet veel vinden... Bij de grote bedrijven al zeker niet, daar tellen enkel de €€€€€€€€ en zijn de fleetmanagers meestal boekhouders met nul komma nul affiniteit voor auto's
      2.0 JTDm

Comment

Toch nog eens gelezen.

Als je niet van plan bent om ouderschapsverlof of deeltijds te gaan werken, dan stoort dit eigenlijk niet.
        Je auto mogelijk teruggeven na een maand ziekte staat in veel policy's maar wordt amper uitgevoerd, tenzij dan bij die ene die echt de kantjes er af loopt en continu ziek is om onduidelijke redenen.
        Aan jou natuurlijk om na te gaan hoe ze daarmee bij jou in de praktijk om gaan....

Kilometers opschrijven... snap ik niet waarvoor ze dat vragen. Mogelijk willen ze mensen vinden die in het weekend nog wat gaan uberen of echt overdrijven met hun privé kilometers. De wet vraagt dit echt niet.

Ik zou eens met HR of met je baas praten (waarschijnlijk moet hij/zij dat ook tekenen), en vragen waarom ze dat invoeren.

Kan best zijn dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ze wordt opgediend.

Hier staat ook in de policy dat je je auto bij langdurige ziekte moet teruggeven na (ik dacht) één maand.
        In de praktijk... nog nooit gedaan bij collega's, zelfs bij ontslag zijn er die gedurende 2 maand hun auto houden (als deel van de onderhandelde opzegvergoeding).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Mogelijk willen ze mensen vinden die in het weekend nog wat gaan uberen of echt overdrijven met hun privé kilometers.
          Bij een goede bekende van mij was er zelfs ene die verschillende keer op en af reed naar Parijs voor een pakjesdienst in het weekend, altijd tanken in Kortrijk op kosten van de firma en bizar veel kilometers.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Prijs u gelukkig dan, je gaat er zo niet veel vinden... Bij de grote bedrijven al zeker niet, daar tellen enkel de €€€€€€€€ en zijn de fleetmanagers meestal boekhouders met nul komma nul affiniteit voor auto's
            Zeer zeker, zijn nochtans geen klein bedrijf.
            600 werknemers in Belgie, 24000 wereldwijd. (IT sector)
            En steeds zoekende naar nieuwe collega 's ????

Comment

Voila,
              2 maand ouderschapsverlof halftijds. Mag 120 euro per maand betalen (gebaseerd op vorige versie car policy).
              Professioneel als ze zijn, die melding komt de dag dat mijn 2de maand ouderschapsverlof in gaat. Dus geen mogelijkheid vorige maand auto te laten staan en ook te laat om voor september iets te regelen. Grote meneren.
              In vorige car policy stond ook iets van een forfaitaire vergoeding voor reinigen auto. Nooit iets van gezien.

Grappig detail, in de nieuwe car policy zeggen ze dat we kopies van de boorddocumenten in de auto moeten leggen.
              Zal ik doen. Bij eventuele bekeuring mogen zij die betalen. Slim. Maar wel met de borst vooruit rondlopen hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                ...Grappig detail, in de nieuwe car policy zeggen ze dat we kopies van de boorddocumenten in de auto moeten leggen.
                Zal ik doen. Bij eventuele bekeuring mogen zij die betalen. Slim. Maar wel met de borst vooruit rondlopen hé.
                Je moet daar toch mee opletten want volgens mij is de bestuurder van de wagen verantwoordelijk op het moment dat hij de wagen gebruikt, de eventuele boete zal dus hoogst waarschijnlijk voor jou persoonlijk zijn en niet voor de eigenaar/firma... Dat zij jou dus verkeerde informatie gaven is totaal irrelevant.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

laat zijn manager een document opstellen waarin het bedrijf uitdrukkelijk verzoekt dat de copies in de auto moeten liggen. Bij boete het laten voorkomen op de rechtbank en dan zullen we eens zien wie die gaat moeten betalen. Als men u dwingt, dan is degene die u dwingt in fout.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                  X