Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring probeert lastig te doen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring probeert lastig te doen!

Hey iedereen,

Ik heb net een goed onderhouden range rover van 2006 gekocht. Aangezien mijn vaste wagen in de garage zit voor werken.

Nu wil ik van de lichte vracht een personenwagen maken. Maar de keuring deed moeilijk gisteren en vroeg eerst een Europese gelijkvormigheidsattest? Kan dit kloppen? De auto is altijd in Belgie ingeschreven geweest?

Even vermelden ik heb hem gekocht zonder keuring dus met vorige practiculieren platen wil ik hem gaan keuren had hem verzekerd op chassis zoals ze zeggen. Kan iemand mij helpen en beantwoorden of dit kan kloppen dat ik eerst nog een Europese gelijkvormigheidsattest nodig heb?

Mvg

Een in België (nieuw) ingeschreven wagen moet inderdaad een gelijkvormigheidsattest hebben (sedert 1999 is dit een Europees gelijkvormigheidsattest COC), voor ingevoerde wagens bestaat er een uitzonderingsmaatregel.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theinsecure Bekijk Berichten
      Hey iedereen,

Ik heb net een goed onderhouden range rover van 2006 gekocht. Aangezien mijn vaste wagen in de garage zit voor werken.

Nu wil ik van de lichte vracht een personenwagen maken. Maar de keuring deed moeilijk gisteren en vroeg eerst een Europese gelijkvormigheidsattest? Kan dit kloppen? De auto is altijd in Belgie ingeschreven geweest?

Even vermelden ik heb hem gekocht zonder keuring dus met vorige practiculieren platen wil ik hem gaan keuren had hem verzekerd op chassis zoals ze zeggen. Kan iemand mij helpen en beantwoorden of dit kan kloppen dat ik eerst nog een Europese gelijkvormigheidsattest nodig heb?

Mvg
      Waarom koop je in godsnaam een auto zonder de verkoper hem eerst te laten keuren????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
        Waarom koop je in godsnaam een auto zonder de verkoper hem eerst te laten keuren????
        Hey, dit doe ik vaak, na volledige controle van het voertuig. Meestal kan je dit dan extreem goedkoop overnemen. Zonder enige mankement.

Comment

Verkoper had je het gelijkvormigheidsattest moeten bijleveren! Eens goed nakijken of het toch niet ergens bij de andere papieren zit?

Comment

Hey, dit doe ik vaak, na volledige controle van het voertuig. Meestal kan je dit dan extreem goedkoop overnemen. Zonder enige mankement.
            En soms heb je dus vodden
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
              Een in België (nieuw) ingeschreven wagen moet inderdaad een gelijkvormigheidsattest hebben (sedert 1999 is dit een Europees gelijkvormigheidsattest COC), voor ingevoerde wagens bestaat er een uitzonderingsmaatregel.
              Hey, dus eigenlijk of hij nu wordt ingevoerd vanuit het buitenland of hier is gekocht maakt niet uit? Dus hij dient altijd een Europese gelijkvormigheidsattest te hebben? Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Verkoper had je het gelijkvormigheidsattest moeten bijleveren! Eens goed nakijken of het toch niet ergens bij de andere papieren zit?
                Inderdaad dacht ik ook, subiet eens nakijken anders een bellen naar hem dankje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  En soms heb je dus vodden
                  Haha ik tot nu toe niet, maar moest er dan iets zijn dan zal dit serieus klein zijn dan bespaar je daar nog op.

Comment

Je mist een document en dan zeg je dat de keuring probeert lastig te doen.
                    Begrijp ik niet.
                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                      Je mist een document en dan zeg je dat de keuring probeert lastig te doen.
                      Begrijp ik niet.
                      Aangezien ik dit niet nodig had bij de vorige wagen, maar dus moet ik dit document aantonen ookal gaat het over een Belgische wagen? Gr

Comment

Aangezien ik dit niet nodig had bij de vorige wagen, maar dus moet ik dit document aantonen ookal gaat het over een Belgische wagen? Gr
                        Dus je doet het vaak, maar je weet niet dat er verplicht een COC moet bij zitten?
                        Bij elke Belgische wagen moet dit aanwezig zijn.

Comment

Is een document dat altijd bij de wagen hoort te zijn. Een gelijkvormigheidsattest kan je volgens mij wel aanvragen bij de dealer.

Comment

Kun je aanvragen bij de importeur. Bij mijne Suzuki 150 euro en 2 maanden (want in zomervakantie aangevraagd). Moest toen in Hongarije opgemaakt worden.

Groeten

Niels

Comment

Dan was uw vorige wagen van voor 1972 want sinds 1972 moet elk motorvoertuig in België een gelijkvormigheidsattest hebben
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Eén en ander hier toont wel aan dat de verkoop van particuliere wagens zich dikwijls in een 'grijze zone' bevindt.

Ik stel me ook vragen bij hoe je de wagen gaat laten keuren? Ik heb vroeger ook mijn wagens verkocht zonder keuring. Niet omdat deze niet in orde waren, maar gewoon omdat ze meestal binnen de dag verkocht waren en ik de tijd nog niet gehad had. Nu keur ik steeds zelf voor ik verkoop.
                                Ik stel me hierbij altijd de vraag: Hoe krijgt de koper deze gekeurd? Met welke platen? Met welke verzekering? Men rijdt wel op de openbare weg naar de keuring in een op dat moment niet ingeschreven en niet verzekerd voertuig.
                                Als ik een tweedehandsvoertuig koop laat ik dit steeds door een garagist met Z platen keuren. Kost iets, maar geen enkel risico op problemen.

Ik snap al helemaal niet dat de TS niet weet dat je een gelijkvormigheidsattest nodig hebt en toch beweert regelmatig voertuigen te komen.

Ik vind ook dat je de titel 'keuring probeert moeilijk te doen' beter wijzigt in 'ik weet niet waar ik mee bezig ben'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                                  Ik stel me ook vragen bij hoe je de wagen gaat laten keuren?
                                  verzekeren op chassis en met je huidige nummerplaat aanbieden bij de keuring mag wettelijk,
                                  op voorwaarde dat je nadien het voertuig op de naam van de houder van de huidige nummerplaat zal inschrijven.

Comment

Waarom nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen als je binnenkort nog es nieuwe papieren nodig hebt als ie omgebouwd is naar lichte vracht?

Trouwens, niet ELK voertuig heeft een Europese COC (nodig). Wagens die dat niet nodig hebben, krijgen dat vermeld op het keuringsbewijs.

TS is trouwens niet zo dom geweest van zonder keuring te kopen. Als ie gekeurd werd voor verkoop als lichte vracht, moest TS nog es naar de keuring gaan eenmaal het voertuig van status is veranderd (LV -> personenwagen).
                                    Last edited by Streamline; 04/08/2016, 14:52.
                                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                                      Eén en ander hier toont wel aan dat de verkoop van particuliere wagens zich dikwijls in een 'grijze zone' bevindt.

Ik stel me ook vragen bij hoe je de wagen gaat laten keuren? Ik heb vroeger ook mijn wagens verkocht zonder keuring. Niet omdat deze niet in orde waren, maar gewoon omdat ze meestal binnen de dag verkocht waren en ik de tijd nog niet gehad had. Nu keur ik steeds zelf voor ik verkoop.
                                      Ik stel me hierbij altijd de vraag: Hoe krijgt de koper deze gekeurd? Met welke platen? Met welke verzekering? Men rijdt wel op de openbare weg naar de keuring in een op dat moment niet ingeschreven en niet verzekerd voertuig.
                                      Als ik een tweedehandsvoertuig koop laat ik dit steeds door een garagist met Z platen keuren. Kost iets, maar geen enkel risico op problemen.

Ik snap al helemaal niet dat de TS niet weet dat je een gelijkvormigheidsattest nodig hebt en toch beweert regelmatig voertuigen te komen.

Ik vind ook dat je de titel 'keuring probeert moeilijk te doen' beter wijzigt in 'ik weet niet waar ik mee bezig ben'.
                                      Dat wat Joost.D zegt

Comment

Oke een update: niks als miserie :p nu het zit als volgt ik heb de papieren teruggevonden maar die zijn van de federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer.

Ik bel naar hun aangezien ik een personenwagen wil moet ik goedkeuring krijgen. Ze vertellen me dat ik Land Rover moet contacteren voor goedkeuring van lichte vracht naar persononenwage. Oke ikke direct bellen. En plots kreeg ik van hun te horen dat ik naar d'ietrens ofzo iets moest bellen. Ik ben hun en krijg te horen dat het niet kan want dat mag eigenlijk niet een range rover naar lichte vracht doen evenals Audi q7 etc... Dus de goedkeuring kan ik van hun vergeten. Ze zeggen me dat ik naar het bedrijf moet gaan die de wagen heeft omgebouwd naar lichte vracht en van hun goedkeuring moet krijgen??? Hoe kan dit hoe kunnen ze mij ooit een europsese gelijksvomigheidsattest geven?
                                        Last edited by Theinsecure; 04/08/2016, 15:19. Reden: Verkeerd geschreven

Comment

Working...
                                        X