Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoeveel zetels zitten er in de wagen? Want in die periode had je nog LV's 5 plaatsen. Die zweven nu zo ergens tussenin, je moet volle pot (personenwagen) taks betalen, maar je moet wel een vast tussenschot behouden... (mag raster zijn, moet niet volledig dicht zijn)
Of is het een echte 2plaatser?
En heb je de taksen voor deze als personen wagen in te schrijven bekeken? Je weet toch dat dat nog ettelijke duizenden euro's gaat kosten om deze als personenwagen op de baan te zetten? En dat het inschrijven als LV je niets kost? En dat de taks tussen Range LV en Range personenwagen letterlijk factor 10 is?
Als LV krijg je die ook nog redelijk vlot van de hand gedaan, als personenwagen is die zo goed als niets meer waard...
Hoeveel zetels zitten er in de wagen? Want in die periode had je nog LV's 5 plaatsen. Die zweven nu zo ergens tussenin, je moet volle pot (personenwagen) taks betalen, maar je moet wel een vast tussenschot behouden... (mag raster zijn, moet niet volledig dicht zijn)
Of is het een echte 2plaatser?
En heb je de taksen voor deze als personen wagen in te schrijven bekeken? Je weet toch dat dat nog ettelijke duizenden euro's gaat kosten om deze als personenwagen op de baan te zetten? En dat het inschrijven als LV je niets kost? En dat de taks tussen Range LV en Range personenwagen letterlijk factor 10 is?
Als LV krijg je die ook nog redelijk vlot van de hand gedaan, als personenwagen is die zo goed als niets meer waard...
Hey, ja inderdaad veel mensen hadden me dit aangeraden maar ik zit met een kind daarom.
Dus nu begrijp ik het echt niet meer, zou er iemand weten waarbij ik hiermee terecht kan? Want een bedrijf die van wagens lichte vrachten maakt zou toch onmogelijk gelijkvormigheidsattesten leveren he, daarbij kost ombouwen dan bij hun 1250 terwijl ik dit kan doen voor 300 euro.
Hey, ja inderdaad veel mensen hadden me dit aangeraden maar ik zit met een kind daarom.
Maar je bent je dus bewust van de gigantische facturen die op je af komen?
Heb zelf veel TD6 gereden. BIV is 2.200 euro en VB 1.410 euro.
Jaarlijkse kost voor verzekering, VB, onderhoud (= herstellingen, banden, remmen, normaal onderhoud,...) kwam neer op 5.000 euro per jaar, gerekend met 25.000km/jaar en over 250.000km gezien.
Niet in begrepen : diesel (12.5 liter/100km) en waardeverlies.
Tis een heerlijke wagen om mee te rijden (op het erg storende motorlawaai na), maar wel verschrikkelijk duur. En nu ze op leeftijd zijn wordt het er zeker niet minder op... Persoonlijk zou ik het niemand aanraden... Voor het aankoop bedrag + BIV + 1 jaar rijden kan je al veel leuke alternatieven kopen.
Misschien niet echt vergelijkbaar met auto maar voor mijn motorfiets ben ik eens het gelijkvormigheidsattest kwijtgeraakt. Dealer terug aangevraagd bij Honda en dat was 40 euro als ik met niet vergis. Was wel 10 jaar geleden. Sommige merken doen het niet voor hun luxe-status(of te kleine aantallen) maar dat is dan een eenmalige of uitzonderlijke keuring geloof ik. Je moet toch gewoon attest aanvragen voor een gewone Range bij de invoerder?
Misschien niet echt vergelijkbaar met auto maar voor mijn motorfiets ben ik eens het gelijkvormigheidsattest kwijtgeraakt. Dealer terug aangevraagd bij Honda en dat was 40 euro als ik met niet vergis. Was wel 10 jaar geleden. Sommige merken doen het niet voor hun luxe-status(of te kleine aantallen) maar dat is dan een eenmalige of uitzonderlijke keuring geloof ik. Je moet toch gewoon attest aanvragen voor een gewone Range bij de invoerder?
Klopt.
Het is allemaal zo moeilijk niet als het een Belgische wagen is. NAar de politie, daar attest verlies en dan gewoon naar de dealer. Dealer stuurt alles door naar invoerder (incl copie paspoort) en 2 weken later ligt het klaar bij de dealer.
Prijzen zijn ondertussen wel een stuk duurder. Reken al gauw op 120-180 euro.
Maar dan moet wel de vorige eigenaar aangifte doen van verlies. Dat kan huidige eigenaar niet.
Dus is dat de enige manier of kan ik het verkrijgen door de homologatie dienst van Jaguar en Range rover? Want de wagen staat nog niet op mijn naam ik kan hem nog niet inschrijven pas na de staat van het voertuig kan ik hem keuren met goedkeuring natuurlijk.
Maar je bent je dus bewust van de gigantische facturen die op je af komen?
Heb zelf veel TD6 gereden. BIV is 2.200 euro en VB 1.410 euro.
Jaarlijkse kost voor verzekering, VB, onderhoud (= herstellingen, banden, remmen, normaal onderhoud,...) kwam neer op 5.000 euro per jaar, gerekend met 25.000km/jaar en over 250.000km gezien.
Niet in begrepen : diesel (12.5 liter/100km) en waardeverlies.
Tis een heerlijke wagen om mee te rijden (op het erg storende motorlawaai na), maar wel verschrikkelijk duur. En nu ze op leeftijd zijn wordt het er zeker niet minder op... Persoonlijk zou ik het niemand aanraden... Voor het aankoop bedrag + BIV + 1 jaar rijden kan je al veel leuke alternatieven kopen.
Uiteraard! Het brengt veeeel voordelen mee op lichte vracht, maar ja ik kan niet anders ik kan dit frauderen maar dit riskeer ik niet ook vooral omdat ik mijn kind moet kunnen vervoeren en wel verzekerd. Groetjes
Hey dankje voor de tip, die probeer ik te bereiken maar hebben een probleem met hun lijn
Wordt opgelost van zodra ze de problemen met de versnellingsbakken, de elektronica, de deursloten, de elektrische spiegels, de kofferklep en de pixels in het dashboard van de baan zijn.
Het is eigenlijk allemaal zo moeilijk he! Qua papieren enzo amai men probeert eerlijk te zijn en niet te sjoemelen en toch proberen ze jou een stokje voor steken! ik zou evengoed gewoon mijn zetels kunnen terug plaatsen na de keuring dan ben ik van alle zver af maar dit brengt te veel risico met zich mee en is niet echt een goei voorbeeld van hoe het moet. Ik laat meteen weten als ik meer info heb na het telefoontje. Groetjes iedereen
die probeer ik te bereiken maar hebben een probleem met hun lijn
Dan denk ik dat jij een probleem hebt met jouw lijn: ik heb ze namelijk net gebeld en werd keurig doorverbonden met de klantendienst die me wist te vertellen dat je een afspraak dient te maken met je kortst bijzijnde verdeler en daar de auto moet gaan aanbieden. De verdeler regelt dan verder alles met de invoerder.
Welkom bij Land Rover Metropool Zuid. Dankzij onze expertise en service ervaart u het ongeëvenaarde rijplezier van Land Rover, zowel nu als in de toekomst.
Comment