Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring probeert lastig te doen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Al gekeken of je de zetels effectief zo makkelijk terug kan plaatsen? Normaal moeten de bevestigingspunten onklaar gemaakt zijn.
    @Tjeu awel dit is een heeeeel raar geval momenteel haha als ik kijk zijn alle gaten nog open enkel bij de gordel is er bij de opening een spons met siliconen geplaats maar is makkelijk verwijderbaar. Voor de rest de openingen voor de zetels etc... Zijn allemaal open dus ik begrijp zelfs niet hoe de vorige eigenaar zo door de keuring is geraakt als lichte vracht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Dan denk ik dat jij een probleem hebt met jouw lijn: ik heb ze namelijk net gebeld en werd keurig doorverbonden met de klantendienst die me wist te vertellen dat je een afspraak dient te maken met je kortst bijzijnde verdeler en daar de auto moet gaan aanbieden. De verdeler regelt dan verder alles met de invoerder.

http://www.landrover-dealer.be/land-...id/nl/contact/
      Subiet eens terug proberen kan goed zijn want zit op het werk momenteel, anders doe ik het uiteraard zoals jij het zegt! Bedankt voor de hulp!

Comment

Als iemand die toch regelmatig een personenwagen(teranno 2 , huyndai Tucson.....) koopt en er een LV van maakt en na 5 jaar terug inschrijft als personenwagen , hebben ze nog nooit nagekeken of die ophangingspunten onklaar zijn gemaakt. Zelfs niet de gordels. De middelste gordel vanachter hebben ze is een keer gewoon in t plafond geduwd en gat niet dichtgemaakt. En die laadbak staat toch altijd over die bevestigingspunten? Je moet toch elk jaar naar de controle? Wie gaat al de moeite doen telkens met de controle? Na 5 jaar ga ik gewoon terug naar garage en bouwen ze alles mooi terug.

Comment

Eerst volgende dat je moet doen is inderdaad een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen bij de invoerder.
          Ik dacht dat als je daarna wenst om de wagen terug om te bouwen naar non-lichte vracht moet deze een homologatiekeuring doorlopen en krijgt deze een nieuwe PVG nummer.
          Hiervoor heb je toestemming nodig van de constructeur/invoerder of het bedrijf dat de initiele ombouw heeft gedaan naar lichte vracht zou je hier ook mee moeten kunnen helpen.
          Last edited by AocAoc; 09/08/2016, 18:14.

Comment

Als je van de invoerder een nieuw gelijkvormigheidsattest hebt gekregen dan staat toch een PVG-nummer op ? Waarom zou je dan nog eens een homologatiekeuring doorlopen ?

Comment

Omdat bij het aanvragen van een gelijkvormigheidsattest nu, de wagen nog lichte vracht is en hij wil deze ombouwen naar non lichte vracht = is een ander pvg nummer en een ander gelijkvormigheidsattest dat meekomt met de homologatiekeuring. Dit is enkel wanneer de wagen als lichte vracht uit de fabriek kwam. Indien niet en de wagen is ooit non lichte vracht geweest in België. Is het enkel ombouw en keuring dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
              Last edited by AocAoc; 09/08/2016, 22:20.

Comment

Tis eigenlijk heel simpel. Ik heb mijn Volvo v70 ook als LV gekocht en ingeschreven als personenwagen.
                1) Zoals Packard zegt, contact opnemen met de dealer/importeur, gelijkvormigheidsattest aanvragen met het correct aantal zitplaatsen.
                2) Bij keuring voor verkoop aangeven dat je hem wilt keuren als personenwagen (dat staat dan correct op keuringsattest)
                3) Erop letten dat op uw roze papier de juiste code staat. Bij mij hadden ze de oude code voor LV laten staan, op het keruingsattest stond het wel correct. Het jaar erop gaf dat ineens problemen op de keuring, en heb ik hem opnieuw moeten inschrijven. Uiteraard geen BIV ed moeten betalen en nummerplaat kunnen behouden, wel 30 euro moeten betalen voor nieuw inschrijvingsbewijs.

Comment

Working...
                X